راه‌اندازی صفحه «بچه پولدارهای تهران» در شبکه اجتماعی اینستاگرام در روزهای اخیر با حاشیه‌ها و واکنش‌هایی همراه بود. به‌طوری که چند روز پس از راه‌اندازی این صفحه، گفت‌وگو و بحث و جدل درباره محتوای این صفحه در میان کاربران شبکه‌های اجتماعی شدت گرفت.
کد خبر: ۷۲۵۹۵۴
«بچه‌پولدارهای تهرانی» از کجا آمده‌اند؟ +عکس

جام جم سرا به نقل از آرمان: موضوع راه‌اندازی صفحه بچه‌پولدار‌های تهران تنها به مرزهای کشور محدود نشد و بی‌بی‌سی فارسی و المانیتور نیز در این مورد وارد بحث شدند. گزارش‌نویس «تایمز» هم با استفاده از اصطلاح «نوکیسه» این صفحه را توصیف کرد.

صفحه بچه‌پولدار‌های تهران که پس از مدت بسیار کوتاهی از راه‌اندازی‌اش، حالا بیش از62هزار تعقیب‌کننده دارد، آلبوم تصاویر پولدار‌های پایتخت است. جوان‌هایی که از خانه زندگی و اتومبیل و تفریحات لوکس‌شان عکس می‌گیرند و در آنجا به اشتراک می‌گذارند. برج‌های غول‌پیکر و بلند با معماری‌های لوکس و نورپردازی‌های عجیب و غریب، استخرهای سرپوشیده و روباز از جمله مواردی است که در این صفحه به‌عنوان نمادی از ثروت یا به‌عبارتی پولداری به نمایش گذاشته می‌شود.

توجه بخش زیادی از کاربران به این صفحه و به اشتراک گذاشتن آن در افکار عمومی موجب شد تا صفحه‌های اینستاگرام مشابه با نام شهرهای دیگر هم ایجاد شود تا ثروتمندان سایر شهرها هم از بچه‌پولدارهای تهرانی عقب نمانند.

کنجکاوی درباره نوع شغل افراد پولدار موجب شد تا یکی از سوالات مطرح‌شده در کامنت‌ها به نوع شغل این افراد مربوط باشد. سوالی که اغلب با پاسخ‌‌هایی چون «طراحی جواهرات و اشیاء قیمتی»، «موزیسین»، «آرایشگر» و «مربی بدنساز» همراه است. صفحه نوکیسه‌های تهرانی البته مثل هر پدیده و تب دیگری، واکنش‌هایی را به‌همراه داشته است.
درحالی که برخی از کاربران با تائید عکس‌های این صفحه به دنبال پیگیری صفحه و اظهارنظر درباره آنها هستند، مخالفان این صفحه بر این باورند که راه‌اندازی صفحه‌هایی از این دست تنها منجر به تحقیر بخش قابل‌توجهی از جامعه و اهمیت یافتن بخش قلیلی از این شهروندان می‌شود. تازه‌ترین واکنش‌ها به صفحه پولدارهای پایتخت هم خود را با راه‌اندازی صفحه‌ای جدید در اینستاگرام که با محتوای معکوس صفحه قبلی است، خود را نشان داده است. صفحه‌ای که نام «بچه بی‌پول‌های تهران» برایش انتخاب شده و با قراردادن تصاویر و پست‌هایی کاملا مشابه اما درجهت خلاف عکس‌های نوکیسه‌ها، به زندگی فقیرانه برخی پایتخت‌نشینان در گوشه‌های دیگر شهر پرداخته تا به نوعی این دو زندگی را باهم مقایسه کند. این صفحه که به‌تازگی راه‌اندازی شده در همین ابتدای کار با استقبال کاربران همراه بوده است و هواداران آن را نوعی مقابله با صفحه قبل می‌دانند.

کنار هم قرارگرفتن این دو پدیده، شاید گویای یک واقعیت تلخ باشد. واقعیتی که فاصله طبقاتی شمال و جنوب پایتخت را بسیار بیشتر از فاصله جغرافیایی آنها روی نقشه کرده‌است. سبک و سیاق زندگی این دو قشر از جامعه که در یک شهر زندگی می‌کنند آنقدر زیاد است که تصور زندگی هر کدام برای هم غیرقابل باور است. به‌طوری که هر لحظه از هم دورتر و باهم غریبه‌تر می‌شوند. شاید به همین خاطر باشد که پدیده «بچه‌پولدار‌های تهرانی» با این سرعت، تبدیل به تبی فراگیر در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی شده‌است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۲ انتشار یافته: ۵
فاصله یاب
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
۰
۰
فاصله ای به بلندای برج میلاد .
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
۰
۰
یك مثل تركی هست به این معنی كه : پول ، پول میاره ، احمق میره بیل میزنه . من شخصا این ضرب المثل را قبول نداشتم ولی گذشت زمان این مثل را در تار وپود جسمم حك كرده و لا علاج قبول میكنم . با درآمد حدود 10 میلیون در سال باید یك میلیون مالیات هم بدهم .آیا آنهایی كه درآمد میلیاردی دارند وبعضی هاشون هر روز خون مردم را تو شیشه میكنند ، مالیات میلیاری می دهند یا بنده خدا ها چون ندارن همیشه معاف هستند. بگذریم از واردات وصادرات انحصاری كه فقط بعضی نور چشمی ها فقط حقشونه .( برای مثال واردات خودرو ، بنده میخواستم خودم یك خودرو برای مصرف شخصی وارد كنم به هر دری زدم گفتن نمیشه ، آخرشم گفتن خوب وقتی وارد كننده رسمی هست و خدمات پس از فروش میده چرا از آنها نمیخری ) . این میشه كه بچه پولدارها از پول امثال بنده غیر بچه پولدار ؛ هر روز پولدارتر میشن . دیگه تحقیق و بررسی لازم نداره .
شاعر شیرین سخن
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
۰
۰
هر كه بیش گشته سیم و زرش ، زر نباریده از آسمان به سرش . از كجا جمع كرده ثروت و مال؟ یا خودش دزد بوده یا پدرش!
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۶
۱
۱
كاش یه روزی برسه كه این بخل و حسادت از وجود همه ایرانیا بره
مردمی كه تا یه چیزی به ذائقه شون خوش نمیاد چشاشونو میبندن و دهنشونو باز میكنن

مردمی كه دوس دارن بدبختی و نداری و فقر و گرسنگی و عذاب و گریه و ناله ببینن
فقط این چیزاست كه روح آلوده شونو آروم میكنه

بزارید چند تا عكس زیبا هم از ایران و ایرانی توی اینترنت باشه بلكه كمی تصورهایی كه دیگران در كورد ایران و ایرانی دارن عوض بشه
متاسفم كه دوس دارید همه ملت مارو بدخت و بادیه نشین و گشنه ببینن
سمیرا
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
۱
۰
جامعه ای كه هم مازراتی دارد هم سبد كالا
چی بگم؟؟؟

نیازمندی ها