متخصصان اطفال به والدین هشدار می‌دهند که پادرد را در کودکان خود جدی بگیرند و آن را نشانه‌ای از رشد استخوان‌ها در کودکشان قلمداد نکنند.
کد خبر: ۷۲۷۰۶۷

جام جم سرا به نقل از ایسنا: پزشکان به والدین توصیه می‌کنند که درد پای کودکان خود را تنها نشانه‌ای از رشد استخوان‌ها قلمداد نکنند و آن را هشداری برای ابتلا به بیماری‌های استخوانی و یا خطر بروز مشکلات مرتبط با زانو در آینده در نظر بگیرند.

پزشکان معتقدند گاهی اوقات درد پا از سن سه سالگی به بعد در کودک و اغلب به هنگام شب بروز می‌کند که اغلب والدین آن را درد ناشی از رشد استخوان‌بندی پاها به حساب می‌آورند اما توجه به این نکته ضروری است که این وضعیت نباید برای مدت زمان طولانی مورد غفلت قرار گیرد زیرا می‌تواند زنگ خطری برای ابتلای کودک به التهابات مفصلی در آینده باشد.

به گفته پزشکان، آرتریت روماتوئید اطفال (JVA) از جمله بیماری‌هایی است که در سنین پایین در میان کودکان شایع است و چندین مفصل را درگیر می‌کند. این بیماری باعث می‌شود مفاصل دچار التهاب و درد شوند هرچند علت دقیق این عارضه هنوز مشخص نیست.

به گزارش جام جم سرا به نقل از خلیج تایمز، برخی از متخصصان براین‌باورند که در بدنِ تعدادی از کودکان ژن‌هایی وجود دارند که آنان را در برابر ابتلا به این بیماری آسیب‌پذیر می‌سازند. همچنین سبک زندگی بی‌تحرک، چاقی و رژیم غذایی ناسالم روند از بین رفتن مفاصل را تسریع‌ می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها