آخرین نشست نقد و بررسی هفته فیلم دفاع مقدس به فیلم سینمایی ضد گلوله به کارگردانی مصطفی کیایی اختصاص داشت که شب گذشته یکشنبه 6 مهرماه توسط باشگاه هواداران برج میلاد و با حضور مهدی هاشمی بازیگر فیلم برگزار شد.
کد خبر: ۷۲۲۸۹۲
انتقاد شدید مهدی هاشمی از حضور نابازیگرها در سینمای حرفه‌ای

مهدی هاشمی با اشاره به حضور خود در فیلم ضد گلوله گفت: 2 ماه تمام در وسط تابستان و در شهرک دفاع مقدس سختی های زیادی را تحمل کردیم اما با وجود همه مشکلات به من بسیار خوش گذشت.

وی در ادامه افزود: در سینمای ما مانند هالیوود نظم و برنامه ریزی دقیقی وجود ندارد به همین دلیل در زمان ساخت یک فیلم مشکلات زیادی وجود دارد اما نباید این مشکلات را مهم تلقی کرد.

هاشمی همچنین گفت: فیلم ضد گلوله فیلمی است که داستان متوازن و خوبی دارد و مردم نیز از آن استقبال کردند.

وی با اشاره به وضعیت امروز سینما در کشور گفت: فضای هنری و جامعه هنری با جامعه سیاسی تفاوت زیادی دارد در سیاست همه می خواهند در دهان هم بزنند و یا به اصطلاح بر هم پیروز شوند، اما در هنر اینگونه نیست و هیچ هنرمندی برای غلبه بر هنرمند دیگری فیلم نمی سازد و یا کار نمی کند.

بازیگر «قصه‌ها» ادامه داد: درگیری در فضاهای هنری و جدال هنرمندان باهم اصلا خوب نیست و خسارت روحی و روانی زیادی به ما وارد می کند و ما اهالی هنر و سینما جز دوستی راهی نداریم.

هاشمی با اشاره به اینکه هیچ هنرمندی حق ندارد برای دیگری تعیین تکلیف کند افزود: چند نفری که تکیه به دولت دارند و با بودجه دولتی فیلم هایی گران می سازند حق ندارند به دیگران بگویند که چه فیلمی بسازند و یا چگونه رفتار کنند.

وی ادامه داد: کسی که برای فیلمش از بودجه چند میلیاردی دولتی استفاده می کند نباید وکیل وصی دیگران شود و به مسئولان و یا فیلمسازان امر و نهی کند که چگونه رفتار کند.

بازیگر فیلم «زرد قناری» با اشاره به اینکه انسان و بازیگر در هر موقعیتی رفتار متفاوتی می کند گفت: یکی از موقعیت هایی که در فیلم ضد گلوله وجود داشت موقعیت مرگ است. ترس از مرگ باعث می شود که انسان به یک نگاه جدید برسد و این نگاه جدید حتی شاید آدم جدیدی را بوجود آورد.

هاشمی با اشاره به اینکه به گریم سنگین در فیلم اعتقادی ندارد گفت: نقش گریم در تئاتر سنگین تر از سینما است. در سینما گریم بازیگر را به ماسک نزدیک می کند و لذا نمی توان واکنش ها خوب صورت بازیگر را به خوبی دید.

/Media/Image/1393/06/31/635469937447283729.jpg

وی با اشاره به اینکه ذات بازیگر شادی است زیرا معتقد است که خداوند انسان را برای شادی آفریده افزود: من زمانی که سر یک فیلم می روم تمام زندگی بیرونم تعطیل می شود و فقط دنبال این هستم که نقش و وظیفه ای که دارم را چگونه ایفا کنم تا دچار کم فروشی نشوم.

هاشمی در ادامه افزود: کم فروشی در سینما و در یک فیلم برابر با کم فروشی در سایر شغل ها نیست، زیرا کم فروشی یک بازیگر به اندازه همه تماشاگرانی است که یک فیلم را می بینند.

بازیگر سریال روزگار قریب با اشاره به همکاری خود با 2 کارگردان از دو نسل متفاوت گفت: من در دوره ای با کیانوش عیاری کار کرده ام و بسیار راضی هستم زیرا عیاری به ساخت فیلم به شکل های بسیار واقعی علاقه دارد.

وی ادامه داد: بعد با مصطفی کیایی همکاری کردم که به داستان گویی، قصه و ماجرا در فیلم علاقمند هستم.

هاشمی با انتقاد از حضور نابازیگرها در سینمای حرفه ای گفت: تفاوت بازیگر با نابازیگر در این است که بازیگر به تماشاگر لذت بازیگری را منتقل می‌کند اما یک نابازیگر فقط رفتاری واقعی دارد.

وی ادامه داد: مردم بیشتر فیلم هایی که نابازیگر دارد را دوست ندارند زیرا نابازیگر نمی تواند عصیان کند و واکنش داشته باشد بلکه فقط کنش دارد.

هاشمی در پاسخ به این سوال که چرا از تئاتر دور شده است گفت: متاسفانه در تئاتر آن انضباط و برنامه ریزی که در سینما وجود دارد ، وجود ندارد. از طرفی دیگر فضایی که امروز در کشور بوجود آمده فضایی ضد تئاتر است و امکان فعالیت مستقل در تئاتر به دلایل مشکلات مختلف همچون مشکل مالی وجود ندارد.

وی ادامه داد: من امروز از کار کردن در تلویزیون و سینما راضی هستم و به تئاتر زمانی بازمی گردم که بیضایی به کشور بازگشته باشد.

امیر پوریا منتقد و مجری جلسه نیز گفت: ضد گلوله از معدود فیلم های کمدی جنگی خوب در سینمای ایران است و به خوبی احساسات پاک انسانی بسیاری از مردم را در سال های 8 سال دفاع مقدس نشان می‌دهد. (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها