یک شاهکار دیگر در فدراسیون فوتبال!

تاجری که ناگهان سرپرست تیم ملی فوتبال شد +عکس

جام جم ورزشی: باوجود اینکه کمیته اخلاق فدراسیون پیش از این به هوشنگ مقدس اعلام کرده بود در اردوهای ملی حضور پیدا نکند اما حالا نه تنها حضور پیدا کرده بلکه به عنوان سرپرست هم مشغول به فعالیت است!
کد خبر: ۷۲۶۰۹۱
تاجری که ناگهان سرپرست تیم ملی فوتبال شد +عکس

تیم ملی کشورمان که خود را برای حضور در جام ملت های 2015 آسیا به میزبانی استرالیا آماده می کند چند روزی است در اردوی پرتغال قرار دارد. مهمترین مساله در خصوص این اردوی نه‌چندان مهم که به تعطیلی لیگ هم منجر شده حضور رسمی هوشنگ مقدس به عنوان سرپرست تیم ملی است.

مقدس سرپرست تیم ملی است!
علی کفاشیان روز سه شنبه هوشنگ مقدس را به عنوان سرپرست تیم ملی معرفی و اعلام کرد مقدس در پرتغال حضور دارد و در حال حاضر کارهای اداری و سرپرستی تیم ملی را انجام می‌دهد. اما هوشنگ مقدس کیست؟! هوشنگ مقدس سال هاست در فدراسیون فوتبال رفت و آمد دارد ولی کارمند فدراسیون نیست! او تاجری دوبی نشین است که سابقه نائب رئیس هیات فوتبال فارس را دارد؛ همان هیاتی که آیت اللهی نائب رئیس فعلی فدراسیون ریاست آن را سال های سال بر عهده داشت و به همین دلیل هم طبیعی است که آیت اللهی به کفاشیان پیشنهاد دهد مقدس مشاور روابط بین الملل وی شود!

انتخاب کی روش
بد نیست یادآوری کنیم کی روش با سرپرستان سابق تیم ملی مشکل داشت و می خواست فرد مورد علاقه خود را در این پست قرار دهد. وی از کار با ترابیان به عنوان سرپرست تیم ملی راضی نبود و او را کنار زد و مدتی هم در مورد نبی جبهه گرفت و سرمربی پرتغالی تیم ملی گفت نبی را در مقام سرپرست نمی‌خواهم و نیاز نیست او روی نیمکت تیم ملی بنشیند! رابطه کارلوس کی روش و هوشنگ مقدس خیلی خوب است تا جایی که سرمربی تیم ملی در زمان حضور در دوبی توسط مقدس پذیرایی می‌شود!

به‌رغم اینکه کمیته اخلاق فدراسیون پیش از این به هوشنگ مقدس اعلام کرده بود در اردوهای ملی حضور پیدا نکند اما حالا نه تنها حضور پیدا کرده بلکه به عنوان سرپرست هم مشغول به فعالیت است. سرپرست فعلی تیم ملی در این سالها بسیار به کی روش نزدیک شده است. داستان خرید مورانوی مسی‌رنگ برای کی روش توسط مقدس هم از آن داستان های قدیمی است که شامل مرور زمان شد! هوشنگ مقدس البته در جام جهانی هم کی روش را تنها نگذاشت و در برزیل در رختکن تیم ملی حضور داشت. علی کفاشیان درباره علت حضور وی در جام‌جهانی در کنار تیم ملی می‌گوید: ما یکسری مشکل نقل و انتقال مالی داشتیم. پول می‌ریختیم به حساب آقای مقدس، ایشان هم می‌رفتند معادل ارزی‌اش را برای ما تأمین می‌کردند. در واقع فاینانس ما بودند‌! حضور هوشنگ مقدس و بامداد میرزایی در رختکن تیم ملی هم با واکنش های زیادی مواجه شد و البته مانند سایر موارد به فراموشی سپرده شد.

دلال بازیکن؟
هوشنگ مقدس البته به لطف فدراسیون کفاشیان سابقه نشستن روی نیمکت تیم های ملی پایه را نیز دارد؛ اتفاقی که همان سال ها نیز از سوی کارشناسان و اهالی فوتبال با مخالفت هایی مواجه شد. مسعود معینی، رئیس سابق کمیته جوانان فدراسیون فوتبال سال 88 علیه هوشنگ مقدس لب به سخن گشود. وی از مقدس به عنوان دلال بازیکنان به دوبی نام برد. البته وی نیز در مصاحبه ای عنوان کرد: به لحاظ مالی به قدری متمول هستم که نیازی به فعالیت در بازار نقل و انتقال بازیکنان ندارم. ثروتی که خدا به من عطا کرده، موجب بی نیازی من برای فعالیت در چنین حرفه پردرآمدی شده است.

مقدس درباره همکاری خود با فدراسیون در آن مقطع می گوید: تنها به خاطر علاقه شخصی و البته بنا به درخواست مسئولان فدراسیون، همکاری خود را با تیم‌های نوجوانان و جوانان آغاز کردم. در حالی که تاکنون بابت کارهای انجام شده حتی یک ریال هم به عنوان پاداش یا حق ماموریت نگرفته‌ام. در حالی که مسئولان فدراسیون همواره سعی بر نداشتن رابطه با وی داشته اند، وی متذکر می شود: رئیس و دبیرکل فدراسیون و همچنین رئیس سازمان تیم های ملی به طور مجزا از من برای همکاری با تیم های پایه دعوت کردند. تمام مسئولیت های مربوط به هماهنگی در تیم نوجوانان و جوانان بر عهده من بود!

فدراسیون ناتوان
انتخاب هوشنگ مقدس به عنوان سرپرست تیم ملی بیش از هر مساله دیگر ناتوانی فدراسیون کشورمان را یکبار دیگر نشان داد. وقتی عزم ملی برای تمدید قرارداد با کی‌روش وجود داشت کسی انتظار نداشت که در قرارداد دوم با این مربی پرتغالی چنین شاهکارهایی رقم بخورد. در حالی که پیشکسوتان و بازیکنان سابق تیم ملی جایی در فوتبال کشورمان ندارند تاجری از راه می رسد و سرپرست تیم ملی می شود! انجام وظایف سنگین سرپرستی تیم ملی بدون دریافت حق الزحمه و حتی پرداخت هزینه توسط شخص، چه دلیل منطقی می تواند داشته باشد؟ متاسفانه بازهم کی روش حرف خود را به فوتبال ایران و فدراسیون کفاشیان دیکته کرد تا رفیق گرمابه و گلستانش سرپرست تیم ملی شود. ظاهرا بازهم باید منتظر اتفاقات تازه ای باشیم.(روزنامه آرمان)

فرد سمت چپ کی روش سرپرست کنونی تیم ملی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
یا حسین ع
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
۰
۰
حاج اقا علیپور زود از كربلا برگرد كه فراز كمالوند و هوشنگ برگشتند به فوتبال
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
۰
۰
حالا دیگر پول حكومت می كند نه افراد لایق و كاربلد .!!

نیازمندی ها