کامرون خطاب به رأی دهندگان:

برای نجات انگلیس 11 روز فرصت دارید

واکنش مردم به سخنان نخست وزیر انگلیس علیه ایران

کامرون این نظرات را بخواند

دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس که با رئیس جمهور کشورمان در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل دیدار و گفت‌وگو کرده بود، پس از این دیدار که بسیاری تصور می‌کردند یخ مناسبات دو کشور آب می‌شود، سخنان تندی را هنگام سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل علیه ایران بیان کرد.
کد خبر: ۷۲۱۶۵۷
کامرون این نظرات را بخواند

به گزارش جام جم آنلاین نخست وزیر انگلیس در سخنان خود علیه ایران چنین گفته بود؛«ایران باید فرصت داشته باشد تا نشان دهد می تواند بخشی از راه حل منطقه (در مبارزه با داعش) باشد و نه بخشی از مشکل. صبح امروز من با رئیس جمهور روحانی دیدار کردم، ما اختلاف نظرهای شدیدی داریم. ایران از گروه های ترویستی حمایت می کند، برنامه هسته ای اش، رفتارش با مردمش، همه اینها باید تغییر کند.»

«ترزا می» وزیر کشور انگلستان روز گذشته با اشاره به حضور پرشمار بریتانیایی‌ها در سوریه اعلام کرد؛ کشورش با تهدید جدی از سوی تروریست‌های داعش روبروست. وی گفت:«بیش از 500» تبعه بریتانیا برای پیوستن به گروه‌های تروریستی به سوریه سفر کرده‌اند.

سخنان کامرون علیه ایران علاوه بر این که واکنش‌هایی را از سوی شخصیت‌های سیاسی و صاحبنظران و نمایندگان مجلس در پی داشت، مردم ایران را هم به واکنش نسبت به این سخنان مداخله جویانه واداشت.

نخست وزیر انگلیس با خواندن این واکنش‌ها به سخنانش می‌تواند عمق نفرتی که مردم ایران نسبت به انگلیس دارند درک کند. تیم رسانه‌ای دفتر نخست وزیر انگلیس این نظرات و واکنش‌ها را برای کامرون ترجمه کند آنگاه بگوید که «ایران از گروه های تروریستی حمایت می کند، برنامه هسته‌ای اش، رفتارش با مردمش، همه اینها باید تغییر کند.»

چند نظر و پاسخ مردم که به خبر سخنان نخست وزیر انگلیس داده شده را می‌توانید بخوانید.

پنج شنبه 03 مهر 1393 11:19

چقدر این دیوید کامرون جون عمه اش به فکر مردم ایران هم هست . رفتار با مردمش . ما خودمون از پس کارای خودمون بر می آییم . جنابعالی اگه راسته میگی بروبه اون عربهای عربستان که باهاشون فرند هستی بگو که حق و حقوق زنانش رو رعایت نکنند . هرکدوم 50 تا زن میگرن

پنج شنبه 03 مهر 1393 11:34

چقدر رو دارن این انگلیسی ها. امیدوارم آقای روحانی پاسخ محکمی به این حامی دیرینه تروریسم که مارو متهم به حمایت از تروریسم میکنه بده.
حسینی

پنج شنبه 03 مهر 1393 11:53

واقعاً روباه پیر که میگن درست گفتن ، همه این اختلافات در خاورمیانه و همه جنگ و خونریزی ها و همه این تندروی ها ریشه در تفکر وهابیت دارد، وهابیت هم فرقه ای است که زاییده همین انگلیسی‌هاست ، انشاله روزی برسه که ریشه انگلیس وآمریکا و اذنابشون خشک بشه
حمید

پنج شنبه 03 مهر 1393 11:55

طبق اسناد آمریکایی، در سال 1914 جمعیت ایران بیست میلیون نفر بود که در سال 1919 به یازده میلیون نفر کاهش یافت. یعنی حدود 8 الی ده میلیون نفر از مردم ایران از گرسنگی و بیماری‌های ناشی از کمبود مواد غذایی و سوءتغذیه مردند. در اسناد آمریکایی مدارک مستندی درباره این تراژدی بزرگ انسانی وجود دارد. 40 درصد از مردم ایران طی دو سه سال قلع‌و‌قمع و نابود شدند. تنها در سال 1956 بود که ایران توانست به جمعیت 20 میلیونی سال 1914 برسد.
عجیب‌تر از همه نقش بریتانیا در این فاجعه است. قحطی بزرگ در زمانی اتفاق افتاد که سراسر ایران در اشغال نظامی انگلیسی‌ها بود. ولی انگلیسی‌ها نه تنها هیچ کاری برای مبارزه با قحطی و کمک به مردم ایران نکردند، بلکه عملکرد آنها اوضاع را وخیم‌تر کرد و سبب مرگ میلیون‌ها نفر از ایرانیان شد. درست در زمانی که مردم ایران به‌دلیل قحطی نابود می‌شدند، ارتش بریتانیا مشغول خرید مقادیر عظیمی غله و مواد غذایی از بازار ایران بود و با این کار خود هم افزایش شدید قیمت مواد غذایی را سبب می‌شد و هم مردم ایران را از این مواد محروم می‌کرد. جالب‌تر اینکه انگلیسی‌ها مانع واردات مواد غذایی از آمریکا، هند و بین‌النهرین به ایران شدند. به‌علاوه، در زمان چنین قحطی عظیمی، انگلیسی‌ها از پرداخت پول درآمدهای نفتی ایران استنکاف ورزیدند. چنین اقداماتی را قطعا باید جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت به‌شمار آورد. هیچ تردیدی نیست که انگلیسی‌ها از قحطی و نسل‌کشی به‌عنوان وسیله‌ای برای سلطه بر ایران استفاده می‌کردند.
- دکترمحمد قلی مجد، قحطی بزرگ و نسل‌کشی در ایران 1919-1917
استعمار غارتگر .استعمار ویرانگر مرگت باد ننگت باد.
رضا

پنج شنبه 03 مهر 1393 11:56

آقای کامرون شما بهتره به اوضاع کشور خودت رسیدگی کنی،همه میدونن که شما دلت به حال مردم ایران نسوخته،مسایل داخلی ایران نه به شما و نه به هیچ کشور بیگانه‌ای مربوط نیست.

پنج شنبه 03 مهر 1393 11:57

خوب دیگه برا بعضی از دولتمردامون که از اول تا حالا همه فکرو ذهنشون رو مشغول کردن که چه کار کنیم که آمریکا و انگلیس از ما خوششون بیاد بد نبود. بعد از چندین سال هنوز هم این انگلیسها رو نشناختن . به جای اینکه به دنبال رجایی ها بگردن به دنبال ...
عبدالله

پنج شنبه 03 مهر 1393 12:08

دخالت ها.فضولی ها وتهمت زدن ها در بین سران امریکا وانگلیس مانند نیش عقرب ژنتیکی هست وبا تفاهم وگفتگو قابل حل نیست.تنهاچیزی که لازمست اقتدار.اقتدار.اقتدار.

پنج شنبه 03 مهر 1393 12:18

هی دیوید حواست هست که اینجا ایران است
یعقوب ( اسلامشهر )

پنج شنبه 03 مهر 1393 12:18

ایران هرچقدر قدم دوستانه برداره اینا پرروتر میشن ... آقا آبمون با اینا تو یه جوب نمیره دیگه .. انگلیس این استعمار پیر دشمنی اش برای همه ثابت شده است.
ناشناس

پنج شنبه 03 مهر 1393 12:27

بهتره که دولتمردان ما برخی از سیاستهای دولت گذشته را ادامه دهند و دست از خوشباوری و خواب زدگی بردارند . وای برما اگه بعد از یک قرن نتونیم بریتانیای مکار و حیله هاش رو بشناسیم .
ابراهیمی

پنج شنبه 03 مهر 1393 12:45

طول وتفصیل ندید.چرا تعجب میکنید اینا بنیان کشورشون رو با دزدیدن منابع سایر کشورها و حتی استعمارنیروهای انسانی کشورهایی که سالها اشغال کرده اند و همچنین توطعه علیه کشورهای مستقل و راه اندازی جنگ وکشتار مردم بی دفاع ریخته‌اند . ذاتشون همینه. بنابر این اشتباه از ماست که سعی میکنیم زود باهاشون پسرخاله بشیم بعد اینطوری کم میاریم....!!!!!
کامران

پنج شنبه 03 مهر 1393 12:55

آقای روحانی ، لطفا جواب دندان شکن به این کامرون بده وپته اینا وجنایاتشون علیه ملت ایران و برخی از ملل رو حتماً داخل سخنرانیتان بگنجانید .اینا دست پیش رو گرفتند تا پس نیفتند.
یه ایرانی

پنج شنبه 03 مهر 1393 13:01

این آقا خیلی رو داره . تو روز روزشن مردم رو تو کشورشون میکشن حالا اومده برای ایران قاضی میشه . شما اول بیایید بابت کودتا از ایرانی‌ها معذرت بخواهید بعد برای ما نقش آدم بشر دوست رو بازی کنید.
ایرانی

پنج شنبه 03 مهر 1393 13:03

به شیطان اعتماد داشته باش اما به انگلیس نه . تویکی دیگه ساکت باش که اظهاراتت برای ما بی ارزشه . دیگر گذشت آن دورانی که ایران بزرگ به تو و اربابانت باج دهد .
کاشان

پنج شنبه 03 مهر 1393 13:03

اینها از جائی دیگه میسوزند. از اقتدار و انسجام این کشور از پیروزی‌های این ملت و انشالله با وحدت روز افزون مردم شریف و مسئولین عزیز سخنان و دسیسه های آنان نقش بر آب است

پنج شنبه 03 مهر 1393 13:11

ما را چه به صدای دولت متبوع انگلیس
جواد

پنج شنبه 03 مهر 1393 13:34

آدم از این رذل تر خودشه و دنیا هم دولتی رذیل تر از بریتانیای صغیر نخواهد دید. بریتانیا اگر چه در نقشه ها کبیر نوشته می شود ولی برای ایرانیان که متکی به اسلام واقعی و ولایت مطلقه فقیه هستند بسیار صغیر است
متاسف

پنج شنبه 03 مهر 1393 13:53

بهترین شخص کسی است که بدترین کارها را انجام دهد اما کسی که برای پیشرفتش به کسی التماس میکند پست ترین حقارت پذیر است ایران جایی است برای پیشرفت نه برای التماس , برای ساخت اقتصاد مردمی اما نیازمند مدیریت صحیح چشم این انگلیسیها و امریکایی‌ها کور که نمیتوانند پیشرفت کشورمان را ببینند پس باید تمامی درهارا ببندیم و با ثروتی که خداوند به این مردم قدر شناس داده از ان برای ساخت ایران به کار ببریم باید پیشرفت را در سرتا سر ایران تزریق کنیم باید از همه قشر ها حمایت کنیم همه را تشویق به سرمایه گزاری با ایده های نو و تداوم دار نباید سکوت کنیم باید انقلاب اقتصادی به رهبری حضرت ایت اله خامنه ای به پا کنیم تا کمر تحریم را بشکنیم و ظلم این کشورها را خاتمه بدهیم درپایان یاداوری میکنم این مردم خون داده‌اند و در سختی زندگی کرده اند نباید زحمات مردم هدر رود اگر امکانات و رفاه مردم انگلیس در اختیار مردم ایران بود ایران چون این نبود چون کشور ماسالهاست درتحریمه ,
جانباز وآزاده جنگ

پنج شنبه 03 مهر 1393 14:52

الحق که حقتون بود با تیپا از ایران بیرونتون کردن. روباه پیر نجس. به امید نابودی آمریکا و اسرائیل و انگیس.
ایرانی

پنج شنبه 03 مهر 1393 14:56

انگلیسی کفتار !!! تورو چه به تروریست و حقوق بشر!!!!!!
تو برو با ملکه بشین به فکر دزدی ها و استثمار باش که سال هاست ریشه خبیث تان با این کارها عجین شده!!!
ای زالووووووووووووووووووووووووووووووو برو به جهنم که حیفه چون جهنم را هم کثیف میکنی!!!!!!!!!!!!!
غلام

پنج شنبه 03 مهر 1393 15:15

بی‌مورد نیست.میگویند مرگ برانگلیس.
عباس

پنج شنبه 03 مهر 1393 21:03

پیشنهاد بنده این است که جواب ملت اینگونه باید باشد:
- مجلس ایران باید لایحه و یا طرح محکومیت نسل کشی ایرانیان را مطرح و پیگیری کند. این واقعه باید در کتابهای درسی و متون بین المللی وارد شود. یک روز برای قربانیان نسل کشی ایرانیان تعیین گردد. ...
- گروه آی اس آی اس را از این به بعد دبلیو اس آی اس بخوانید. Wahabi State of Syria and Iraq WSIS
و بر متون و استنادات قوی حمایت انگلیس از وهابی ها و جنبش وهابیت تاکید کنید. مردم آمریکا هم دل خوشی از این انگلیسی ها ندارند. تنها با اطلاع رسانی است که میتوان زبان دراز انگلیسی ها رو کوتاه کرد.
دانشجوی ایرانی

پنج شنبه 03 مهر 1393 22:03

غربی ها از انگلیسی تا آمریکایی تا فرانسوی تا آلمانی گرفته تا کشورهای معمولی شان عاشق چشم و آبروی ما نیستند آنها دنبال منافع خودشان هستند و اگر کسی امتیاز ندهد سعی می کنند به طرق مختلف امتیاز بگیرند یا از طریق تحریم اقتصادی یا محکوم کردن به نقض حقوق به اصطلاح بشر یا انتقاد در تریبونهای سیاسی بین المللی، حالا آن دسته از کسانی که سینه چاک غرب و غربگرایی هستند تحویل بگیرید
جوان ایرانی

جمعه 04 مهر 1393 01:26

ببین کی داره از حقوق بشر صحبت میکنه کسی که از کشور خودش خبر نداره چی به چیه.کشوری که باعث ریخته شدن خون جوانان ما در هشت سال دفاع مقدس شد.مرگ بر انگلیس.مرگ بر انگلیس
غلام رضا فاضل

جمعه 04 مهر 1393 02:36

من با اینکه از سیاست سر در نمیارم ولی میگم آقای روحانی چرا با اینا که میدونیم فردا چه بلاهایی سرمون میارن باید دست بدیم.
mohammad hashem alavi

جمعه 04 مهر 1393 08:30

قلب حقایق بازی با کلمات خوی برتری جوئی وکتمان واقعیت ها شیوه متداولی در سیاست این قبیل کشورهااست. ما هم بازی را باید ماهرانه انجام دهیم.
ایمان

جمعه 04 مهر 1393 08:34

خیلی جالبه...
ما داریم به اونا میگیم طرفدار تروریسم و اونا هم دارن همچین وصله ای به ما میزنن. واقعاً گیج شدم... پس این وسط کی طرفدار تروریسمه؟
مسائلی که آقای کامرون زده رو میتوان رو حساب انتقاد هم قرار داد. مثل یک تلنگر. حتما که نباید به دل گرفت. خدا رو شکر چیزی که ما ایرانیا در گوشهامون پرورش دادیم، در و دروازه بوده.
دوستان زیاد به دل نگیرن. سیاست پیچیده تر از این حرفاس که من و شما بیایم روش نظر بدیم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲۲
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
۰
۰
وقتی در گذشته كه انگلیسیها نفت ایران رو مفت می بردند ایرانیها دست اونها گرفتند و از پالایشگاه ابادان بیرون كردند استعمار پیر از ایران كینه دارد دولت فعلی نیز بهتره از مذاكرات بی نتیجه با اونها دست بكشه وكار خودشو بكنه امریكا وانگلیس بدون اجازه اسرائیل با ایران هیچ گونه توافقی نخواهند كرد وتوافق دوجانبه ومعقول با انها بی معنی است ایران باید از موضع قدرت هیچ امتیازی به آنها ندهد بدیهی است اكر تمام تاسیسات هسته ای هم تعطیل كنیم باز آنها بهانه دیگر ی پیدا می كنند و دست از تحریم بر نمی دارند امتیار دادن به آنها بی معنی است و تاریخ این را اثبات كرده است.انگلیس و امریكا وابسته به صهیونیستها هستند و استقلال رای ندارند.
احمد
Germany
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
۰
۰
نباید از حقایق ترسید و فرار كرد به دنبال واقعیت ها باشیم از احساسات بپرهیزیم كه حركت با عقل و منطق مقدمه پیروزی است .................؟
حسین جعفری
Germany
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
۰
۰
كامرون خیلی ... چون ماولایت پذیریم وتارهبرمعظم انقلاب هست ماغمی نداریم .امام عصر نیز محافظ ما میباشداین انقلاب انقلاب مهدی(ع) میباشد
حشمتی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
۰
۰
به او بگویید برای ما تعیین تكلیف نكند
موسوی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
۰
۰
با سلام به خوانندگان
مردم فهیم ایران دیگر آن مردم دویست سال پیش نیستند كه گول وعده های مزورانه و مردم پسند انگلیس را بخورند و.این دولت مردان هنوز همچون كبك سرشان رازیربرف كرده اند وواقعیت ها را نمی بینند.
علی زند**مشیریه
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
۰
۰
اقای كامرون بمردم توهین ایران نكن مواظب حرف زدنت باش
بهرام
Germany
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
۰
۰
به نظر من انگلیس خبیث تر از امریكا است و اگر ایران اجازه بده انگلیس سفارت خانه دایر كن یك خیانت بسیار بزرگی به ایران كرده اند انگلیس بسیار كشور خطرناكی است.
یلبسفی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
۰
۰
كم كم داریم به حرفهای احمدی نژاد یقین پیدا می كنیم.
ایران دوست
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
۰
۰
آقای روحانی نباید با این ... (دیوید كامرون) دیدار می كرد.
حسین
Australia
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
۰
۰
وقتی بعضی از آقازاده ها و تازه به دوران رسیده ها سرمایه این مملكت را در كشور روباه سرمایه گذاری و ..........بایستی هم كامرون گستاخ بشود
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
۰
۰
دولتمردان انگلیس كوچكترازآنندكه بخواهند برای ما تكلیف روشن كنندبهتره مثل نوكر بی اختیار بله قربان گوی آمریكا باشند.
نح
Germany
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
۰
۰
جناب آقای نخست وزیر شما كه ادعای همكاری ایران با داعش را دارید چرا تبعه های شما در بین تروریست ها غوغا میكنند و چرا اتباع شما بدست تروریست ها اعدام میشوند من فكر كنم ایشان از مواد افیونی استفاده میكنند كه دچار توهم شده و پرت و پلا میگویند!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Ahmad.
United States
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
۰
۰
ماازاقای دكترروحانی توقع داشتیم جواب این ... رومحكم بده (خدابه درد داعش مبتلاش
كنه)
شاه محمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
۰
۰
آقای روحانی در اصل نباید ملاقات با این ... را در برنامه كاریش پیش بینی میكرد. ... مرگ بر استعمارگر پیر بریتانیای صغیر
...
United States
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
۰
۰
مردم كشورمان به حرفهایش كمی تامل بفرمایید
44
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
۰
۰
آقای كامرون خودتون اعلام كردید 500 انگلیسی در داعش فعالیت می كنند. تازه اون جلاد سیاه پوش نقاب دار كه جلوی دوربین سر می بره هم انگلیسیه....!!!!!!
خرازی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
۰
۰
بقول دایی جان ناپلؤن : كار كار انگلیس هاست
موسی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
۰
۰
سلام به همه ایرانی های غیور
ما تو قرآن داریم كه خداوند خطاب به رسول ا..(ص) می فرماید : ... یعنی یهود و نصارا از شما مسلمانان راضی نمی شوند تا زمانی كه از آنها پیروی كنید.ما تا كی باید دنبال رضایت غربی های مسیحی و یهودی باشیم كه جز در صورت به زانو در اوردن ما راضی نمی شوند. در ادامه همین آیه است كه خدا می فرماید اگر از آنها پیروی كنید ما به حال خودتان واگذارتان می كنیم.وای به آن روزی كه نه خدا را داشته باشیم و نه حمایت غربی هارا !!!!!!!!! خواستم با این تذكر بگم مسئولین محترم به گوش باشند. كامرون و انگلیس و آمریكا عددی نیستند قرآن می گوید كه خود یهود و نصاری به همدیگر می گویند قالت النصاری لیست الیهود بشیء و قالت الیهود لیست النصاری بشی ء . یعنی خودشون خودشون را چیزی حساب نمی كنند !! نمی دانم ما چرا درصددهستیم آنها را به حساب بیاوریم.!!!
ل
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
۰
۰
سیاست مداران انگلیس همیشه در طول تاریخ نامرد بوده اند مرگ بر سیاست مداران انگلیس
صمد
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
۰
۰
آقا خیلی ها پیام زده اند چرا آنها ننوشتین ملت ایران از این روباه مكارخیلی دل خونند حیف خیلیها اینترنت ندارد كه از روباه بیزاری بجویند
كامرون
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
۰
۰
بابا غلط كردم دست از سر من بردارید ؟
اكبری
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
۰
۰
مرگ بردیوید طرفدار اشغالگر قدس

نیازمندی ها