مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران، بر عزم جمهوری اسلامی ایران برای ادامه همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به منظور حل و فصل مسائل گذشته و حال در قالب چارچوب همکاری بین ایران و آژانس تاکید کرد.
کد خبر: ۷۲۶۷۲۷

به گزارش ایرنا، سیدعباس عراقچی در دیدار سفیر روسیه که در آستانه مذاکرات دو جانبه و سه جانبه هسته‌ای در وین انجام شد، با ارائه گزارشی از آخرین وضع مذاکرات از جمله مذاکرات هفته گذشته با هیات آژانس انرژی اتمی در تهران، از نقش مهم و برجسته روسیه و چین در مذاکرات هسته‌ای قدردانی کرد.

وی ادامه داد: هیات روسیه و شخص آقای ریابکوف در طول مذاکرات هسته‌ای همواره نقش مثبت و سازنده‌ای ایفا و با ارائه پیشنهادها و راه‌حل‌های خلاقانه و مفید سعی کرده است تا امکان رسیدن به توافق نهایی را تسهیل کند.

عراقچی با تمجید از اراده دو دولت روسیه و چین برای کمک به روند مذاکرات و رسیدن به یک راه‌حل جامع مورد قبول طرفین، بر ضرورت ادامه رایزنی‌های مستمر و تنگاتنگ با این کشورها و بویژه تماس‌های نزدیک بین هیات‌های مذاکره‌کننده ایران، روسیه و چین تاکید کرد.

معاون وزیر امور خارجه افزود: جمهوری اسلامی ایران آماده تسریع در روند حل و فصل مسائل، در چارچوب همکاری با آژانس بوده و آمادگی دارد تمامی این موضوعات را یکی پس از دیگری با آژانس حل و فصل کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها