پزشکی قانونی اعلام کرد:

غرق شدن 508 نفر در پنج ماه

معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش از پیگیری موضوع غرق شدن دانش آموزان در اردوی بندر انزلی خبرداد.
کد خبر: ۷۱۶۷۵۷
پیگیری آموزش و پرورش درباره غرق شدن دانش​آموزان در اردو

حمید رضا کفاش در گفت​وگو با واحد مرکزی خبر گفت : هفته گذشته اردوی مشترک دانش آموزی با همکاری آموزش و پرورش و هلال احمر در بندر انزلی برگزار شد که تعدادی از دانش‌آموزان بدون اجازه و با همراهی یک مربی از اردو خارج شده و در محیط شنا ممنوع، شنا کردند که این امر منجر به غرق شدن دو دانش آموز شد .

وی افزود : موضوع را از هلال احمر و معاونت سلامت و تندرستی آموزش و پرورش در حال پیگیری هستیم و با مربی خاطی برخورد خواهد شد .

وی از بروز این حادثه ابراز تاسف و تاکید کرد : باید طوری برنامه ریزی داشته باشیم که دیگر شاهد این گونه حوادث در آموزش و پرورش نباشیم.

درحادثه اردوگاه انزلی مربی به تذکرات توجه نکرد

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر، خروج دانش آموزان را از اردوگاه مهر بندر انزلی غیرقانونی دانست و از مسئولان ذیربط خواست موضوع غرق شدن دو دانش آموز در دریا را به دقت بررسی و با فرد خاطی برخورد کنند.

وحید قبادی دانا در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر علت مرگ تلخ دو دانش آموز شرکت کننده در دومین المپیاد آماده ( ویژه طرح دادرس ) را اشتباه فردی یکی از مربیان پرورشی به اخطارهای مسئولان اردوگاه و مربی هلال احمر اعلام کرد و گفت: درصورتی که این مربی به هشدارهای سایرین توجه می کرد شاهد این رویداد تلخ نبودیم.

وی با بیان اینکه در این خصوص گزارشی تهیه شده است و بزودی در اختیار مسئولان ذیربط قرار می گیرد ابراز امیدواری کرد : برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی شاهد برخورد مناسب با فرد خاطی باشیم .

قبادی دانا تعداد دانش آموزان را در این اردوگاه 450 نفر برشمرد و افزود: با توجه به اینکه المپیاد آماده با مشارکت وزارت آموزش و پرورش برگزار می شود هدایت و آموزش هر گروه 14 نفره را یک مربی پرورشی و یک مربی هلال احمر برعهده می گیرد.

وی زمان وقوع حادثه را برای دانش آموزان استان مرکزی عصر روز چهارشنبه هفته گذشته همزمان با برگزاری مانور پناهگیری در داخل کمپ های اردوگاه دانست و گفت : تعدادی از این دانش آموزان درخواست می کنند تا برای شنا کردن به خارج از اردوگاه بروند اما با مخالفت سایر مربیان و مسئولان اردوگاه روبرو می شوند .

قبادی دانا افزود : بررسی های اولیه نشان می دهد مربی پرورشی دانش آموزان، پس از مشاجره لفظی با مربی هلال احمر مسئولیت این اقدام را می پذیرد و به همراه هشت دانش آموز دیگر به منطقه ساحل شنا ممنوع می روند.

وی با اشاره به اینکه موج آب زیر پای دانش آموزان را خالی می کند، گفت : در این لحظه یکی از دانش آموزان غرق و نفر دوم برای نجات دانش آموز اول خود را به آب می زند و او هم دچار سانحه می شود.

قبادی دانا با بیان اینکه همه عوامل از جمله نجات غریق ، امدادگر و پزشک مستقر در اردوگاه در محل حادثه حاضر می شوند، افزود: با اینکه بلافاصله برای نجات دانش آموزان اقدامات لازم انجام می شود متاسفانه این دو دانش آموز پس از انتقال به بیمارستان شهید بهشتی جان می سپارند.

وی با اشاره به اینکه این اردوگاه دارای دیواری است که حریم آن را کاملا مشخص کرده است، تاکید کرد : دانش آموزان به هیچ وجه اجازه ندارند از این حریم خارج شوند.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر از مجهز بودن این اردوگاه به دوربین مدار بسته ، روشنایی و حضور گشتهای ویژه خبر داد و گفت : این درحالی است که در المپیاد آماده 60 نفر از مربیان و سرپرستان آموزش و پرورش و 40 نفر از داوران و مربیان هلال احمر حضور دارند و به ازای هر 4/5 دانش آموز یک مربی و مراقب حضور دارد.

وی تاکید کرد : متاسفانه مربی دانش آموزان استان مرکزی به تذکرات کارکنان اردوگاه توجه کافی نکرد.

قبادی دانا به المپیاد آماده که در قالب طرح دادرس اجرا می شود اشاره کرد و افزود: در این طرح دانش آموزان در گروه های 14 نفره برای روزهای سخت تحت پوشش آموزشهای امدادی از جمله کمکهای اولیه ، حمل تخصصی ، برپایی چادر ، اطفای حریق و آتل بندی قرار می گیرند و درنهایت با یکدگیر به رقابت می پردازند .

وی گفت : برگزیدگان هر استان برای شرکت در المپیاد کشوری به همراه یک سرپرست از آموزش و پرورش استان و یک مربی از هلال احمر همان استان گروه 14 نفره را همراهی می کنند.

در ۲۰ شهریور امسال دو دانش آموز حدود ۱۵ ساله عضو هلال احمر که به اردوگاه بندر انزلی رفته بودند در سواحل دریا دچار حادثه و غرق شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها