رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا به ابهامات کسر خدمت‌های سربازان متاهل و دارای فرزند پاسخ داد.
کد خبر: ۷۲۶۳۰۰

به گزارش ایسنا، حمید صدرالسادات با اشاره به مقررات جدید مربوط به کسر خدمت‌های سربازان متاهل و دارای فرزند گفت: برابر قانون، مجموع کسر خدمت‌های تعلق گرفته به یک سرباز نباید به حدی باشد که مدت سربازی را به کمتر از یک سال برساند. بنابراین تمامی کسر خدمت‌های تعلق گرفته به سربازان اعم از کسر خدمت‌های بسیج نخبگان، همسر، فرزند و... به اندازه‌ای قابل استفاده است که سرباز با احتساب دوران آموزشی یک سال در خدمت نیروهای مسلح باشد.

صدرالسادات افزود: در بحث معافیت‌های سه برادری و نظایر آن که در گذشته وجود داشت نیز با توجه به کاهش موالید ذکور این موضوع ملغی شده و اکنون چنین معافیت‌هایی نداریم. وی به سربازی در مناطق عملیاتی و مناطق بدآب و هوا نیز اشاره کرد و ادامه داد: براساس قانون به سربازان مناطق عملیاتی و سربازان مناطق بدآب و هوا دو ماه کسر خدمت داده خواهد شد که درخصوص مناطق عملیاتی برابر ابلاغیه ستاد کل این مناطق را انتخاب خواهیم کرد و درباره مناطق آب و هوا نیز این مناطق با ابلاغیه دولت برای ما مشخص می‌شود.

صدرالسادات با اشاره به مقررات جدید طول مدت خدمت سربازی اظهار کرد:‌ برابر قانون مقرر شده که از ابتدای سال 94 طول مدت خدمت سربازی به 24 ماه افزایش بیابد.

وی درباره محدودیت‌هایی که برای مشمولان غایب در قانون پیش‌بینی شده است بیان کرد: افرادی که وارد غیبت می‌شوند برای اخذ گواهینامه، گذرنامه، ادامه تحصیل،‌ خروج از کشور و استخدام با مشکلاتی مواجه می‌شوند.

صدرالسادات با بیان این‌که کسر خدمت‌های مربوط به مقاطع تحصیلی حذف شده، یادآور شد: البته مساعدت‌هایی برای متاهلان وجود دارد و علاوه بر سه ماه کسر خدمتی که در مقررات جدید به ازای هر فرزند و سه ماه کسر خدمتی که برای متاهلان در نظر گرفته شده این دسته از سربازان در استان محل سکونت خود یا همسرانشان دوران سربازی را می‌گذرانند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها