یکی از کارهای اساسی و معمول برای نوسازی و تعمیر خانه‌ها، رنگ آمیزی است اما این کار معمولا با مشکلاتی از جمله پیچیدن بوی رنگ و مواد شیمیایی در اتاق‌ها همراه است که در صورت ماندن طولانی در چنین فضایی. باعث بروز علایمی مانند سردرد، سرگیجه، حالت تهوع، سوزش چشم و... می‌شود. چند راه برای رفع این مشکل را در ادامه بخوانید.
کد خبر: ۷۲۳۷۶۴

جام جم سرا: هر چند ساده‌ترین راه برای مقابله با این مشکل، تهویه مناسب یا باز گذاشتن پنجره‌های خانه است تا به وسیله گردش هوا، بوی نامطبوع از بین برود اما روشهای دیگری هم هست:

شمع روشن:
با روشن کردن چند شمع در فضای خانه می‌توانید مواد شیمیایی معلق در هوا را بسوزانید و از شر این مواد بد بو و تا حدودی خطرناک راحت شوید.

پیاز:
چند پیاز را برش بزنید و تکه‌های آن را داخل ظروفی قرار دهید و در اتاق‌ها بگذارید. پیاز گزینه‌ای مناسب برای این کار است. از آن می‌توان برای از بین بردن باکتری‌ها و میکروب‌ها هم استفاده کرد.

دانه قهوه: دانه‌های قهوه را در قسمت‌های مختلف اتاق قرار دهید تا جذب بو، انجام پذیرد.

زغال چوب: زغال به خاطر خاصیت جذب کنندگی، بوی رنگ و مواد شیمیایی را به خوبی جذب می‌کند و کمک شایانی به حل مشکل خواهد کرد.

لیمو: لیمو را از وسط به دو نیم تقسیم کنید و در قسمت‌هایی که رنگ آمیزی شده، قرار دهید. لیمو تا ۲ روز اثر جذب کنندگی دارد و خواهید دید که پس از دو روز چگونه مواد شیمیایی را به خود جذب کرده است.

ترکیب وانیل و روغن نعنا: اگر این ترکیبات را در دسترس دارید، می‌توانید مقداری پنبه را به اندازه توپ پینگ پنگ در آورید و آن را به محلول مذکور آغشته کنید و در اتاق‌ها بگذارید تا بوی رنگ و مواد را به خود جذب کند. اگر پنبه در دسترس ندارید، چند قطره از این محلول را داخل کاسه آب بریزید و در کنار دیوار رنگ آمیزی شده، قرار دهید.

سرکه: می‌توانید، سرکه را درون ظرفی بریزید و در گوشه‌ای از اتاق قرار دهید تا بوی اتاق کاهش یابد. (خراسان)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
زهرا از همدان
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
۱
۰
راهكارهای خوبی بود. ولی بعضی ها بوی رنگ رو دوس دارن.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها