گزارش جام‌جم ورزشی از درخشش ایرانی‌ها در بازی های آسیایی

روز باشکوه ورزش ایران با صید 4 طلا و دو برنز/ غوغای فرنگی

جام جم ورزشی: تکواندوکار وزن 74-کیلوگرم مردان ایران نماینده ازبکستان را شکست داد و یازدهمین طلای کاروان ایران را کسب کرد.
کد خبر: ۷۲۲۹۸۳
حجی زواره یازدهمین طلایی کاروان ایران در اینچئون

در پایان روز مسابقات تکواندوی هفدهمین دوره بازیهای آسیایی 2014 اینچئون در فینال وزن 74- کیلوگرم مردان مسعود حجی زواره با نتیجه "نیکیتا رافالویچ" ازبکستانی را شکست داد و طلایی شد.

در راند اول دو مبارز با احتیاط کار را دنبال کردند تا امتیاز از دست ندهند با این حال حجی‌زواره در تایم دوم یک امتیاز گرفت و البته با دو اخطار یک امتیاز از دست داد. در ادامه تکواندوکار ازبک هم اخطار دیگری گرفت و نمایده ایران 2 بر یک پیش افتاد. در ادامه مبارزه 2 بر 2 شد و در حالی که حجی‌زواره یک ضربه سر به حریف زد این امتیاز محسوب نشد. تا کار به راند طلایی کشیده شود.

در راند طلایی حجی‌زواره امتیاز اول را گرفت و با قهرمانی اولین طلای تیم تکواندو را به دست آورد.

وی برای رسیدن به این مرحله در دور اول "دوانگ" از ویتنام، "جاسوانت"از هند و "موریسون" از فیلیپین را شکست داده بود.

حجی زواره مسابقات قهرمانی آسیا در 2010 قزاقستان طلا و در مسابقات 2012 ویتنام نقره گرفت.

تکواندوی ایران در بازیهای آسیایی 2010 گوانگجو در همین وزن مدال طلایی شده بود که آن مدال را علیرضا نصرآزادانی گرفت.

تکواندوی ایران در رقابتهای امروز(سه شنبه) سه نماینده داشت که دروزن 53- کیلوگرم بانوان سوسن حاجی پور قزاقستان و تایلند را برد و به چین تایپه باخت و برنز گرفت؛یوسف کرمی در وزن 87- مردان هم در همان مبارزه نخست خود به نماینده ازبک باخت و حذف شد.

طبق برنامه فردا(چهارشنبه) ایران سه نماینده خواهد داشت که سمانه شش پری در وزن 57- بانوان و مهدی خدابخش در وزن 80- و سجاد مردانی در وزن 87+ کیلوگرم به مصاف حریفان می روند.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها