تصویربرداری سریال همسفر خورشید به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی علی‌ شاه‌حاتمی در ایران به پایان رسید و بزودی تصویربرداری بخش دیگری از آن در کشور هند آغاز می‌شود.
کد خبر: ۷۲۵۲۱۵
ماجرای زائر هندی حرم امام رضا(ع) سریال می‌شود

همسفر خورشید که داستان زائر هندی حرم امام رضا(ع) را روایت می‌کند، در شهرهای خرمشهر، بندرعباس، یزد و مشهد تصویربرداری شده و در واقع بخش دوم سریال که تلاش‌های قهرمان قصه را برای زیارت حرم امام رضا(ع) نشان می‌دهد، به تصویر کشیده شده است.

علی شاه‌حاتمی درباره تولید این سریال گفت: تصویربرداری بخش ایران با حضور محمد کاسبی، یوسف مرادیان، سهند جاهدی، حسن فرد، جانو سینک و تعدادی نابازیگر در تهران به پایان رسیده است و منتظر صدور مجوزهای لازم هستیم تا تصویربرداری در هند را آغاز کنیم.

به گفته این کارگردان، بیش از نیمی از سریال همسفر خورشید در هند تصویربرداری می‌شود که از جمله لوکیشن‌های آن می‌توان به دادگاه، زندان و خیابان‌های شهر بمبئی اشاره کرد.

شاه‌حاتمی درباره مکان‌هایی که سریال در آن تصویربردای می‌شود، گفت: این سریال در مکان‌های متعددی تصویربرداری می‌شود که از آن جمله می‌توانم به مسجد بندی بازار در یکی از محلات مسلمان‌نشین هند اشاره کنم. تقریبا 50 مکان مختلف در این سریال خواهیم داشت.

براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، تصویربرداری این سریال دو ماه در کشور هند طول خواهد کشید و در این بخش از سریال بیش از 30 بازیگر هندی حضور خواهند داشت.

شاه‌حاتمی درباره بازیگران هندی این سریال گفت: خواهر و عمه علی، دوستانش، اهالی محله، کارکنان بیمارستان و نقش‌های متعدد دیگری در هند داریم که برای ایفای همه آنها از بازیگران هندی استفاده کرده‌ایم.

سریال همسفر هند به سفارش گروه فیلم و سریال شبکه قرآن در 13 قسمت ساخته می‌شود و حسن بلخاری به‌عنوان مشاور در تولید سریال همکاری دارد و محمدحسین حقیقی نیز وظیفه نظارت بر روند تولید را به‌عهده دارد.

به گفته شاه‌حاتمی، این اولین‌بار است که بخش‌های زیادی از یک سریال در یک کشور خارجی و با مشارکت یکی از استودیوهای فیلمسازی هندی ساخته می‌شود.

براساس توضیحات علی شاه‌حاتمی، این سریال که برای شبکه قرآن تولید می‌شود، درباره نوجوان پانزده ساله‌ای به نام علی است که از مسلمانان هند است و همراه خواهر و عمه‌اش در یکی از محله‌های فقیرنشین بمبئی زندگی می‌کند. او که به بیماری تنفسی مبتلاست، بارها نام امام رضا(ع) را از عمه‌اش شنیده و می‌داند آرزوی عمه این است که برای سلامت خود به زیارت حرم این امام بزرگوار برود، اما عمه علی بیمار می‌شود و امید به زنده بودنش نیست. آرزوی عمه ممکن است هرگز برآورده نشود و علی می‌خواهد برای او کاری بکند.

علی شاه‌حاتمی درباره شکل‌گیری داستان این سریال گفت: در آستان قدس رضوی، یک صحن به زائران خارجی اختصاص یافته و داستان همسفر خورشید درباره یکی از همین زائران است که از راهی دور به تهران می‌آید و در حالی که تحت‌تعقیب است، این فرصت را پیدا می‌کند که یک بار حرم این امام بزرگوار را زیارت کند. (جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها