پس از آغاز حملات گسترده نیروهای پیشمرگه به مواضع داعش در عراق و فتح چند روستا، یک خبرگزاری غربی از بازپس گیری یک گذرگاه مهم در نقطه مرزی عراق و سوریه توسط نیروهای پیشمرگه خبر داد و این اتفاق را مهمترین پیروزی نیروهای بومی عراق در برابر داعش خواند.
کد خبر: ۷۲۳۳۷۳
بازپس گیری نقطه مرزی عراق و سوریه توسط پیشمرگان

به گزارش رویترز، از زمان آغاز حملات نیروهای ائتلاف به مواضع داعش در عراق و عملیات زمینی ارتش این کشور و نیروهای پیشمرگه علیه این گروه، عصر روز گذشته نیروهای عراقی توانستند مهمترین پیروزی خود را در برابر داعش بدست بیاورند.

بر اساس این گزارش، در حملات روز گذشته نیروهای پیشمرگه توانستند پاسگاهی مهم در نقطه مرزی عراق و سوریه را باز پس گیرند که در صورت ادامه پیروزی این نیروها در این نقطه می توان به قطع ارتباط نیروهای داعش در عراق و سوریه با یکدیگر امیدوار بود.

به نوشته رویترز، نیروهای پیشمرگه توانسته اند کنترل گذرگاه مرزی «ربیع» را بدست بگیرند.

علاوه بر این مورد، از روز گذشته گروه های مهم سنی عراق در حال پیوستن به نیروهای ارتش و پیشمرگه برای مبارزه با داعش هستند.

بر اساس این گزارش، تمام نیروهای قبیله «شامار» که از مهمترین قبایل سنی حاضر در شمال غربی عراق محسوب می شوند به نیروهای پیشمرگه ملحق شده و همکاری نزدیکی میان آنها در مبارزه با داعش وجود دارد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها