پلیس کره اعلام کرد ۱۶ نفر را به دلیل داشتن ارتباط با گروه تروریستی داعش و سابقه خرابکاری از ورود به این کشور منع کرده است.
کد خبر: ۷۲۲۹۹۸
پای داعش به بازی‌های آسیایی اینچئون هم باز شد

16 نفر به دلیل ارتباط داشتن با گروه تروریستی داعش در لیست سیاه سفر به اینچئون، محل برگزاری هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی قرار گرفتند. در این فهرست نام هفت مالزیایی، پنج فیلیپینی، سه ویتنامی و یک سنگاپوری دیده می‌شود که مجوز سفر به کره‌جنوبی را ندارند.

یکی از افسران ارشد آژانس پلیس ملی کره‌جنوبی در گفت‌و‌گو با «خبرگزاری فرانسه» گفت: لیست افرادی را از این چهار کشور دریافت کردیم که مظنون به داشتن ارتباط با گروه تروریستی داعش هستند یا در گذشته در رویدادهای بین‌المللی ایجاد دردسر کرده بودند. احتمال سفر 16 نفری که نام آنها در این فهرست قرار دارد به کشورهای دیگر برای انجام فعالیت‌های تروریستی وجود داشته است.

ممنوعیت ورود این افراد از تاریخ 15 سپتامبر 2014 (24 شهریور) درست چهار روز پیش از شروع بازی‌های آسیایی در شهر بندری اینچئون اعمال شده است. این آژانس هنوز نام این افراد را فاش نکرده و هنوز مشخص نشده که آیا این افراد برای تماشای بازی‌های آسیایی قصد سفر به اینچئون را داشته‌اند یا خیر.

این ممنوعیت سفر برای افراد مظنون از طریق پلیس بین‌الملل که در مرکز برگزاری بازی‌های آسیایی مستقر هستند، هماهنگ شده است. در حال حاضر پلیس بین‌الملل 21 افسر پلیس از 17 کشور مختلف جهان را در محل برگزاری هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی دارد.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها