فناوری دیجیتال

کرم هوشمند

وقتی در اینترنت یک مشکل مربوط به سلامتی را جستجو کنید، جستجوگر گوگل تشخیص می‌دهد و به شما پیشنهاد می‌کند «هم‌اکنون با یک پزشک صحبت کنید»
کد خبر: ۷۲۷۳۰۵
ویزیت مجازی پزشک در جستجوگر گوگل

مقالات پزشکی در اینترنت بسیار فراوان‌اند. من هر موقع بیمار می‌شوم ابتدا نشانه‌های آن را در اینترنت جستجو می‌کنم تا در مورد بیماری‌ام و نحوهٔ درمان آن اطلاعات کسب کنم. اما برخی از این جستجوهای اینترنتی به اطلاعات نادرست منتهی می‌شود و شخص ممکن است سلامتی‌اش را با مصرف خودسرانهٔ دارو به خطر بیندازد.

گوگل در حال آزمایش یک قابلیت جدید است تا این مشکل را تا حدودی برطرف کند. با این قابلیت وقتی در اینترنت یک مشکل مربوط به سلامتی را جستجو کنید، جستجوگر گوگل تشخیص می‌دهد و به شما پیشنهاد می‌کند «هم‌اکنون با یک پزشک صحبت کنید». بدین‌صورت می‌توانید با یک پزشک تماس تصویری برقرار کرده و در مورد بیماری خود با وی مشورت کنید.

در توضیحات این قابلیت آمده است که گوگل هزینهٔ ویزیت را در دوران آزمایش این قابلیت پرداخت می‌کند. یعنی فعلاً افرادی که این امکان در اختیارشان قرار بگیرد، از ویزیت رایگان پزشک به‌صورت چت تصویری بهره‌مند می‌شوند. پیش‌بینی می‌کنیم وقتی این سرویس نهایی بشود، گوگل هزینهٔ سرویس را از کاربران دریافت خواهد نمود. ولی ازاین‌جهت که ویزیت مجازی پزشک به‌خوبی ویزیت حضوری نیست، احتمالاً هزینهٔ این سرویس بسیار کمتر از ویزیت حضوری خواهد بود.

شاید این قابلیت برای دانشجویان رشته‌های پزشکی مناسب باشد تا قبل از داشتن مطب، بتوانند با دادن مشاوره‌های اینترنتی کسب درامد کنند.

منبع: یک پزشک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها