چلسی نسبت به فصل گذشته تغییرات زیادی کرده و یکی از تیم​های مدعی است

وقتی چلسی «خاص»تر می‌شود

در حالی که چند هفته‌ای بیشتر از آغاز لیگ برتر انگلیس نمی‌گذرد؛ چلسی ـ تیم آبی‌پوش لندنی ـ بسیار آماده و مدعی نشان داده و ثابت کرده که برخلاف فصل گذشته که هیچ جامی به دست نیاورد در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر سرسختانه به دنبال فتح جام‌های مختلف است.
کد خبر: ۷۱۶۵۹۹

سایت pastemagazine با اشاره به تغییرات اساسی چلسی نسبت به فصل گذشته ویژگی‌های مهم این فصل آبی‌پوشان لندنی را در ده مورد خلاصه می‌کند.

1 ـ بازگشت دیدیه

احتمالا تعداد زیادی از مدافعان لیگ برتری کابوس قرار گرفتن مقابل دیدیه دروگبا در سال‌های گذشته را هنوز در ذهن خود دارند. این مهاجم گلزن پیش از آن‌که از چلسی جدا شود و به گالاتاسرای بپیوندند، تمامی جام‌های ممکن را با این تیم به‌دست آورده بود. او که بتازگی خود را از رده ملی بازنشسته کرده، یکی از بازیکنان برتر تاریخ باشگاه چلسی شناخته می‌شود. البته این نکته را باید در نظر گرفته که دروگبا اکنون سی و شش ساله است و طراوت سال‌های گذشته را ندارد.

2 ـ چلسی فقط جام می‌خواهد

فصل گذشته چلسی در هیچ جامی موفق نبود. از فصل 2011 ـ 2010 این برای نخستین‌بار بود که چلسی نتوانسته در هیچ جام داخلی یا خارجی موفقیتی به دست بیاورد. اما این تیم که در هر جامی یکی از مدعیان اصلی قهرمانی است در فصل 2015 ـ 2014 به چیزی جز تصاحب موفقیت‌ها و جام‌های جدید فکر نمی‌کند.

آنها ستاره‌های مختلفی را در اختیار دارند و می‌توانند در هر دو میدان لیگ برتر و لیگ قهرمانان اروپا در حد و اندازه‌های یک مدعی درجه یک باشند.

3ـ بدون لمپارد

چلسی در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر در حال تجربه کردن اتفاقی جدید است؛ نبود فرانک لمپارد. لمپارد به نیویورک سیتی پیوست و پس از آن به طور قرضی از منچسترسیتی سردرآورد. لمپارد از سال 2001 برای چلسی بازی کرد، اما وقت آن رسیده بود تا دیگر پیراهن آبی چلسی را از تن دربیاورد. او اواخر همین ماه با پیراهن منچسترسیتی مقابل تیم سابق خود یعنی چلسی قرار می‌گیرد.

4ـ کاستای گلزن

دیه‌گو کاستا، مهاجم فصل‌های گذشته آتلتیکو مادرید مهم ترین خرید تابستانی چلسی محسوب می‌شود. او تا این هفته از رقابت‌های لیگ برتر نشان داده می‌تواند برترین خرید این فصل از رقابت‌های لیگ برتر لقب بگیرد زیرا در همین چند مسابقه گل‌های مهمی برای تیمش زده است. کاستا گلزنی تمام عیار است. او هم با پای چپ گل می‌زند هم با پای راست. شاید در پایان این فصل کاستا برترین گلزن فصل لقب بگیرد.

5 ـ بازگشت سسک به لیگ برتر

سسک فابرگاس ستاره سال‌های نه چندان دور آرسنال از بارسلونا و لالیگا دوباره به لیگ برتر برگشته اما نه به آرسنال که به چلسی. فابرگاس در چند هفته اخیر برای چلسی بسیار خوب بازی کرده و بیشتر در نقش یک گل‌ساز ظاهر شده است. فابرگاس در میانه میدان نبض بازی را در دست می‌گیرد. مورینیو که آقای خاص فوتبال است برای تیمش هم یک بازیکن خاص خریده است. سسک فابرگاس همان روزهایی را در چلسی تجربه می‌کند که پیش از این در آرسنال داشت؛ یک بازیکن درخشان و تاثیرگذار.

6 ـ یک خرید خوب دیگر به نام لوئیز

دیه‌گو کاستا و سسک فابرگاس تنها خریدهای عالی چلسی محسوب نمی‌شوند. آبی‌پوشان لندنی در نقل و انتقالات تابستانی با بیشترین مبلغ قرارداد تاریخ برای یک مدافع، داوید لوئیز مدافع برزیلی و ملی‌پوش خود را به پاری سن‌ژرمن فروختند و اشلی کول با تجربه اما پا به سن گذاشته را به رم فرستادند، اما در مقابل فیلیپ لوئیز مدافع چپ آتلتیکومادرید را به خدمت گرفتند. این مدافع پیش از پیوستن به چلسی مشتریان زیادی داشت. او نیز همانند دیگر خریدهای چلسی تا این هفته عملکردی خوب در ترکیب چلسی داشته است تا غیبت داوید لوئیز چندان به چشم نیاید.

7ـ جولان بهترین هافبک‌ها

شاید مورینیو، سرمربی پرتغالی چلسی جلوی دروازه‌اش اتوبوس پارک می‌کند و دفاعی‌ترین تیم لیگ برتر را به همه نشان بدهد، اما بدون شک خط هافبک این تیم بسیار پویا و فعال خواهد بود. خط هافبک چلسی متشکل از بازیکنانی نظیر اسکار، هازارد و ویلیان است که آن را به قوی‌ترین خط هافبک در میان تیم‌های لیگ برتری شبیه می‌کند. با پاس‌هایی که سسک فابرگاس و دیگر هافبک‌های چلسی برای مهاجمان این تیم بویژه کاستا می‌فرستند، احتمالا باید هجومی‌ترین چلسی سال‌های اخیر را ببینیم.

8ـ برای آخرین بار با چک و تری

پیش از همین فصل شایعات پیرامون جدایی بازیکنان باتجربه‌ای نظیر پتر چک، دروازه‌بان چلسی و جان تری، کاپیتان پا به سن گذاشته این تیم بسیار زیاد بود، اما این دو در نهایت باز هم یک فصل دیگر در جمع آبی‌پوشان ماندنی شدند، اما چه کسی است که نداند آنها آخرین فصل خود را در چلسی سپری می‌کنند؟ این دو در سال‌های اخیر افتخارات زیادی را با چلسی به دست آورده‌اند، اما کم‌کم به خط پایان نزدیک می‌شوند. چک با آمدن دروازه‌بان آماده و جوانی به تیبوت کورتوآ جایگاه گذشته خود را ندارد و در مورد جان تری هم پیش از این بارها گفته شده که فصل آخر خود را در این باشگاه سپری می‌کند. هواداران چلسی برای این دو بازیکن بیادماندنی باشگاه خود باید این فصل سنگ تمام بگذارند؛ زیرا این فصل، فصل آخر آنهاست.

9ـ ایوانوویچ مهم‌تر می‌شود

برانسیلاو ایوانوویچ، مدافع صربستانی چلسی در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر برای چلسی بازیکن مهم‌تری نسبت به فصل‌های گذشته خواهد بود. این مدافع مرکزی بخوبی وظایف خود را انجام می‌دهد و علاوه بر آن پس از تری و چک کاپیتان سوم خواهد بود، اما از آنجا که تری و چک دیگر جایگاه گذشته خود را در این تیم ندارند، باید این مدافع صرب را بیشتر در نقش یک کاپیتان ببینیم.

10ـ و آقای خاص...

مورینیو را دوست داشته باشید یا خیر، او یکی از سرگرم‌کننده‌ترین مربیان دنیاست. او به تنهایی می‌تواند یک‌تنه در نشستی مطبوعاتی به همه چهره‌های سرشناس حمله کند و جنگ‌های روانی راه بیندازد. مورینیو تا همین هفته از لیگ هم حملاتی کلامی به سرمربیان آرسنال و منچستریونایتد داشته است. راهی طولانی تا پایان این فصل از رقابت‌های لیگ برتر در پیش است. تا پایان فصل از این مربی خاص چلسی بسیار بیشتر خواهیم شنید.

هیلدا حسینی‌خواه / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها