من و همسرم هشت سال است که با هم زندگی می‌کنیم، مشکلات مختلفی با هم داشتیم و داریم اما چیزی که بسیار مرا آزار می‌دهد، بد‌بینی ایشان است. روزهای اول که به ساعت رفت و آمدم، مکالمات تلفنی و حتی دوست‌هایم حساس بود، این رفتارش را به حساب علاقه‌اش می‌گذاشتم.
کد خبر: ۷۲۲۸۹۵
زیر ذره‌بین یک همسر بد‌بین

جام جم سرا: فکر می‌کردم آنقدر مرا دوست دارد که تا این حد به روابط من حساس است؛ اما بعد از مدتی هم از چک‌کردن‌های مداوم او خسته و هم متوجه این موضوع شدم که همسرم به زمین و زمان بد‌بین است و اصلا ربطی به میزان علاقه‌ او ندارد. من کارمند هستم و همسرم به ساعاتی که داخل خانه نیستم، تماسم با همکاران و همه چیز من بد‌بین است و مدام مرا زیر ذره‌بین دارد. چگونه می‌توانم بد‌بینی را از او دور کنم؟

پاسخ مشاور: از ضروریات یک زندگی آرام، وجود اعتماد متقابل است و بد‌بینی از جمله ویژگی‌هایی‌ است که از بی‌اعتمادی ناشی می‌شود. گاهی شدت این ویژگی آنقدر زیاد است که حالت بیمارگونه پیدا کرده و نیاز به درمان تخصصی دارد. اگر شدت رفتارهای بد‌بینانه همسرتان آنقدر زیاد است که توان تحمل آن را ندارید، بهتر است حضوری به مشاور مراجعه کنید، اما تا زمان مراجعه حضوری یا اگر شدت این بد‌بینی خیلی زیاد نیست، ما برای شما چند پیشنهاد داریم:

قبل از هر چیز شما با رفتارتان اعتماد‌سازی کنید. در رفتارهای اجتماعی بخصوص وقتی طرف مقابل‌تان از جنس مخالف است، خیلی دقت کنید که به بدبینی او دامن نزنید. بدانید که هر حرکت شما را زیر نظر دارد. می‌دانم سخت است، اما اگر بخواهید بدون توجه به حساسیت‌های او رفتار کنید، وضع از این بدتر خواهد شد.

سعی کنید کارهایی انجام دهید که خیال او راحت شود، مثلا موبایل‌تان را در دسترس او بگذارید. یکبار بدون موبایل از خانه خارج شوید تا او بتواند تمام حس کنجکاوی‌اش را تخلیه کند، البته به وقتش و زمانی که بد‌بینی او درمان شد، در مورد حریم شخصی هم آموزش‌های لازم را به او بدهید، اما فعلا باید تمام تلاش‌تان را برای اعتماد‌سازی انجام دهید.

فکر پنهانکاری را از ذهن‌تان خارج کنید، حتی اگر می‌خواهید برای او هدیه بگیرید بهتر است در جریان باشد. هر گونه رفتاری که باعث شود او احساس کند چیزی را مخفی می‌کنید، فراموش کنید.

تمام تلاش ما این است که با ایجاد یک جو آرام در خانه، کاری کنیم که همسر شما با مشاوره حضوری موافقت کرده و بتوانید با هم نزد روان‌شناس بروید.

یادتان باشد ممکن است بد‌بینی او یک بیماری روحی باشد یا معلول رفتارها و مشکلاتی که قبلا در زندگی‌اش دیده است. او قصد آزار شما را ندارد، پس با این نگاه پیش بروید. (ضمیمه چاردیواری)

ندا داوودی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها