سخنگوی انصارالله یمن با اشاره به سیاست خارجی شیعیان حوثی گفت: دولت آمریکا همچنان از نظر ما جنایتکار و همپیمان رژیم صهیونیستی است.
کد خبر: ۷۲۰۸۰۱
حوثی ها: شعار مرگ بر آمریکا را ادامه خواهیم داد

«محمد عبدالسلام» سخنگوی انصارالله یمن درباره آینده روابط یمن با آمریکا گفت: دولت یمن سیاست خارجی خاص خود را خواهد داشت اما ما شعار مرگ بر آمریکا را همچنان بیان می‌کنیم زیرا این دولت جنایتکار و همپیمان رژیم صهیونیستی است.

همچنین، صدها نفر از مردم جنوب یمن، عصر سه‌شنبه (دیروز) تظاهرات گسترده‌ای در عدن برگزار کردند و خواستار استقلال شدند.

بر اساس این گزارش، صدها نفر از مردم معترض جنوب یمن از مقابل مدرسه «خدیجه» در منصوره آغاز کردند و با در دست داشتن پرچم های جنوب یمن و تصاویر شهدا و زخمی‌های خود که طی سال های گذشته به دست نیروهای امنیت و ارتش یمن قربانی شده‌اند، شعار استقلال‌طلبی سر دادند و پلاکاردهای تبلیغاتی درباره فدرالی شدن یمن و تقسیم آن به 2 استان شمالی و جنوبی و قرار گرفتن آن تحت حاکمیت یک دولت مرکزی را پاره کردند.

در تحولی دیگر، برخی رسانه‌های یمنی به نقل از منابع آگاه امنیتی نوشتند که اخبار ضد و نقیضی از فرار «وحید رشید» استاندار استان جنوبی «عدن» یمن وابسته به حزب اخوانی «اصلاح» در این کشور به کشور ترکیه وجود دارد.

این در حالی است که عصر سه شنبه این استان شاهد تظاهرات گسترده استقلال‌طلبی جنوبی‌ها بوده است.

گفته می‌شود که وی صبح روز چهارشنبه (دیروز) به ترکیه گریخته است و دلیل آن پیروزی انقلابیون در صنعا و شکست حامیان نظامی و سیاسی حزب اصلاح در یمن است. اما این خبر هنوز به طور رسمی تایید نشده است. (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها