آمریکا با به راه انداختن جنگ ساختگی کنونی علیه داعش تحت حمایت و پوشش عربی ، فرصتی طلایی برای تسلط بر بیش از ۳ تریلیون دلار از اموال کشورهای عربی بوجود آورده است.
کد خبر: ۷۲۲۱۹۷
فرصتی طلایی برای تسلط بر۳۰۰۰میلیارد دلار اعراب

روزنامه رای الیوم در مقاله ای به قلم عبدالباری عطوان نوشت: آمریکا به بهانه مبارزه با داعش حریم هوایی سوریه نقض می کند و دمشق و لاذقیه را نیز بمباران خواهند کرد.

این تحلیلگر عرب افزود: تنها چیزی که از این سیرک رسانه ای گمراه کننده می شناسیم این است که عربها و به طور مشخص کشورهای عربی حوزه خلیج فارس کسانی هستند که هزینه های کامل این جنگ را پرداخت خواهند کرد، بنابراین برای آمریکا مهم نیست که چند هواپیمای پنج کشور عربی نظیر عربستان سعودی ، امارت و قطر نیز در این حملات شرکت کنند.

وی ادامه داد: مشارکت آنها فقط به خاطر این است که نوعی پوشش و حمایت عربی برای این حملات فراهم آورند اما در میان بحران اقتصادی که آمریکا و دیگر کشورهای غربی در آن به سر می برند، عربها هزینه کامل این جنگ را می پردازند.

این روزنامه در ادامه این مطلب نوشت: «گوردون آدامز» استاد دانشگاه آمریکا و مسئول سابق بودجه در زمان بیل کلینتون رئیس جمهور اسبق آمریکا گفته است این جنگ برای وزارت خزانه داری تقریبا دو میلیارد دلار هزینه خواهد داشت و این فقط برآورد مرحله نخست است و امکان دارد اگر این جنگ به مداخله زمینی هم کشیده شود و در آن صورت این رقم چند برابر خواهد شد.

این تحلیل گر عرب افزود : در همین حال دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس که به تازگی از پارلمان انگلیس فقط برای مشارکت در حملات هوایی علیه داعش در عراق چراغ سبز گرفت، پیش بینی کرد این جنگ پنج سال به طول انجامد.

نظریه پردازان آمریکایی نیز که ستون اصلی تفکرات آمریکا به شمار می روند می گویند در تمامی جنگها فرصتی وجود دارد که باید آنرا غنیمت شمرد و از آن به نفع اقتصاد آمریکا استفاده کرد. بنابراین اکنون هم فرصت طلایی در جنگ ساختگی علیه داعش برای تسلط بر بیش از سه تریلیون دلار از اموال کشورهای عربی منطقه در صندوق ها و بانکهای خارجی بوجود آمده است. (واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها