خانمی ۳۱ ساله هستم. ۴ سال است ازدواج کرده‌ام و یک فرزند دارم. شوهرم در مورد خانواده‌اش خیلی تعصب دارد. او دست بزن هم دارد. در مشاجره‌ها نمی‌تواند خودش را کنترل کند. لطفا راهنمایی‌ام کنید؟
کد خبر: ۷۲۳۳۰۳
راهکارهای زندگی با شوهری که دست بزن دارد

جام جم سرا: با توجه به اینکه گفته‌اید همسرتان دست بزن دارد، ممکن است اختلالات روانی و عصبی داشته باشد. بیشتر افرادی که به چنین اختلالاتی دچار هستند، درباره این مشکل خود آگاهی ندارند و افرادی هم که آگاه هستند قبول نمی‌کنند و آن را کتمان می‌کنند. بنابراین در بیشتر موارد باید زوجین با تدبیر و حوصله به منظور کمک به همسرشان و تغییر رفتارهای او تلاش کنند.

شناسایی رفتارهای حساسیت برانگیز

با توجه به اینکه ۴ سال از شروع زندگی مشترکتان گذشته است و گفته‌اید همسرتان خیلی تعصب دارد، ممکن است خودتان با رفتارهای اشتباه، حساسیت‌های همسرتان را بیشتر کرده‌اید. شما می‌توانید با شناسایی رفتارهایی که حساسیت همسرتان را بیشتر می‌کند و باعث عصبانیت او می‌شود، تا حد امکان از انجام آن‌ها خودداری کنید. با این حال، اگر احساس می‌کنید همسرتان دچار بدبینی بیش از حد معمول است، به این نکات توجه کنید.

خودداری از پنهان کاری‌های مصلحت آمیز

توصیه می‌شود در همه حال با شوهرتان صادق باشید و از پنهان کاری‌های مصلحت آمیز خودداری کنید. هرچند ممکن است راستگوییتان در کوتاه مدت موجب افزایش ناآرامی بین شما شود اما سرانجام مناسبتری خواهید داشت. این نکته به شدت به همسران افراد متعصب توصیه می‌شود.

در خور ذکر است پنهانکاری و برملا شدن واقعیت پس از مدتی باعث افزایش بدبینی یا‌‌ همان تعصب‌های بی‌جای مرد خواهد شد و مشکلات بیش تری در پی خواهد داشت.

به خواسته‌های غیر منطقی عمل نکنید

به بعضی خواسته‌های غیر منطقی شوهرتان عمل نکنید. توجه داشته باشید اگر شما به خاطر حفظ زندگی مشترک، حاضر باشید هر خواسته غیر منطقی شوهرتان را انجام دهید، این روال به تدریج طبیعی می‌شود و ممکن است روزی از این وضعیت خسته شوید که امکان تغییر تا حد زیادی کاهش یافته باشد.

البته لازم به ذکر است نباید با لجبازی و رفتارهایی به دور از ادب از انجام خواسته شوهرتان سرباز بزنید بلکه با گفت‌و‌گو در یک موقعیت مناسب، می‌توانید او را قانع کنید که خواسته‌اش منطقی نیست. (ولی ا... نعمتی - کار‌شناس ارشد مشاور خانواده و روان‌شناس بالینی/خراسان)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۴
ایسان
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
۰
۰
بابام مامانمو همش میزنه خسته شدم
الهام
-
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۵
۰
۰
سلام .من ٧ ماهه كه عقد كردم شوهرم به شدت عصبی و پرخاشگره .خیلی زور میگه .موقع دعوا به خانوادم حرفای خیلی زشت میزنه و همیشه طلبكاره .تو دعوا هم دست بزن داره و منم میزنمش تا حدی وكم نمیارم .ولی واقعا رفتاراشو نمیتونم تحمل كنم .واقعا روانیه
س. غ
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۹
سلام. الان كه توی دوران عقد هستی و به قول معروف نازت خریدار داره كتك میخوری. وای به روزی كه بری توی زندگیش و زندگی براش عادی بشه. تا دیر نشده طلاق بگیر و خودتو راحت كن. به این امید هم نباش كه درست میشه و تو عوضش میكنی. اینجور مردا هیچوقت عوض نمیشن. تا دیر نشده طلاقتو بگیر. تو رو خدا قسمت میدم زندگیتو خراب نكن. وقتی اینجور اینجور چیزلرو میشنوم قلبم به درد میاد.
قاسم
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۲
۰
۰
سلام نزدیك به یكسال دوماهه كه عقد كردیم دو سه ماه اول بهترین دوران زندگیم بود تا زمانی كه مادرم فوت كرد از اون به بعد منم بهم ریختم خانمم سر كار میرفت و اونم از كارش اومد بیرون دیگه اون آدم قبل نیستم نمیدونم چطور باید باهاش حرف بزنم هر حرفی از دهنم در میاد ولی بعد پشیمون میشم میخام درستش كنم ولی خانمم فحاشی میكنه و متاسفانه من كنترلمو از دست میدم و كتكش میزنم نمیخام اینجوری باشم من عاشق زنمم و نمیخام از دستش بدم من اینی نبودم كه الان هستم میخام برگردم به گذشته ام
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها