رقابت های آسیایی 2014- اینچئون

افشین بیابانگرد به مدال برنز رسید

جام جم ورزشی: نماینده وزن 66 کیلوگرم کشتی فرنگی مدال برنز بازی‌های آسیایی را از آن خود کرد.
کد خبر: ۷۲۳۴۱۳
افشین بیابانگرد به مدال برنز رسید

در ادامه رقابت‌های کشتی فرنگی بازی‌های آسیایی اینچئون افشین بیابانگرد نماینده وزن 66 کیلوگرم ایران برای کسب مدال برنز مقابل علی مراد تاسمرادف از ازبکستان به روی تشک رفت و در پایان موفق شد با نتیجه 9 بر یک حریف خود را شکست داده و مدال برنز را از آن خود کند.

جانشین امید نوروزی در وقت اول یک فن کمر زیبا اجرا کرد و هر چند خودش خاک شد اما توانست 4 امتیاز بگیرد و وقت اول را با برتری 4 بر یک به پایان ببرد.

در وقت دوم نیز بیابانگرد بود که 3 امتیاز گرفت و 7 بر یک پیروز شد.

بیابانگرد در رقابت‌های صبح امروز در کشتی اول مقابل روسلان سارف از قرقیزستان به روی تشک رفت و با نتیجه 8 بر صفر به برتری دست یافت.

وی در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف هانسو ریو از کره جنوبی رفت و در پایان 3 بر صفر بازنده شد. بیابانگرد در مرحله شانس مجدد پانژنگ از چین را 5 بر 3 شکست داد.

پیش از حضور تیم ملی کشتی فرنگی در بازی‌های آسیایی قرار بود امید نوروزی که دو هفته پیش برای ایران در مسابقه‌های جهانی به روی تشک رفته بود و به مدال نقره نیز رسیده بود، در بازی‌های آسیایی در وزن 66 کیلوگرم به روی تشک برود اما از ناحیه کشاله ران شدیدا مصدوم شد و از سوی دیگر شکستگی انگشت دست او نیز اجازه نداد تا نوروزی در این بازی‌ها برای ایران به روی تشک برود. اصرار کادر فنی نیز برای حضور او در تیم ملی نتیجه نداد تا یک هفته مانده به بازی‌های آسیایی افشین بیابانگرد که در مسابقه‌های جهانی در وزن 71 کیلوگرم برای ایران به روی تشک رفته بود، در وزن 66 کیلوگرم مسافر اینچئون شود.

با توجه به اینکه بیابانگرد در طول این یک هفته نزدیک به 8 کیلوگرم وزن کم کرد تا به سر وزن برسد و بتواند برای ایران در بازی‌های آسیایی به روی تشک برود، سختی‌های زیادی را متحمل شد و قبول این موضوع از سوی او کار بسیار باارزشی بود.

پیش از بیابانگرد حبیب‌الله اخلاقی و مهدی علیاری در اوزان 80 و 98 کیلوگرم برای کشتی فرنگی ایران مدال طلا به دست آوردند و سعید عبدولی نیز به مدال برنز رسیده بود.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها