معاون امور دام وزیر جهاد کشاورزی از پیش بینی ۵۰ میلیارد تومان در ستاد تنظیم بازار و ستاد هدفمند سازی یارانه ها برای حمایت از صادرات گوشت مرغ خبر داد و گفت:‌ در سال جاری بیش از ۳۰ هزار تن گوشت مرغ و فرآورده های آن صادر شده است.
کد خبر: ۷۱۶۶۸۲
۵۰ میلیارد تومان برای حمایت از صادرات گوشت مرغ

حسن رکنی در گفت​وگو با واحد مرکزی خبر گفت: هنوز این مبلغ عملیاتی نشده است و به زودی دستور کار آن نهایی می شود اما صادرکنندگان ما در عرصه صادرات گوشت مرغ فعال هستند.

وی افزود : تولید گوشت مرغ بیش از 2 میلیون تن در سال است که ماهانه به 170 تا 180 هزار تن می رسد و 10 هزار تن مازاد تولید داریم که باید برای ذخیره سازی استراتژیک خریداری شود یا برای صادرات آن برنامه ریزی کنیم و رویکرد دولت حمایت از صادرات است.

رکنی درباره پرداخت یارانه به تولید کنندگان شیرخام نیز گفت: در چهار ماه پایانی سال گذشته 300 میلیارد تومان از طریق وزارت صنعت ، معدن و تجارت در ا ختیار کارخانه های لبنی و خریداران شیر خام قرار گرفت تا به دامداران پرداخت کنند که همه این کار انجام شده است و گزارش آن به زودی ارائه خواهد شد .

وی افزود : برای سال جاری هم یارانه تولید شیر خام پیش بینی شده اما هنوز عملیاتی نشده است که امیدواریم به زودی تحقق یابد.

رکنی گفت: فرقی هم نمی کند که دولت این یارانه را از طریق وزارت جهاد کشاورزی یا وزارت صنعت پرداخت کند و قرار است معاونت برنامه ریزی رئیس جمهور مبلغ ان را تخصیص دهد و هنوز مبلغی پرداخت نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها