مزارع شمال دوباره داغدار می شود

سرنوشت شوم پنبه درانتظار برنج + عکس

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: تاکنون 1350 تن برنج با قیمت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شده است.
کد خبر: ۷۲۵۷۹۵
واریز 40میلیارد ریال به حساب برنج‌کاران گیلان

علیرضا شعبان نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: رونق به بازار برنج بومی گیلان بازگشته است. در ماه گذشته با توجه به رکودی که در بازار برنج بومی به وجود آمد دولت تصمیم به خرید تضمینی برنج گرفت که بسیار در حمایت از برنجکاران موثر واقع شد.

وی اضافه کرد: تاکنون 1350 تن برنج با قیمت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شده است. این خرید تا 25 آبان سال‌جاری ادامه خواهد داشت.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: کمتر شدن استقبال شالیکاران در فروش محصول خود به قیمت خرید تضمینی نوید خوبی است زیرا خرید توافقی با قیمت کف محصول اعلام می‌شود و هدف مهم آن جلوگیری از ضرر دیدن کشاورزان است.

شعبان نژاد بیان کرد: اگر کشاورزان استقبال کمتری داشته باشند به معنای این است که در بازار می‌توانند محصول خود را به قیمتی بالاتر از برنج به قیمت توافقی بفروشند. اغلب رقمی که از کشاورزان گیلان خریداری شده، رقم هاشمی است.

وی با بیان اینکه ارزش ریالی برنج خریداری شده از کشاورزان 80 میلیارد ریال است، افزود: امروز 40 میلیارد ریال به حساب برنجکاران واریز شد. چند روز پیش نیز 400 میلیون تومان به حساب برنجکاران واریز شده بود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه دولت در حمایت از برنجکاران عزمی جدی دارد، تصریح کرد: کشاورزان و صاحبان شالیکوبی باید در تولید برنج باکیفیت همت بیشتری داشته باشند.

وی درباره کاهش ضایعات برنج در استان گفت: یکی از راهکارهای مهم در جهت تحقق این هدف، نوسازی کارخانه‌های برنجکوبی است تا برنج‌های کمتری در حین تبدیل شلتوک به برنج سفید خرد شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها