نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه زنجان گفت: مهریه بالا نمی‌تواند به عنوان تضمینی برای خوشبختی زوجین مطرح شود. با این حال، خانواده‌ها نباید در تعیین مقدار مهریه شعار بی‌پایه و اساس «کی داده و کی گرفته» را مد نظر قرار دهند و باید متوجه باشند که پرداخت مهریه زن واجب است.
کد خبر: ۷۱۸۴۶۳
مهریه بالا خوشبختی نمی‌آورد

جام جم سرا: آیت الله علی خاتمی افزود: تعیین مقدار مهریه حقی است که خداوند بر عهده دختر و پسری که قصد ازدواج با یکدیگر را دارند، گذاشته است. آینده هیچ زندگی مشترکی مشخص و روشن نیست و از این رو مهریه می‌تواند به عنوان تضمینی برای آینده زن محسوب شود.

وی تاکید کرد: مهریه بالا برای تضمین آینده زندگی زن به این معنا نیست که دختران به فکر ساختن زندگی مشترک خوب نبوده و فقط معیارهای مادی را ملاک خوشخبتی قرار دهند. نباید در تعیین مقدار مهریه به صورت احساسی عمل کرد و مردان باید متوجه باشند که پس از عقد مهریه به عنوان طلب به حق زن و بدهی واجب مرد مطرح خواهد بود.

نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه پرداخت مهریه از سوی مردان حتی در صورتی که زنان آن را مطالبه نکنند، ضروری است، تصریح کرد: در صورتی که مردی به آن میزان دارایی داشته باشد که بتواند مهریه همسر خود را بپردازد و چنین کاری را انجام ندهد در حق زن ظلم کرده است. دختران و پسران باید با تعقل در توانمندی و توقعات خود، میزان مهریه را تعیین کنند و بویژه دختران باید متوجه باشند که تعیین مهریه بالا شاید در ابتدا موجب مباهات وی در میان همسن و سالان خود باشد، اما بین وی و همسرش کدورتی پنهان ایجاد می‌کند که در آینده می‌تواند زمینه ساز مشکلات بسیاری باشد.

آیت الله خاتمی اظهار کرد: از سوی دیگر زمانی که زندگی به کام زوجین نبوده و اختلاف نظری پیش بیاید، بعید به نظر نمی‌رسد که دختر مهریه کلان خود را برای رهایی از چنین زندگی تلخی بخشیده و شیرینی آرامش را به تلخی همراهی با همسر ترجیح دهد.

نماینده ولی فقیه مهریه کم را موجب ایجاد برکت در زندگی و مهریه بالا را زمینه ساز شر و کدورت برشمرد. (ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها