جام جم نوا: در نخستین شماره از مجله «کتاب هفته خبر» در مطلبی با عنوان «کمی فرشته، کمی شیطان»، نگاهی منتقدانه به آخرین آثار همایون شجریان خواهد شد.
کد خبر: ۷۱۹۰۶۶
پرونده شجریان روی میز منتقدان

منتشرکنندگان این مجله به سردبیری سیدعبدالجواد موسوی‌ اعلام کرده‌اند که در این پرونده تلاش شده با نگاهی فارغ از جهت‌گیری‌های غرض‌ورزانه، به نقد منصفانه آخرین کارهای همایون شجریان پرداخته شود.

مجله «کتاب هفته خبر» قرار است به‌ صورت هفتگی روی دکه‌های روزنامه‌فروشی و در کتاب‌فروشی‌های معتبر قرار بگیرد، شامل بخش‌های مختلفی است که از آن جمله می‌توان به یادداشت‌های هفتگی، پرونده ویژه، ادبیات، معرفی کتاب و... اشاره کرد.

در یادداشت‌های هفتگی نخستین شماره مجله، مرتضی کاخی از سیمین بهبهانی یاد کرده است، صادق زیباکلام به بهانه کمپین «آب یخ» مقاله‌ای در باب رویکرد دوسویه ما ایرانیان به غرب نوشته، سعید لیلاز از ریشه تاریخی نگاه منفی ایرانیان به بریتانیا نوشته است و... .

پرونده ویژه شماره اول «کتاب هفته خبر»، پرونده‌ای است مختصر درباره مرگ‌های موهن و ارزان. در بخش ادبیات، به احترام زنده‌یاد سیمین بهبهانی گزیده‌ای از شعر شاعران نامدار برای او از جمله بهاءالدین خرمشاهی، محمد قهرمان، شیون فومنی، خسرو احتشامی و... گردآوری شده است. اسدالله امرایی نیز داستان کوتاهی از لیدیا دیویس را برای بخش ادبیات ترجمه کرده است.

کتاب «هایدگر در ایران» اثر بیژن عبدالکریمی نیز مهمان مختصر نخستین شماره کتاب هفته است؛ شامل گفت‌وگو با مولف و دو یادداشت از سید مجید کمالی و حامد زارع در نقد اثر.

یکی از بخش‌های این مجله، بخشی است با عنوان «در معیت پرزیدنت روحانی» به قلم سردبیر نشریه سیدعبدالجواد موسوی؛ این بخش که شرح همراهی موسوی با کاروان ریاست‌جمهوری در سفرهای استانی رییس‌جمهور است و ظاهرا قرار است به‌صورت سریالی در نشریه به چاپ برسد، با لحنی مطایبه‌آمیز به رشته تحریر درآمده است.

مجله «کتاب هفته خبر» که حسین واحدی‌پور مدیر مسئول آن است، هفته‌نامه‌ای است درباره ادبیات، فرهنگ، هنر و جامعه که هر هفته با قیمت چهار هزار تومان روی کیوسک‌های مطبوعاتی و در کتابفروشی‌های سراسر کشور قرار می‌گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها