راهکارهایی برای عبور از افسردگی

بیا و بگذار گذشته‌ات در گذشته بماند

شاید زنی را دیده باشید که شوهرش در کنارش نشسته و برایش لطیفه تعریف می‌کند ولی زن علاقه‌ای به خندیدن نشان نمی‌دهد. شاید پسری را دیده باشید که دوستش به او تلفن می‌زند ولی حوصله جواب دادن به تلفن را ندارد.
کد خبر: ۷۲۶۸۲۵
بیا و بگذار گذشته‌ات در گذشته بماند

جام جم سرا به نقل از خراسان: شاید مردی را دیده باشید که خانمش با چهره‌ای خندان برای او چای می‌آورد ولی چون به آینده ناامید است، حوصله نگاه کردن به همسرش را هم ندارد و شاید دختری را دیده باشید که این روز‌ها گوشه‌گیر شده است و چون احساس بی‌ارزشی می‌کند، مدام در لاک خودش فرورفته است. اما قبل از اینکه به این افراد برچسب افسردگی بزنید، بهتر است با علایم افسردگی آشنا شوید.


آشنایی با علایم افسردگی ضروری است

افسردگی انواع مختلفی دارد که هر کدام از آن‌ها نیز علایم و درمان‌های مخصوص به خود را دارد. در افسردگی حاد توانایی فرد در کار، مطالعه، خواب و دیگر فعالیت‌ها با مشکل مواجه می‌شود. شایع‌ترین علایم افسردگی عبارت است از ناراحتی شدید، عصبانیت و حس پوچی، ناامیدی و منفی گرایی، احساس گناه و بی‌ارزشی، احساس خستگی و کمبود انرژی، نداشتن تمرکز حواس و ناتوانی در تصمیمگیری، بی‌خوابی یا زیاد از حد خوابیدن، اضافه وزن یا کاهش وزن، فکر کردن دائم به مرگ و خودکشی و بی‌قراری و ناآرامی.
آگاهی از این علایم، به شما کمک می‌کند که این اختلال مخرب را زود‌تر شناسایی و به موقع برای درمان آن زیر نظر متخصص اقدام کنید.


برای کاهش افسردگی دست به کار شوید

هنگامی که حس افسردگی دارید، هیچ چیز نمی‌تواند حالتان را خوب کند. دنیا برایتان تاریک است و روابط بیهوده به نظر می‌رسد. گویا حتی خنده‌ها نیز همه ظاهری است و حالی برای خوب شدن هم ندارید.
به گزارش جام جم سرا، به نقل از عصر ایران، برای خارج شدن از این کسالت روانی، چند راهکار برایتان داریم که بد نیست امتحان کنید. با این خودتراپی می‌توانید تا اندازه زیادی خود را از کسالت، بی‌حوصلگی و افسردگی خارج کنید.


گذشته را در گذشته جا بگذارید

گذشته‌ها گذشته است. فراموش کنید. این را درک و باور کنید که نمی‌توانید گذشته‌ها را تغییر دهید. در حال حاضر زندگی کنید. حال و آینده را در نظر گرفتن بسیار بهتر از گیر کردن در گذشته است. از لحظه‌های کنونی خود لذت ببرید و در همین زمان زندگی کنید.


مشکلات را برای خود بزرگ نکنید

از اینکه هر مشکل کوچکی که برایتان پیش آید را خیلی بزرگ جلوه دهید، دست بردارید. برای هر مشکل و مسئله‌ای در زندگی یک راهکار وجود دارد. هنگامی که زیادی به مسائل و مشکلات فکر کنید و آن‌ها را در ذهن خود بزرگ و مهم تصور کنید، فرصت‌های زندگی را از دست می‌دهید. در این حالت نمی‌توانید از دام افسردگی فرار کنید و به آزادی ذهنی دست یابید.


طبق برنامه ریزی زندگی کنید

شاید برایتان سخت باشد که برای زندگی خود برنامه ریزی دقیق و دایمی داشته باشید و به همه بندهای آن نیز عمل کنید، اما اگر برای روزهای خود برنامه داشته باشید، مغزتان درگیر اجرایی کردن آن‌ها می‌شود و تا حد بسیاری از افسردگی و افکار بیهوده و تیره دور می‌شوید.


خود را از جمع جدا نکنید

انسان‌های افسرده اصولا حوصله‌ای برای بودن در جمع ندارند. این افراد ترجیح می‌دهند در سکوت تنهایی خود باشند تا اینکه بخواهند با دیگران تعامل داشته باشند. از اینکه درباره مشکلات و مسائل ناراحت کننده خود با اعضای خانواده یا دوستان حرف بزنید، هراسی نداشته باشید. این باعث می‌شود تا راحت‌تر با افسردگی مبارزه کنید.


سحر خیزی، راهی برای درمان

یک راه حل ساده و مفید علیه افسردگی را می‌شناسید؟ متخصصان بهداشت عمومی در یک مطالعه جدید دریافتند افرادی که صبح زود از خواب بیدار می‌شوند شاد‌تر و سالم‌تر هستند.
به گزارش جام جم سرا به نقل از ایسنا، متخصصان دانشگاه «روئهامپتون» در لندن در این بررسی‌ها نتیجه گرفتند افرادی که تمایل دارند شب‌ها تا دیروقت بیدار بمانند که اصطلاحا به آن‌ها «جغد» می‌گویند، خیلی بیشتر مستعد ابتلا به افسردگی، استرس و یا حتی اضافه وزن هستند. از سوی دیگر اشخاصی که صبح‌ها زود‌تر و راحت‌تر از خواب بیدار می‌شوند و سریع‌تر به انجام کارهای روزانه خود می‌پردازند، اغلب شاد‌تر و سالم‌تر هستند و از نظر تناسب اندام و مقابله با چاقی نیز در وضعیت بهتری قرار دارند.
همچنین به نوشته روزنامه تلگراف، افراد سحرخیز به طور متوسط تا ساعت ۶:۵۸ صبح از خواب بیدار می‌شوند در حالی که اشخاص جغد معمولا تا ساعت ۸:۵۴ صبح برخاستن از رختخواب را طول می‌دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها