رئیس کمیته محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر در واکنش به ادعای ایجاد حدود ۲۰۰ انشعاب غیر‌مجاز از سوی پیمانکاران فضای سبز شهرداری در آب شرب مردم تهران گفت: اگر چنین موضوعی تائید شود و شهرداری پاسخ مناسبی به آن نداشته باشد، به عنوان دستگاه ناظر از شهردار سوال خواهیم کرد.
کد خبر: ۷۲۲۳۹۸

محمد حقانی در گفت‌وگو با ایلنا توضیح داد: آلوده کردن آب شرب تهران از سوی پیمانکاران شهرداری ادعایی است که توسط سازمان آب و فاضلاب تهران مطرح شده و در جلسه‌ای که آنها با اعضای کارگروه آب و خاک کمیسیون سلامت و محیط زیست داشته‌اند، معتقد بودند حدود ۲۰۰ انشعاب غیرمجاز از طرف پیمانکاران فضای سبز شهرداری در آب شرب مردم تهران ایجاد شده که شبکه را آلوده می‌کند.

رئیس کمیته محیط‌زیست شورای شهر تهران افزود: معاونت خدمات شهری شهرداری تهران و مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران چنین ادعایی را تاکنون رد کرده‌اند، اما سازمان آب و فاضلاب تهران همچنان معتقد است چون برخی پیمانکاران، شبکه آب شرب را به شبکه آب خام وصل می‌کنند، آب شرب تصفیه شده با آب خام تداخل پیدا می‌کند و آلوده می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا سازمان آب و فاضلاب تهران اسنادی نیز برای تائید ادعای خود ارائه کرده است، گفت: شرکت آبفا فیلمی را در این رابطه به ما نشان داد که در آن پیمانکاران شهرداری از آب پاک برداشت می‌کنند و در این فیلم نشان داده می‌شود که با آزمایش‌های شیمیایی که روی آب انجام می‌گیرد، رنگ آب قرمز شده و این نشان می‌دهد که در آب شبکه آبرسانی، آب تصفیه نشده جریان دارد.

حقانی تصریح کرد: اگر چنین مواردی رسما اعلام شود و شهرداری پاسخ مناسبی به آن نداشته باشد، ما به عنوان دستگاه ناظر از شهردار سوال خواهیم کرد اما باید این موارد رسما به ما اعلام شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها