یک سخنگوی وزارت دفاع انگلیس روز یکشنبه تایید کرد که شماری از نیروهای ویژه این کشور برای آموزش نیروهای کرد عراقی راهی اربیل در شمال عراق شده اند.
کد خبر: ۷۲۷۰۲۲
سربازان انگلیسی  راهی عراق شدند

این سخنگوی وزارت دفاع انگلیس گفته که هدف از حضور این نیروها در شمال عراق تقویت نیروهای کرد در مقابل گروه تروریستی داعش است.

ساندی تایمز یکشنبه گزارش داده بود که شماری از نیروهای انگلیسی که در قبرس مستقر بوده اند به محلی در نزدیکی شهر اربیل اعزام شده اند.

به نوشته ساندی تایمز ؛ این نیروها قرار است نیروهای پیشمرگ کرد را در زمینه کار کردن با سلاح های سنگین آموزش دهند.

از زمان خروج کامل نیروهای انگلیسی از عراق در مارس سال 2011 میلادی، این برای اولین بار است که این نیروها بار دیگر به این کشور اعزام می شوند.

نیروهای انگلیسی در مارس 2003 میلادی به منظور سرنگونی رژیم صدام حسین وارد جنگ با نیروهای عراقی شدند و تا آوریل سال 2009 میلادی این نیروها در این کشور باقی ماندند.

از آوریل سال 2009 میلادی تا 2011 میلادی تنها شمار کمی از نیروهای انگلیسی به منظور آموزش نیروهای عراقی در این کشور حضور داشتند.

دولت انگلیس درحال حاضر با حملات هوایی این کشور علیه گروه داعش در عراق موافقت کرده و بعید نیست که با گسترش این حملات به سوریه نیز موافقت کند.

تاکنون دولت انگلیس در برابر اصرار برخی از محافل سیاسی و نظامی این کشور برای اعزام نیروهای زمینی اش به عراق مقاومت کرده است.

گروه تروریستی داعش که دست پرورده غرب و برخی از کشورهای همپیمان آمریکا در منطقه است به گفته دولتمردان غربی اکنون به خطری برای حامیانش تبدیل شده است.

آمریکا و برخی از همپیمانانش به بهانه مقابله با داعش به دنبال گسترش حضور نظامی خود در عراق و سوریه هستند و مدعی اند که هدف آنها مبارزه با تروریسم است. (ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها