تروریست های داعش روز جمعه، منطقه امنیتی واقع در مرکز کوبانی از جمله ساختمان شورای شهر، پایگاه اصلی پلیس، ساختمان های امنیتی و زندان و مقر احزاب کرد را اشغال کردند.
کد خبر: ۷۲۶۲۵۹
داعش مرکز کوبانی را اشغال کرد

عناصر گروه تروریستی داعش روز جمعه همزمان با پیشروی در شهر کوبانی در مرز سوریه با ترکیه و اشغال بخش هایی از آن، اقدام به حمله انتحاری نزدیک مسجد 'الکبیر' در مرکز این شهر کردند.

شبکه خبری 'اسکای نیوز' که خبر فوق را اعلام کرد، جزییات بیشتری در باره این حمله تروریستی و تلفات نیروهای کرد و غیرنظامیان کوبانی منتشر نکرد.

همچنین 'ادریس نعسان' مسئول روابط خارجی کوبانی به شبکه اسکای نیوز گفت، علت تسلط نیروهای این گروه تروریستی بر مرکز کوبانی، کمک برخی کشورهای همسایه به آنان بوده است.

همین منبع از کشته شدن 125 تن از شبه نظامیان کرد مدافع کوبانی در حمله غافلگیرانه تروریست های داعش و اسیر شدن 12 تن دیگر از آنان خبر داد.

بر اساس این گزارش، حدود 40 درصد از کوبانی اشغال شده و نیروهای داعش به رغم حملات هوایی ائتلاف آمریکایی در حال پیشروی در این شهر هستند و به فاصله حدود یک کیلومتری مرز ترکیه رسیده اند.

تهاجم عناصر گروه تروریستی داعش که از حدود 3 هفته پیش به کوبانی آغاز شده است، به رغم حملات هوایی ادعایی آمریکا و هم پیمانانش، همچنان ادامه دارد.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
نیكو
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
۰
۰
خدا لعنتشون كنه...نمیدونم چرا كسی نمیتونه جلو این بیشرفها رو بگیره اینا رسما روانی سادیسمی هستند كه واسه خودشون گروه درست كردن
یك انسان
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
۰
۰
پس ارتش سوریه كجاست بیش از 2ماه است كه كوبانی مقاومت میكند ایا نمیتوانستند به كمك مردم مظلوم كوبانی بروند من كه سردرنمیاورم حمله داعشیها اگر ناگهانی بود شاید ولی چرا ارتش كمكی نكرد فقط چند عملیات هوایی و دیگر هیچ خداوندا خودت به غیرنظامیان كوبانی رحم كن
parviz
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
۰
۰
با سلام . بدون هیچ شك و شبهه ای . عملیات هوایی امریكا و متحدان ان . هدفی جزء ضربه زدن به نظام سوریه ندارند و خودكاملا اگاه هستند . عملیات جنگی بدون ورود نیروی زمینی هیچگاه به پیروزی نخواهد رسید. طرح و نقشه شیطان بزرگ از ابتدا چراغ سبز به عربستان و قطر و تركیه جهت یاری رساندن و تقویت گروههای تروریستی از جمله داعش بود و در نهایت فشار به گروه تروریستی داعش كه از عراق خارج شوند . كه ان اتفاق خواهد افتاد . منتها در مقابل این كمك و یاری به دولت عراق مجددا امریكا حضور پر رنگی خواهد داشت و داعش به طرف سوریه عقب نشینی خواهد كرد و در سوریه با ارتش سوریه درگیر میشود. و ائتلاف با شعار مبارزه با تروریست به سایر گروهای مخالف دولت سوریه كمك خواهد كرد . تا در سوریه یك حكومت غیر علوی و وهابی برقرار شود . بدینوسیله ارتباط عراق با لبنان قطع گردد و این یعنی دشمنی امریكا با ایران اسلامی. و.....
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
۰
۰
خدا لعنت كند داعش ملعون را

نیازمندی ها