مدیرعامل جمعیت دوستداران طبیعت سبز کره زمین خراسان شمالی

افزایش خسارت آتش‌سوزی مراتع در خراسان شمالی

مسوول روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: 406 هکتار از عرصه های حفاظت شده این استان تابستان امسال در آتش سوخت.
کد خبر: ۷۲۰۴۴۰
آتش سوزی 406 هکتار از عرصه های حفاظت شده خراسان شمالی

حسن پهلوان روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا با اشاره به وقوع شش فقره آتش سوزی در این عرصه ها، افزود: چهار فقره از این آتش سوزی ها در محدوده پارک ملی گلستان بود که به 400 هکتار از گستره این منطقه آسیب زد.

وی گفت: گونه های خسارت دیده براثر این آتش سوزی ها در پارک ملی گلستان در حوزه خراسان شمالی عمدتا گونه های جنگلی و درختچه ها بوده است.

وی با اشاره به اینکه مدیریت پارک ملی گلستان برعهده استان گلستان است، افزود: بزرگترین آتش سوزی در پارک ملی گلستان در حوزه خراسان شمالی، حادثه آتش سوزی عرصه جنگلی ییلاق «دشت» گرمه بود که به مدت 21 ساعت ادامه داشت.

پهلوان، سطح آتش سوزی منطقه ییلاق دشت گرمه را 220 هکتار اعلام کرد و گفت: سخت گذر بودن منطقه از دلایل اصلی طولانی شدن مدت آتش سوزی و گستردگی آن بوده است.

وی همچنین به آتش سوزی شش هکتاری در منطقه حفاظت شده شکار ممنوع شمال و غرب

'سالوک' اسفراین اشاره کرد و گفت: در این آتش سوزی که 5 ساعت طول کشید، گونه های بالشتکی و درختچه های سرو کوهی و زرشک وحشی طعمه آتش شد.

در منطقه حفاظت شده شکارممنوع سالوک اسفراین گونه های غالب گیاهی منطقه 'درمنه،

گون و انواع گرامینه ها، گیاهان صنعتی و دارویی شامل باریجه، زیره سیاه، آویشن، علف چای، کاکوتی و گونه درختی ارس و گونه های همراه آن، زالزالک، زرشک و نسترن وحشی است.

وی درباره علت آتش سوزی در عرصه های حفاظت شده این استان افزود: طبق گزارش کارشناسان این اداره، چهار مورد از این حوادث براثر سهل انگاری گردشگران روی داده و دلیل دو مورد نیز تاکنون نامعلوم مانده است.

اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی مناطق حفاظت شده و سه پارک ملی سالوک، ساریگل و ضامن آهو، مناطق حفاظت شده قرخود، گلول، سرانی و پناهگاه حیات وحش میاندشت جاجرم را درمجموع با گستره 194 هزارو 141 هکتار مدیریت می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها