در پی ابتلای یک پرستار در اسپانیا به ابولا به عنوان اولین مبتلا در خارج از آفریقا، تحقیقات در مورد درمان این بیماری خطرناک در بیمارستانی در مادرید شروع شده است.
کد خبر: ۷۲۵۶۴۶
ابولا به اسپانیا رسید

به گفته مسئولان پزشکی اسپانیا حدود 52 نفر دیگر هم تحت نظر هستند. اینها شامل خدمه آمبولانس، پزشکان و پرستاران هستند.

این پرستار از دو مبلغ اسپانیایی که پس از انتقال به کشورشان در اثر ابولا درگذشتند مراقبت کرده بودند.سه نفر دیگر از جمله شوهر این پرستار قرنطینه شده اند.

کمیسیون اروپا از اسپانیا خواسته توضیح دهد که این پرستار چگونه آلوده شده است.

طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی تاکنون 3400 نفر در اثر شیوع ویروس ابولا، مرده​اند که اکثریت قریب به اتفاق آنها در غرب آفریقا بوده است.

به گفته مسئولان اسپانیایی، این پرستار یک زن 40 ساله است. او یکی از حدود 30 خدمه ای بود که در بیمارستان «کارلوس سوم» در مادرید دو کشیش به نام های «مانوئل گارسیا ویه هو» و «میگل پاژ ارس» را معالجه می کردند.

«گارسیا ویه هو» 69 ساله، چندی پیش در بیمارستان به علت ابتلا به ابولا در سیرالئون در گذشت.

«پاژارس» 75 ساله نیز پیش از او پس از ابتلا به ویروس ابولا در لیبریا تحت درمان در اسپانیا قرار گرفت اما سرانجام او نیز قربانی این بیماری شد.

این پرستار دو بار وارد اتاقی شده بود که آقای «ویه هو» تحت معالجه بود تا مستقیما از او مراقبت کند، و بعد در ضد عفونی کردن اتاق او شرکت کرد. او هر بار لباس های محافظ پوشیده بود.

مسئولان بیمارستان می گویند که او پس از تماس به مرخصی رفت و روز 30 سپتامبر مریض شد. او اکنون به بیمارستان «کارلوس سوم» منتقل شده و شرایط او پایدار توصیف می شود.

به گفته آنها، او با قطره ای که از پادتن بیماران قبلی ابولا تولید شده تحت درمان است.

طبق این گزارش، شوهر این زن و یک پرستار دیگر که مبلغان را درمان کرده بود و مردی که اخیرا با پروازی از نیجریه به اسپانیا وارد شده است نیز در قرنطینه هستند.

ابولا از طریق تماس با مایعات بدن بیمار منتقل می شود و تنها راه متوقف کردن روند شیوع قطع کامل تماس بیماران با سایرین است.

تاکنون 7500 مورد ابتلا در سراسر جهان تایید شده اما به گفته مسئولان آمار واقعی احتمالا خیلی بالاتر است.

طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی، تاکنون کشورهای غرب آفریقا گینه، سیرالئون و لیبریا بیشترین آسیب و مرگ و میر را از ابولا داشته اند. این مناطق به عنوان مرکز انتقال این بیماری در قرنطینه جهانی قرار دارند.

همزمان در روز سه شنبه یک مقام برجسته سازمان بهداشت جهانی اخطار داده است که انتظار کشف موارد تازه ابولا در میان کارکنان پزشکی حتی در کشورهای توسعه یافته با سیستم های مدرن پزشکی می رود.

پروفسور «پیتر پایوت» از متخصصان ارشد سازمان بهداشت جهانی و مشاور این سازمان دراین زمینه گفت که او از ابتلای پرستار اسپانیایی به بیماری متعجب نشده است.

وی اخطار داد که حتی کوچکترین حرکات مثل مالیدن چشم با دست می تواند ویروس را به بدن منتقل کند.

به گفته این متخصص ارشد بیماری ابولا، کوچکترین خطا می تواند مرگبار باشد و انتظار موارد بیشتر ابتلا در اروپا و آمریکا مشخص شود هرچند بعید است که بیماری به سرعت آفریقا در این مناطق پخش شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها