سریال‌های معمای شاه، پرده‌نشین، گذر از رنج‌ها و قورباغه و قناری، عامل سوم و برابر اصل تا پایان سال از شبکه یک پخش‌می‌شود.
کد خبر: ۷۱۹۷۴۵
سریال‌های پاییزی شبکه یک

مهدی فرجی مدیر شبکه یک، محمدرضا ورزی کارگردان سریال معمای شاه، سیدمحمود رضوی تهیه‌کننده معراجی‌ها و پرده‌نشین و علی لدنی تهیه‌کننده سریال‌های معمای شاه و گذر از رنج‌ها دیروز در نشستی خبری به تشریح برنامه‌های شبکه یک تا آخر سال پرداختند.

در ابتدای این نشست، فرجی درباره برنامه‌های هفته دفاع مقدس شبکه یک توضیح داد: معاونت سیما تدارک گسترده‌ای برای این هفته دیده است و امسال فیلم‌های سینمایی و تله‌فیلم‌های متنوعی در هفته دفاع مقدس پخش خواهد شد و مخاطبان دیگر دغدغه تماشای آثار تکراری را نخواهند داشت.

وی تـــاکید کرد: برنامه‌های مستند «استخوان لای زخم»، «سطرهای ناخوانده» و «ناگفته‌های جنگ» در هفته دفاع مقدس از شبکه یک پخش خواهد شد.

/Media/Image/1392/12/21/635302207927086204.jpg

مدیر شبکه یک افزود: برخی برنامه‌های معمول و روتین شبانه و هفتگی شبکه یک در هفته دفاع مقدس قطع شده و برنامه‌هایی همچون سطرهای ناخوانده به جای آنها پخش خواهد شد که در آن خاطرات افراد موثر در دوره دفاع مقدس بازگو می‌شود. همچنین تصاویر پخش نشده از دوران دفاع مقدس در برنامه‌ای تحت‌عنوان «یاد باد آن روزگاران» به نمایش درخواهد آمد.

وی از پخش مستندهایی چون «نبرد خرمشهر»، «اگردریاقلی‌نبود»، «فرزند خاک»، «تمام سرخ عاشقی»، «روایت عاشورایی» و «دلیران نخلستان» در هفته دفاع مقدس از شبکه‌یک خبر داد و گفت: برای هفته دفاع مقدس تدارکات زیادی دیده شده که شبکه یک نیز همزمان با این هفته اقدام به پخش برنامه‌های متنوع مرتبط با آن فضا خواهد کرد.

مدیر شبکه یک به اعیاد قربان و غدیر که بعد از هفته دفاع مقدس در تقویم قرار دارد، اشاره کرد و درباره برنامه‌های این شبکه در این اعیاد توضیح داد: در فاصله این دو عید برنامه‌های شاد و جنگ‌های متنوعی از شبکه یک به نمایش درخواهد آمد. شبکه یک برای محرم و صفر هم برنامه‌های ترکیبی و نمایشی تدارک دیده است. فرجی درباره این برنامه‌ها گفت: سریال مناسبتی «پرده‌نشین» از نیمه دوم محرم پخش خواهد شد و تا پایان ماه صفر نیز ادامه خواهد داشت.

جدول پخش پاییزی

وی درباره ترتیب پخش سریال‌های شبکه یک تا پایان سال گفت: بعد از سریال «معراجی‌ها»، سریال «عامل سوم» در جدول پخش قرار گرفته است و بعد از آن سریال‌های برابر اصل، پرده‌نشین، گذر از رنج‌ها و تعبیر وارونه یک رویا پخش خواهد شد. پاییز امسال شبکه یک جمعه‌ها و به صورت هفتگی سریال معمای شاه را پخش خواهد کرد، ولی هنوز تاریخ دقیق پخش آن مشخص نیست.

فرجی درباره سریال‌هایی که در شبکه یک در دست ساخت است، بیان کرد: تعبیر وارونه یک رویا به کارگردانی فریدون جیرانی، قورباغه و قناری به کارگردانی مهدی فخیم‌زاده، گذر از رنج‌ها به کارگردانی فریدون حسن‌پور، عامل سوم به کارگردانی ابراهیم شیبانی، پرده‌نشین به کارگردانی بهروز شعیبی و برابر اصل به کارگردانی سیدجلال‌الدین دری سریال‌هایی هستند که اکنون مراحل تولید و آماده‌سازی را پشت سر می‌گذارند.

وی همچنین از ساخته‌نشدن پایتخت 4 برای نوروز امسال خبر داد و گفت: ما قرار نیست امسال پایتخت 4 را تولید کنیم، ولی هنوز مشخص نیست که این مجموعه در سال‌های بعد هم ساخته نشود. همچنین سریالی با کارگردانی سیروس مقدم، کار مشترکی از شبکه یک و نیروی انتظامی در مهرماه امسال کلید می‌خورد که برای عید نوروز پخش خواهد شد که بیشتر عوامل آن همان تیم تولید پایتخت هستند.

مدیر شبکه یک درباره سریال‌های فاخر نیز گفت: درباره سریال‌های فاخر دست تلویزیون تقریبا پر است و اکنون مراحل تحقیق و نگارش برخی از آثار تمام شده و آماده کلید خوردن است که می‌توان به سریال پوریای ولی اشاره کرد که مسعود جعفری‌جوزانی آن را در مرکز سیمافیلم کارگردانی خواهد کرد و «حماسه فتوا» در شبکه یک آماده کلید خوردن است، اما به خاطر برخی مشکلات مالی که وجود دارد هنوز نتوانسته‌ایم آنها را به سرانجام برسانیم.

/Media/Image/1393/06/30/635469374725534301.jpg

در ادامه این نشست، محمدرضا ورزی درباره سریال معمای شاه توضیح داد: داستان این سریال از سال 1317 با ازدواج اول محمدرضا پهلوی با فوزیه آغاز می‌شود و با مرگ وی در سال 1359 خاتمه می‌یابد. در این سریال به مسائلی مانند ملی شدن صنعت نفت تا کودتای 28 مرداد و حضور فدائیان اسلام در آن مقطع حساس تاریخی، نقش روحانیت در این اتفاقات، آغاز نهضت اسلامی حضرت امام(ره) از 1340 و قیام 15 خرداد، تبعید حضرت امام(ره)، کاپیتولاسیون و جشن‌های تاجگذاری و 2500 ساله شاهنشاهی و بهمن 57، وابستگی رژیم شاه به دولت‌های اسرائیل و آمریکا، نبود استقلال ملی تا ایام آوارگی و مرگ شاه می‌پردازیم.

وی به بخش داستانی سریال معمای شاه اشاره کرد و گفت: در کنار این موارد قصه‌ای طراحی شده و خانواده دکتر وزیری نشان داده می‌شود که نماد ملت ایران در دهه‌های مختلف تاریخی است و اتفاقاتی که در این دوران می‌افتد به صورت مستقیم در این خانواده تاثیر می‌گذارد، از جمله حضور قشرهای مذهبی، گروه‌های چپگرا و ملی مذهبی‌ها را نشان خواهیم داد که هرکدام نمادی در خانواده دکتر وزیری دارند.

این کارگردان درباره شخصیت آیت‌الله بروجردی در سریال معمای شاه گفت: ما برای مقطعی در سریال از شخصیت آیت‌الله بروجردی که از مراجع عالیقدر شیعه به حساب می‌آید، استفاده می‌کنیم و قرار است داریوش ارجمند این نقش را ایفا کند، اما از بیت حضرت آیت‌الله بروجردی اعتراضی به ما شد و آنها گفتند باید با هماهنگی‌ بیت ایشان کار را جلو ببریم. من به آنجا رفتم و دیداری با آیت‌الله اعلمی بروجردی، نوه ایشان داشتم و تعامل خوبی بین سریال و بیت ایجاد شد و آنها منابع خوبی در اختیارمان گذاشتند تا آنجا که حتی ادبیات گفتاری ایشان نیز برای ما مشخص شد.

این کارگردان تصریح کرد: در این سریال به مرحوم آیت‌الله‌طالقانی هم زمان همکاری ایشان با فدائیان اسلام پرداخته‌ایم. برای تست گریم بازیگر این شخصیت نیز با فرزند ایشان در ارتباط بودیم و بازیگر مناسب با گریم بسیار خوبی را برای این نقش انتخاب کردیم.

در ادامه این نشست، سیدمحمود رضوی درباره آخرین وضع سریال پرده‌نشین گفت: محور اصلی داستان پرده‌نشین درباره خانمی است که از خارج از کشور برای گرفتن ارث خود به ایران بازمی‌گردد، اما در این مسیر با مسائل زیادی روبه‌رو می‌شود. رابطه روحانیت و مردم نیز در کار وجود دارد و بخشی از داستان در حوزه علمیه، مسجد و روابط روزمره افراد با این دو مکان می‌گذرد.

در بخش پایانی این نشست نیز علی لدنی، تهیه‌کننده سریال گذر از رنج‌ها گفت: تصویربرداری این سریال 17 ماه طول کشید و بیشتر صحنه‌ها در روستاهای دیلمان و لاهیجان تصویربرداری شد و اکنون سریال در مرحله تدوین، ساخت موسیقی و صداگذاری قرار دارد. هرچند باید برای ضبط برخی صحنه‌ها به قبرس سفر کنیم. (جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها