بازی‌های آسیایی اینچئون

شناگر ژاپنی باارزش‌ترین ورزشکار شد

جام جم ورزشی: شناگر جوان کاروان اعزامی ژاپن به اینچئون به عنوان باارزش‌ترین ورزشکار بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ لقب گرفت.
کد خبر: ۷۲۴۳۰۵
شناگر ژاپنی باارزش‌ترین ورزشکار شد

کوسوکه هاگینو، شناگر ژاپنی امروز (شنبه) در پانزدهمین و آخرین روز از هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی به عنوان باارزش‌ترین ورزشکار حاضر در اینچئون کره‌جنوبی انتخاب شد.

این ورزشکار 20 ساله در تمامی 7 رشته‌ای که شرکت داشت موفق به کسب مدال برای کشورش شد. او در ماده‌های 200 متر آزاد مردان، 200 و 400 متر مختلط انفرادی مردان و 800 متر آزاد مردان به مدال طلا رسید. وی همچنین یک مدال نقره در 400 متر آزاد مردان و 2 مدال برنز در ماده‌های 100 متر و 200 متر کرال‌پشت مردان برای کشورش به ارمغان آورد.

کوسوکه هاگینو با حضور در کنفرانس خبری گفت: اصلاً انتظار کسب چنین عنوانی را نداشتم. مایلم از خانواده‌ام و هم‌تیمی‌هایم تشکر ویژه‌ای داشته باشم. می‌خواهم از حالا خودم را برای المپیک 2 سال بعد در ریو دوژانیرو و المپیک 6 سال بعد در توکیو به خوبی آماده کنم. رقابت در کنار ورزشکاران نامدار خوشایند و تجربه خوبی بود.

این سومین باری است که یک ورزشکار ژاپنی عنوان باارزش‌ترین ورزشکار بازی‌های آسیایی را از آن خود می‌کند. پیش از این در سال 1998 کوجی، دونده این کشور در سال 1998 و کوسوکه کیتاجیما، شناگر ژاپنی در سال 2002 به این عنوان رسیده بودند.

کاندیداهای دیگر دریافت عنوان باارزش‌ترین ورزشکار بازی‌های آسیایی 2014 عبارت بودند از نام هیون لی شمشیرباز کره‌جنوبی، کیم جائه بوم جودوکار کره‌جنوبی، یائو جینان ژیمناست چینی، سوریان پیچان بازیکن تیم سپک‌تاکرای تایلند، کائو یفی تیرانداز چینی، کیم اون گوک وزنه‌بردار کره‌شمالی و دیوید نیکول آن بازیکن تیم اسکواش مالزی.

این عنوان بر اساس رأی 1600 خبرنگار که برای پوشش بازی‌های آسیایی در اینچئون حضور داشتند با همکاری کمپانی «سامسونگ» به ورزشکار ژاپنی رسید.

کاروان ژاپن با 47 طلا، 76 نقره و 76 برنز و مجموع مدالِ 199 در جایگاه سوم به کار خود در بازی‌های آسیایی اینچئون پایان داد.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها