صیادان مازندرانی و گیلانی از نخستین ساعات بامداد روز یکشنبه تور ماهیگیری خود را در دریای خزر پهن کردند.
کد خبر: ۷۲۷۱۵۸

به گزارش ایرنا، براساس تصمیم سازمان شیلات ایران، همه ساله بیستم مهر ماه زمان آغاز پهن شدن تور ماهیگیری 54 شرکت تعاونی صیادی پره در پهنه 338 کیلومتری سواحل مازندرانی خزر است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات مازندران در گفت‌وگو با ایرنا پیش‌بینی کرد که حدود 8000 تن انواع ماهی استخوانی امسال در سواحل مازندران صید شود.

عباسعلی شیخ‌تبار افزود: هر ساله به منظور جبران تکثیر طبیعی انواع ماهیان استخوانی دریای خزر، بیش از 60 میلیون قطعه انواع بچه ماهی به صورت مصنوعی تکثیر و در رودخانه‌های شیلاتی استان رها می‌شود.

وی گفت: امسال مرکز شهید رجایی ساری دست‌کم 50 میلیون قطعه بچه ماهی سفید را تکثیر و در 20 رودخانه شیلاتی رها کرده است. امسال همچنین حدود 4.5 میلیون قطعه بچه ماهی سفید به صورت طبیعی به روش شیل‌گذاری (رها کردن ماهیان مولد در مناطق مشخصی از رودخانه‌های شیلاتی) در سه رودخانه تجن ساری، تالش خیل تنکابن و نمک آبرود چالوس تکثیر و رها شده است.

شیخ تبار از تخصیص بیش از 50 میلیارد ریال تسهیلات ارزان‌قیمت برای جامعه صیادی مازندران خبر داد و گفت: ساماندهی و توجه به بیمه تامین اجتماعی صیادان نیز در حال انجام است.با آغاز صید ماهیان استخوانی دریای خزر، بازار ماهی‌فروشان استان نیز از امروز دوباره رونق می‌گیرد.

رئیس اداره شیلات نوشهر و چالوس نیز با اشاره به آغاز فصل صید ماهیان استخوانی دریای خزر گفت: سالانه حدود 600 تن ماهی از سواحل نوشهر و چالوس صید می‌شود.

علی پاشا زانوسی افزود: با توجه به وجود سه شرکت تعاونی ماهیگیری در این دو شهرستان، هر واحد سالانه حدود 200 تن ماهی از دریا در فصل صید برداشت می‌کند.وی ماهیان استخوانی دریای خزر را از گونه‌های کفال، کپور و سفید معرفی کرد و گفت: این ماهیان توسط 200 صیاد که 150 نفر آنها رسمی هستند، صید می‌شود.وی ابراز امیدواری کرد که با توجه به رهاسازی بچه ماهی‌ها در سه رودخانه سردآبرود، چالوس و خیررود این منطقه امسال ماهیگیران با صید خوبی مواجه شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها