با شما که تعارف ندارم. در محل کار من آدم‌های بی‌انصاف زیاد پیدا می‌شوند. خدا نکند کسی که اتومبیل‌اش را برای تعمیر به این تعمیرگاه آورده است، چهره‌ای ساده لوح داشته باشد یا مسافری باشد از شهرهای دیگر. اِبی خان، صاحب تعمیرگاه معمولا با دیدن این افراد خوشحال می‌شود. کاملا مشخص است که عنصر انصاف در خون این فرد کاهش یافته یا به نقطه صفر رسیده است.
کد خبر: ۷۲۵۵۵۱

جام جم سرا به نقل از ایران جوان: دیروز فردی که مشخص بود ساده لوح است، وارد تعمیرگاه شد با یک 206 تیپ 6. از ضربه موقع حرکت و گاز خوردن‌های بی‌جهت ماشین، حدس زدم که گیربکس این ماشین مشکل پیدا کرده باشد. معمولا 206 های تیپ 6 گیربکس اتوماتیک دارند.
اِبی خان با شوق و اشتیاق به طرف صاحب ماشین رفت. بعد از سلام و خوش‌آمدگویی، سراغ ماشین رفت. با دستگاه دیاگ شروع به کنترل ماشین کرد و روغن گیربکس را نگاهی انداخت.
صاحب ماشین، سیگارش را از جیبش درآورد و روشن کرد. ابی خان که سیگار از قبل، گوشه لبش بود سرش را از داخل ماشین بیرون آورد. زیر لب نچ نچ می‌کرد و ناسزا به سازندگان این ماشین می‌گفت: آخه این چه گیربکسیه؟ آخه این چه روغنیه؟ ماشین که نیست فرغونه!
با چهره عصبانی و ابروهایی در هم کشیده رو به صاحب ماشین گفت: «جناب اینجا را ببینید! به جای روغن گیربکس، روغن موتور داخل ماشین شما ریخته‌اند».
سرش را تکان داد و ادامه داد: این جوری کاری نمی‌شه کرد، حتما گیربکس شما باید باز شود، چون روغن خوبی استفاده نکردند کلاج‌ها، ترمزها و داخل گیربکس هم خراب شده است.
اما این ابی خان بود که کلی خرابی روی گیربکس این ماشین گذاشت. هرچی من با خودم فکر می‌کردم که فقط یک ضربه ساده است، مسأله دیگری ندارد، سنسور کوچکی روی گیربکس هست که اگر عوض شود، همه چیز حل می شود، بیشتر عصبی می‌شدم.
این ماجرا گذشت و چند روز بعد، حین تمیز کردن دفتر تعمیرگاه، اتفاقی فاکتورهای آن ماشین را پیدا کردم. تا آنجا که من یادم بود قطعه جدیدی روی این ماشین بسته نشده بود، اما طبق فاکتور، ابی خان، پول تمام قطعات خود ماشین را دوباره از صاحب ماشین گرفته بود! (علی مرتضایی)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
چارك میرزا
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
۰
۰
مكانیك محله ما بابت تعویض یك دست شمع بوش برای ماشین قراضه ما فاكتور 127000 تومانی كه شامل تنظیم موتور دروغین هم بود ارائه داد كه
با هزار منت به دریافت 90 هراز تومان ناقابل رضایت داد .
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها