جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری:

شایع‌ترین علامت تومورهای کلیه بی‌ علامتی است

مهرماه در هفتمین کنگره اندویورولوژی و یورولاپاراسکوپی ایران ارائه می‌شود

جدیدترین دستاوردهای جراحی آندوسکوپیک و تومورهای کلیه و درمان پروستات

دبیر علمی " هفتمین کنگره اندویورولوژی و یورولاپاراسکوپی ایران " از ارایه جدیدترین دستاوردها در این کنگره در زمینه جراحی آندوسکوپیک سنگ ها و تومورهای کلیه و شیوه های نوین درمان پروستات خبر داد و گفت: این کنگره با حضور متخصصان داخل و خارج کشور 9 تا 11 مهرماه امسال در مرکز همایش های بیمارستان لبافی نژاد تهران برپا می‌شود.
کد خبر: ۷۱۷۲۶۹
جدیدترین دستاوردهای جراحی آندوسکوپیک و تومورهای کلیه و درمان پروستات

به گزارش جام جم آنلاین دکتر محمدرضا نیکوبخت با اعلام این خبر افزود: با توجه به اینکه امروزه روش های درمانی کمتر تهاجمی، جای روش های جراحی باز را گرفته است که یکی از این حوزه ها جراحی های بسته در دستگاه ادراری است، طی سال های اخیر، اکثر اعمال جراحی کلیه و مجاری ادراری به کمک روش های لاپاراسکوپی و آندوسکوپیک در کشور انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه هم اینک 98 درصد سنگ های کلیه به کمک جراحی آندوسکوپیک درمان می شود، تصریح کرد: امروزه رفع مشکلات مربوط به تنگی های مادرزادی دستگاه ادراری نیز به کمک روش آندوسکوپیک انجام می شود.

به گفته دکتر نیکوبخت، هدف برپایی کنگره امسال انجمن اندویورولوژی و یورولاپاراسکوپی ایران که با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور برگزار می شود، ارایه آخرین دستاوردهای پزشکی علمی و بررسی اطلاعات روز دنیا از سوی متخصصان داخل و خارج کشور است.

وی گفت: اختلالات مادرزادی، تومورهای کلیه، تراشیدن تومورهای دستگاه ادراری و ... به کمک روش های آندوسکوپی و بدون نیاز به جراحی باز قابل انجام است.

دبیر هفتمین کنگره اندویورولوژی و یورولاپاراسکوپی ایران اضافه کرد: یکی از جدیدترین روش های درمان سنگ کلیه، شکستن سنگ و خارج کردن آن از طریق پوست است که علاوه بر سهولت و برگشت سریع تر به کار و ایجاد حداقل ضایعات جراحی و کاهش عوارض بیهوشی، سبب کوتاه شدن دوره نقاهت بیمار می شود.

وی با اشاره به اینکه تراشیدن پروستات به کمک دستگاه لیزر از دیگر محورهای این کنگره سه روزه است، اظهار داشت: در تکنیک نوین تومورهای مثانه و پروستات به کمک لیزر یا برق تراشیده می شوند که قصد داریم در این کنگره از متخصصانی که با این روش نوین جراحی می کنند، دعوت کنیم تا به بحث و گفت و گو با پزشکانی بپردازند که به روش سنتی این عمل را انجام می دهند تا در این مباحثه هر دو شیوه درمانی به چالش کشیده شود.

دکتر نیکوبخت یادآور شد: کاربرد اندوسکوپی برای خارج کردن کلیه به کمک لاپاراسکوپ که با هدف پیوند کلیه به کار می رود از دیگر مباحثی است که قرار است در این کنگره ارایه شود.

وی گفت: آزادسازی بیضه های نهفته در کودکان به کمک لاپاراسکوپ و استفاده از این روش درمانی برای " واریکوسل " با هدف رفع مشکلات ناباروری نیز از دیگر محورهای این کنگره را تشکیل می دهد.

دبیر هفتمین کنگره اندویورولوژی و یورولاپاراسکوپی ایران افزود: رشته اندویورولوژی و یورولاپاراسکوپی از رشته های فوق تخصصی رشته اورولوژی به شمار می رود که بسیاری از اورولوژیست ها با گذراندن دوره های علمی و عملی در این زمینه تخصص کسب می کنند.

وی با اشاره به اینکه این رشته پس از آنکه در دنیا مطرح شد از سوی انجمن اندویورولوژی و یورولاپاراسکوپی ایران در حدود 15 سال پیش در کشور راه اندازی شد، خاطر نشان ساخت: در ابتدا تنها اعمال اندوسکوپیک به طور محدود انجام می شد، اما هم اینک اعمال جراحی که به کمک اندوسکوپی و لاپاراسکوپ در زمینه مجاری ادراری در کشور انجام می شود با کشورهای پیشرفته دنیا برابری می کند.

به گفته دکتر نیکوبخت، این انجمن دارای یک نشریه تخصصی به زبان انگلیسی است که در آن مقالات ISI
به چاپ می رسد.

همزمان با برپایی این کنگره، نمایشگاه شرکت ها و تجهیزات آندوسکوپی، لاپاراسکوپی و دارویی برگزار می شود که در آن شرکت کنندگان آخرین وسایل روز را عرضه خواهند کرد.

علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر می توانند به پایگاه اینترنتی این انجمن به نشانی www.ieus.ir مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها