نیروهای امنیتی عراقی، یک تروریست عربستانی را که در دانشکده علوم دینی دانشگاه محمد بن سعود شهرریاض تحصیل کرده بود، در جریان درگیری با اعضای گروه تروریستی و تکفیری داعش به دام انداختند.
کد خبر: ۷۱۷۳۶۱
اعترافات یک تروریست سعودی+فیلم
وزارت دفاع عراق فیلمی شش دقیقه‌ای را از لحظه دستگیری و همچنین اعترافات حمد التمیمی (21 ساله) عضو عربستانی داعش نشان می دهد.
این تروریستی وهابی سعودی در منطقه‌ای بیابانی در شمال عراق دستگیر شده است.
در این فیلم حمد در پاسخ به بازجویان عراقی می گوید که قبلا در سوریه می‌جنگید و به دستور فرمانده داعشی خود به عراق رفت تا در تصرف منطقه بروانه مشارکت کند.
مؤسسه تحقیقاتی آمریکایی "پیو" در گزارشی اعلام کرده است که 2 هزارو 500 تروریست عربستانی با داعش همکاری می‌کنند؛ این درحالی است که کارشناسان معتقدند اعضای عربستانی داعش بسیار بیشتر از این آمار اعلام شده است.
این آمار درحالی از سوی مؤسسه آمریکایی پیو منتشر شده است که آمار رسمی دقیقی درباره اعضای عربستانی دیگر گروه‌های تروریستی از جمله القاعده و جبهه النصره وجود ندارد.
"عبدالباری عطوان" روزنامه نگار و پژوهشگر سرشناس عرب در 14 آگوست 2014 در گزارشی تأکید کرده بود که اکثر جوانان عربستانی از افکار داعش حمایت می کنند زیرا این گروه تروریستی نزدیک ترین گروه به وهابیت است .
منبع: شبکه العالم
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
حسن ابول تختی
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
۰
۰
باوركنید كه گرفتن و به اسارت در آوردن اینها عین خیانت است زیرا اینها را باید كشت و حتی سوزاند زیرا حتی بچه هایی كه از اینها به دنیا می آید برای بشریت خطرناك است چه برسد به اینكه اینها زنده بمانند . خون اینها كثیف و وجودشان كثیفتر از كفتار (البته باید از كفتاربابت این قیاس معذرت بخواهم.)باید آنچنان زجر كش شوند كه حتی از به دنیا امدن از وجود آن سگی كه او را بوجود آورده هزاران بار برخودش نفرین نمایند.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها