شهرام شکیبا مجری برنامه «لبخند صلواتی» گفت: مشکل ما در تلویزیون مشکل فرم است نه محتوا و «لبخند صلواتی» برنامه ای بود که فرم را به عنوان یک ویژه برنامه‌ی هفته دفاع مقدس تغییر داد.
کد خبر: ۷۲۳۴۷۸
«لبخند صلواتی» فرم کلیشه‌ای برنامه‌‌های دفاع مقدس را تغییر داد

در هفته دفاع مقدس جشنواره طنز مکتوب و کمدی «لبخند صلواتی» درمنطقه فرهنگی گردشگری عباس آباد با اجرای شهرام شکیبا برگزار شد. این برنامه با تهیه کنندگی امیر قمیشی روی آنتن شبکه آموزش سیما رفت.


بازخوردهای پخش «لبخند صلواتی» با رضایت عموم مخاطبان این برنامه همراه بود. روابط عمومی شبکه آموزش سیما نیز در خبری اعلام کرد طی تماسی از دفتر رهبر معظم انقلاب، نظر لطف و تفقد معظم له نسبت به این برنامه ابلاغ شده است.

شهرام شکیبا مجری برنامه «لبخند صلواتی» در گفت‌‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، گفت: «لبخند صلواتی» عنوان برنامه‌ای در شش قسمت بود که در هفته دفاع مقدس از شبکه آموزش سیما پخش شد. این برنامه بر مبنای همان ساختار و رویکردی شکل گرفت که پیش از این در برنامه «لبخند تهران» داشتیم.

داور و کارشناس برنامه «قندپهلو» همچنین اضافه کرد: «قند پهلو» برنامه‌ای بر مبنای شعر طنز بود ولی «لبخند تهران» برنامه‌ای با رویکرد طنز و کمدی در سایر هنرها بود. متاسفانه این برنامه ادامه پیدا نکرد در حالی‌که در زمان پخش آن با استقبال مخاطبان همراه بود. بر همین اساس امیرقمیشی تهیه‌کننده برنامه، طراحی و ساختار «لبخند تهران» را برای برنامه «لبخند صلواتی» در هفته دفاع مقدس انتخاب کرد.

شکیبا با اشاره به شکل متفاوتی که برای این ویژه برنامه انتخاب شده بود، ادامه داد: من همیشه به دوستان برنامه ساز گفتم که مشکل ما در تلویزیون مشکل فرم است نه محتوا. ما به لحاظ محتوا در نهایت قوت هستیم. ما باید فرم برنامه‌ها را تغییر دهیم. «لبخند صلواتی» برنامه‌ای بود که فرم را به عنوان یک ویژه برنامه‌ی هفته دفاع مقدس تغییر داد.
/Media/Image/1393/07/05/635474269683665368.jpg

وی اضافه کرد: به محض اینکه هفته دفاع مقدس می‌شود معمولاً دوستان برنامه ساز به یک منطقه نظامی می‌روند و مجری لباس نظامی به تن می‌کند، بعد تعدادی گونی و توپ جنگی هم در دکور برنامه قرار می‌دهند. یکی دو نفر از سرداران وقت را هم می‌آورند؛ اتفاقا رندی که در این قضیه هست اینکه بعضی اوقات سراغ کسانی نمی‌روند که در دوران دفاع مقدس بودند و حالا سمت و درجه‌ای ندارند. بعد از آن می‌نشینند و حرف‌های کلیشه‌ای می‌زنند. ما در «لبخند صلواتی» تلاش داشتیم از این کلیشه‌ها فاصله بگیریم.

شکیبا در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: این برنامه نشان داد اگر در برنامه‌ای دنبال ساختار تازه باشیم و همه چیز را سهل نگیریم حتماً مورد رضایت واقع می‌شود. همانطور که از دفتر حضرت آقا تماسی گرفتند و به همه دوستان این برنامه یک خسته نباشیدی هم گفتند. پس اگر ساختار و نگاه نو در ساخت برنامه‌ی تلویزیونی داشته باشیم، حتماً حرف نو هم برای گفتن داریم و مورد تایید بزرگان هم قرار می‌گیرد.

وی در آخر در خصوص ادامه برنامه «لبخند صلواتی» گفت: این برنامه ویژه هفته دفاع مقدس پخش شد. البته قرار بود پخش برنامه دیگری با عنوان «لبخند تهران» با حمایت سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران ادامه پیدا کند ولی فعلاً سازمان صدا و سیما با آن موافقت نکرده است. (تسنیم)
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها