فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت؛

شناسایی و دستگیری قاتل متواری

سید حسن خمینی با تاکید بر لزوم رعایت ظواهر اسلامی در یک جامعه دینی، فرهنگ غیرخشن ایرانیان را امنیت آفرین دانست.
کد خبر: ۷۲۵۹۸۴
فرهنگ غیرخشن ایرانیان امنیت‌آفرین است

حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی امروز پنجشنبه در مراسم تجدید میثاق فرمانده نیروی انتظامی با آرمانهای امام راحل(ره) با تأکید بر اهمیت موضوع امنیت اظهار داشت: سلامت و امنیت دو نعمت پنهانی است و تا زمانی که جامعه‌‌ای از داشتن این دو نعمت محروم باشد دیگر نعمت‌ها تحت‌الشعاع قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: گرچه وضعیت امروز ما با نقطه مطلوب جامعه اسلامی فاصله دارد ولی امروز در ابعاد بسیاری، نقطه قابل اتکایی در جهان هستیم و بخش زیادی از امنیت جامعه امروز مرهون تلاش مأموران نیروی انتظامی است.

سیدحسن خمینی ادامه داد: جامعه‌ای که دسترسی به مواد مخدر، وقوع سرقت و مواردی همچون فقر، تبعیض، احساس ظلم، دوگانگی رفتارو مسائلی از این دست در آن رواج داشته باشد جامعه سالم و مطلوب اسلامی و امام نیست.

وی گفت: جامعه اسلامی جامعه‌ای است که انسان‌های آن علاوه بر آرامش تن و روان از امنیت درونی و بیرونی نیز برخوردار باشند.

سیدحسن خمینی با اشاره به پیشینه فرهنگی مردم ایران خاطرنشان کرد: ایرانیان همواره فرهنگی به دور از خشونت داشتند و د رتاریخ هیچگاه خشونت‌هایی که در برخی اقوام دیگر وجود داشت در تاریخ ما وجود نداشته است و این فرهنگ غیرخشن ایرانیان، یک فرهنگ امنیت‌آفرین است.

وی در تشریح ابعاد جامعه اسلامی افزود: جامعه‌ اسلامی جامعه‌ای است که مظاهر اسلام در آن رعایت شود و علاوه بر سلامت تن و روان باید امنیت روان و شخصی آحاد آن نیز رعایت شود.

سیدحسن خمینی مجرم و بزهکار را بیمار دانست و گفت:در فلسفه جزای اسلامی تاکید شده است که برخورد باید با جرم باشد نه مجرم. لذا باید برخورد با مجرمان به نحوی باشد که در جهت اصلاح و رفتار آنها و بازگرداندن این مجرمان به مسیر درست انجام شود.

وی در پایان با تاکید بر خشکاندن و از بین بردن ریشه‌های طمع، فقر و ناهنجاری اخلاقی، بر موضوع تلاش بیشتر در جهت امنیت اجتماعی تأکید کرد و گفت: برای ترویج اخلاق در جامعه باید بزرگان آن جامعه ریشه‌های غیراخلاقی را در خود از بین ببرند.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها