از بررسی دلایل ناکامی تیم های پایه فوتبال تا توجیهات دانشجو

در برنامه نود دیشب چه گذشت؟+عکس

جام جم ورزشی: برنامه نود این هفته از ساعت 22:43 دوشنبه شب از شبکه سوم سیما روی آنتن رفت و ساعت 2:25 بامداد سه شنبه به پایان رسید.
کد خبر: ۷۲۷۲۹۱
در برنامه نود دیشب چه گذشت؟+عکس

برنامه نود این هفته از ساعت 22:43 دوشنبه شب از شبکه سوم سیما روی آنتن رفت.
این برنامه که همزمان با تعطیلی رقابت های لیگ برتر پخش می شود به بررسی ناکامی های تیم های ملی فوتبال اختصاص دارد و با صحبت های ابتدایی فردوسی پور و تبریک اعیاد آغاز شد.
سئوال مسابقه پیامکی این هفته به عامل ناکامی تیم های ملی پایه اختصاص یافته بود.



مجید جلالی و دانشجو مسئول کمیته فوتبال جوانان فدراسیون فوتبال میهمان های این هفته برنامه نود بودند.
گزارشی از بازی های تیم ملی زیر 19 سال در آسیا پخش شد.
جلالی: روی افکار عمومی کار کنیم
جلالی در خصوص علت اصلی ناکامی تیم های ملی پایه گفت: به نظر من علت اصلی این ناکامی ها افکار عمومی هستند که باید آن را تغییر داد، به نحوی که وقتی مربی جوانگرایی می کند و نتیجه نمی گیرد همه وی را زیر سئوال نبرند و فقط نتیجه گرایی مد نظر قرار نگیرد.
وی ادامه داد: همین نتیجه گرایی باعث می شود مربیان ما نتوانند به درستی برای به خدمت گرفتن بازیکنان تصمیم بگیرند و به نظرم باید افکار عمومی را تقویت کرد.
پس از صحبت های جلالی گزارشی از اقدامات صورت گرفته تیم های ملی پایه فوتبال و برنامه های صورت گرفته در این خصوص و مقایسه تیم های ملی فوتبال و والیبال و موفقیت های آنها پخش شد.

دانشجو: فدراسیون فوتبال امکانات خوبی را به تیم های پایه اختصاص داده بود
دانشجو در خصوص فوتبال پایه گفت: از زمانی که این مسئولیت را در فدراسیون فوتبال برعهده گرفتم اقداماتی را در خصوص تیم های پایه انجام دادیم. پژوهش و آموزش از جمله این اقدامات بودند.
وی ادامه داد: به عقیده من آموزش و پرورش را نیز باید به علل ناکامی تیم های ملی پایه اضافه کرد.
دانشجو گفت: ما بازی جوانمردانه را رعایت کردیم و برخی تیم ها این موضوع را رعایت نکرده بودند و در تیم زیر 14 سال از بازیکنان 17 ، 18 ساله استفاده می کردند.
وقتی بازیکنان به اردوی تیم ملی دعوت می شدند برخی بازیکنان در بخش وعده های غذایی هم مشکل داشتند و باید به آنها آموزی زندگی اردویی می دادیم و اقدامات زیادی در این راستا انجام شد و به عقیده من ناکامی تیم های ملی پایه را ما صرفا به نتیجه اکتفا نکنیم.
وی افزود: در تیم ملی زیر 14 سال اقدامات خوبی انجام دادیم و باید در رده های جوانان نتیجه آن را ببینیم و اگر نگاهی منصفانه داشته باشیم بازیکنان خوبی را به تیم های خارجی ترانسفر کردیم.
دانشجو گفت: فدراسیون فوتبال به لحاظ سخت افزاری امکانات خوبی برای تیم های ملی پایه فراهم کرد و برای تیم ملی نوجوانان 34 مرحله اردویی برگزار کرد که خیلی خوب است.
ارتباط زنده تصویری با غلامحسین پیروانی از شیراز برقرار شد.



مصاحبه ای از هومن افاضلی مدیر فنی سابق تیم ملی امید پخش شد که وی در این مصاحبه به نکاتی در خصوص این تیم اشاره کرد.

پیروانی: باشگا ها بیشتر روی سنین پایه کار کنند
پیروانی در خصوص تیم ملی امید گفت: زمانی که مسئولیت تیم ملی را بر عهده داشتم در بازی های آسیایی گوانگ جو با مشکلات بسیاری مواجه بودیم و با تمام این مشکلات 5 پیروزی بدست آوردیم و بازی های خوبی ارائه دادیم. ما در این بازی ها به کره و ژاپن باختیم که به ترتیب سوم و چهارم المپیک شدند و تیم های کمی نبودند.
وی افزود: یادم نمی رود و بیش از 40 مصاحبه از افشارزاده دارم که می گفت باید برای تیم ملی امید مربی خارجی بیاوریم و دیدیم که با آمدن وینگادا چه نتایجی حاصل شد.
وی ادامه داد: باشگاه ها بازی کنان جوان را رها کرده اند و علت اصلی این ناکامی ها هستند و البته باید بگویم که باشگاه ها نیز حق دارند و حاشیه امنیت ندارند.
پیروانی خاطرنشان کرد: باشگاه ها باید بیشتر روی تیم های پایه کار کنند و بیشتر به آن ها بها داده شود.
جلالی در مورد صحبت های پیروانی گفت: تمام صحبت های پیروانی را قبول دارم ولی معتقدم نباید تمام مشکلات را گردن باشگاه ها انداخت و معتقدم همه در این ناکامی ها مقصرند.
وی افزود: معتقدم برخی قوانین نیز مانع کار مربیان و بازیکنان جوان می شوند و باید این مسائل را نیز مدنظر قرار داد.
گزارش تقویم نود پخش شد که گزارشی از کودکان به دلیل مصادف شدن این هفته با روز جهانی کودک در آن برنامه پخش شد. تولد نکونام نیز 15 مهر 1359 نیز در این هفته است.
دانشجو در مورد تیم های ملی پایه گفت: ما مجبوریم در تیم های ملی پایه سیستم گلخانه ای را به اجرا درآوریم ، مربیان تیم ملی از جمله دوستی مهر با حضور در استانهای مختلف بازیکنان را مستعد انتخاب می کنند و این راه در هیچ کجای دنیا انجام نمی شود.
جلالی در مورد تیم های ملی پایه و دستمزد مربیان این تیم ها گفت: دستمزد مربیان تیم های پایه بسیار اندک بوده و قابل قیاس با دستمزد کادر فنی تیم ملی بزرگسالان نیست.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود در مورد سیستم گلخانه ای در تیم های ملی پایه گفت: با این قضیه اصلا موافق نیستم و اینکه 4 میلیارد برای تیم های پایه هزینه کنیم درست نیست و باید دامنه سازی کنیم و نباید این مقدار برای تیم های پایه هزینه شود.
جلالی در مورد تیم ها و باشگاه های سازنده دوره های پیشین گفت: ما پیش از این باشگاه های زیادی در استان های مختلف داشتیم ولی بخاطر لیگ برتر تمام این باشگاه ها و تیم ها را نابود کردیم، من نمی گویم لیگ برتر خوب نیست ولی لیگ برتر قله محسوب می شود و باید دامنه سازی کنیم.
دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم فولاد خوزستان ( مربی لهستانی ) میهمان برنامه نود این هفته بود و در خصوص تفاوت تیم های ملی پایه در ایران و اروپا به صحبت پرداخت.
وی در این باره گفت: در واقع بازی کنان زیر امید در تیم هایشان بازی نمی کنند.
در ایران 34 اردو برای تیم ملی جوانان برگزار شده در حالی که در کرواسی 4 اردو برگزار می شود که در زمان برگزاری بازی های لیگ نیست و به نظرم این شیوه درست نیست.
در ادامه برنامه گزارشی از تیم ملی فوتبال آلمان و روند رو به رشد این تیم در دوره های مختلف پخش شد. در این گزارش به علل موفقیت های تیم ملی آلمان و در نهایت قهرمانی این تیم در جام جهانی 2014 اشاره شد.
دانشجو در مورد تیم های ملی پایه گفت: ما در تیم ملی جوانان بازیکن می سازیم و باشگاه ها آن ها را تحویل می گیرند و در حقیقت به جای اینکه باشگاه ها بازیکنان را پرورش دهند ، آنها در تیم ملی آموزش می بینند.
جلالی در این باره گفت: ما باید در کنار برنامه توسعه فوتبال جوانان باید برنامه توسعه مربیان داشته باشیم که این برنامه می شد با همان بودجه تیم ملی جوانان صورت گیرد.
پس از آن مصاحبه ای با سیاسی در خصوص حواشی بسیار بازی تیم های پرسپولیس با رئال مادرید پخش شد.

اسکوچیچ: برای آموزش مربیان پایه هزینه کنیم نه برای برگزاری کمپ ها و اردوها!
اسکوچیچ نیز در این باره خاطرنشان کرد: مربیانی که در سنین پایه کار می کنند باید برترین ها بوده و به درستی با بازیکنان این سنین کار کنند. باشگاه ها باید به فدراسیون بازیکن بدهند نه اینکه فدراسیون به باشگاهها بازیکن بدهد.
وی ادامه داد: برای آموزش مربیان پایه هزینه کنیم نه برای برگزاری کمپ ها و اردوها!
وی در مورد حق الزحمه مربیان تیم های پایه گفت: در همه جای دنیا حقوق مربیان پایه از مربیان رده های بزرگسال کمتر است. ما در مورد دو شیوه مربیگری متفاوت صحبت می کنیم و نباید این دو را با هم مقایسه کنیم.
اسکوچیچ افزود: در ایران نتیجه دیده می شود و پیشرفت را نمی بینند که این اشتباه است و نتیجه برای تیم های بزرگسالان مهم است و برای تیم های پایه نحوه پیشرفت مهم است.
دانشجو در مورد مدرک مربیگری تیم های ملی پایه گفت: ما ملاک را قوانین AFC قرار می دهیم و AFC نیز قانونی در این باره به ما اعلام نکرده است ولی ما این موارد را مدنظر قرار می دهیم.

دانشجو در خصوص اقدامات صورت گرفته در خصوص تیم های ملی پایه گفت: ما تمام امکانات را برای تیم های ملی پایه فراهم کرده بودیم ولی در نهایت نتایج مناسبی بدست نیامد و به نظرم کادر فنی باید پاسخگوی نتایج بدست آمده در این خصوص باشد.
اسکوچیچ در ادامه این مباحث خاطرنشان کرد: کار در اروپا متفاوت است، تجربه خود در فولاد را بیان می کنم، من چطور می توانم برای بازیکنانم برنامه ای کامل داشته باشم وقتی بین دو بازی 4 تا 5 روز فاصله است؟! من باید بازیکنانم را در شرایط مناسب قرار دهم و با این شرایط می آییم و در مورد توسعه صحبت می کنیم و این امکان پذیر نیست.
وی افزود: در یک مقطع زمانی 53 روز تعطیلی داریم! سال گذشته 60 روز تعطیلی داشتیم و من این مسئله را متوجه نمی شوم! فدراسیون باید به مربیان باشگاهی توجه کند. در حال حاضر تیم ملی امید بازی ندارد و ما نیز بازیکن خود را در اختیار نداریم و علت ایم مسئله را نمی دانم.
مصاحبه ای از محصص و حاج رضایی کارشناسان فوتبال پخش شد و آن ها در این مصاحبه در خصوص مشکلات موجود در تیم های ملی پایه صحبت کردند.
در ادامه برنامه اکبر محمدی سرمربی سابق تیم جوانان روی خط نود آمد و درخصوص ناکامی های تیم های جوانان و نوجوانان صحبت کرد.
گزارشی از باشگاه آرارات و تیم فوتبال بزرگسالان این باشگاه پخش شد که پس از سال ها انحلال بار دیگر کار خود را آغاز کرده است.
مصطفی قنبرپور سرمربی تیم ملی نوجوانان روی خط تلفنی برنامه آمد و در ابتدای صحبت های خود از دوران مربیگری خود در رده نوجوانان صحبت کرد.
وی افزود: در بازی های اخیر نتیجه نگرفتیم ولی تیمی تاکتیکی بودیم و این مسئله را کارشناسان فوتبال از جمله محصص که در صحنه حضور داشت عنوان کرده اند.

وی در خصوص حضور دانشجو در کادر فنی وی گفت: دانشجو در کارهای فنی کمکی به من نمی کردند و در کارهای اجرایی کمک زیادی به من کردند. وی در کمیته جوانان بود و به نوعی از من خواست که در کنارم باشد و به نوعی به من کمک کند که وی را به عنوان کارآموز به تیم آوردم.

دانشجو در خصوص صحبت های قنبرپور خاطرنشان کرد: شاید مشکلات ذهنی آقای قنبرپور باعث شده که فراموش کند که من طبق حکم دبیرکل فدراسیون و به خواسته قنبرپور به این کادر اضافه شدم.

قنبرپور: دانشجو خیلی کوچک تر از این حرف هاست!!
قنبرپور در این باره اظهار داشت: خیلی خوب است آدم گذشته خود را فراموش نکند! آقای دانشجو اگر شما یک برنامه تمرینی به من دادید من صحبت های شما را قبول می کنم. دانشجو خیلی کوچک تر از این حرف هاست که چنین حرف هایی بزند!
گزارش نود درجه پخش گردید که طی آن به اتفاقات اخیر فوتبال کشور از جمله رکورد زنی حب درویش در زدن روپایی روی تردمیل بود.
اسکوچیچ در مورد زمان تغییر نسل تیم های اروپایی گفت: من تغییر نسل را اصطلاح مناسبی نمی دانم و این مسئله نیازمند یک پروسه خاص است و برای این مسئله باید کم کم حرکت کرد و معتقدم این تغییر باید برای جام جهانی صورت گیرد.
گزارشی آماری از تغییر نسل بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران در دوره های مختلف ارائه شد.
گزارشی از لیگ دسته یک و نتایج بدست آمده در هفته اخیر این رقابت ها پخش شد.
جلالی در ادامه صحبت های خود در مورد تولید بازیکن توضیحاتی ارائه داد و سیستم گلخانه ای کاملا اشتباه است و با این سیستم به توسعه نمی رسیم.
وی افزود: ما باید دامنه بسازیم و با این اقدام قله ساخته می شود، ما به اندازه کافی شکست خورده ایم و اگر از امروز برنامه توسعه را شروع کنیم، 3 سال چالش خواهیم داشت و پس از آن به نتیجه می رسیم.
گزارشی از صحبت های مربیان تیم های پایه باشگاه های مختلف پخش شد که همگی در صحبت های خود از کمبود امکانات در تیم های پایه و مشکلات موجود سخن گفته بودند.
مسعود رضاییان مدیرعامل باشگاه نفت مسجد سلیمان روی خط تلفنی برنامه آمد و در انتقاد به صحبت های دانشجو گفت: وی تمام مشکلات را به باشگاه ها نسبت می دهند که این منصفانه نیست.
وی در خصوص مربیان تیم های پایه در باشگاه ها اظهار داشت: تا جایی که من میدانم باشگاه ها حدود 15 درصد از بودجه خود را به تیم های پایه و مربیان آنها اختصاص می دهند.
آمار مسابقه پیامکی در پایان برنامه:

(باشگاه خبرنگاران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها