«آینه های 100 ساله» شگرد کلاهبرداران بود

کلاهبرداری «قدرت پنهان» از بینندگان ماهواره ای

رابط برنامه ماهواره ای «قدرت پنهان» که در تهران اقدام به کلاهبرداری بزرگ کرده بودند، در جریان تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی دستگیر شد.
کد خبر: ۷۱۶۵۲۳
کلاهبرداری «قدرت پنهان» از بینندگان ماهواره ای

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پلیس آگاهی تهران بزرگ، 30 تیر ماه امسال زن میانسالی با مراجعه به کلانتری 108 نواب اعلام کرد که فریب تبلیغات یکی از شبکه های ماهواره ای را خورده و مبلغ 100 میلیون تومان از او کلاهبرداری شده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «کلاهبرداری» و به دستور شعبه دهم بازپرسی دادسرای ناحیه 10 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

شاکی پس از حضور در پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ به کارآگاهان گفت: با دیدن برنامه ای ماهواره ای به نام قدرت پنهان که هر شب از یکی از شبکه های ماهواره ای پخش می شود، متوجه شدم که افرادی با طی کردن دوره های ریاضتی به مرحله ای از مقامات ماورایی می رسند که پس از سپری کردن این دوره ها این قدرت را پیدا می کنند تا از طریق قدرت های به دست آورده ماورایی خود، اقدام به شفای مریضان لاعلاج کنند. به دلیل اینکه یکی از بستگانم دچار بیماری مغزی است و بر اساس نظریه اعلامی چندین تیم پزشکی مبنی بر عدم امکان جراحی، با شماره های زیرنویس درج شده در برنامه قدرت پنهان تماس گرفته و مسئولین این برنامه مدعی شدند که آینه هایی 100 ساله در اختیار دارند که افراد دارای قدرت ماورایی با انتقال قدرت خود از طریق این آینه های مخصوص، می توانند اقدام به درمان بیماران لاعلاج کنند.

شاکی افزود: در حالی که به شدت تحت تأثیر تبلیغات ماهواره ای و قدرت بیان کارشناس برنامه قدرت پنهان قرار گرفته بودم، موضوع آینه های 100 ساله را با تعدادی از بستگان خود در میان گذاشته و آنها نیز پس از مشاهده تبلغات ماهواره ای برنامه مذکور قبول کردند تا با جمع آوری پول درخواستی مدیران برنامه قدرت پنهان، اقدام به خرید آینه 100 ساله برای درمان بستگان خود کنیم.

شاکی در خصوص نحوه پرداخت مبلغ یکصد میلیون تومان بابت خرید «آینه ماورایی» نیز به کارآگاهان گفت: پس از اعلام آمادگی برای خرید آینه، عوامل برنامه قدرت پنهان یک شماره تماس در تهران را به من دادند تا برای هماهنگی های بعدی با این شماره تماس بگیرم. زمانیکه با این شماره تماس گرفتم، مرد جوانی پاسخگو شد و ضمن تأیید و تعریف از برنامه و قدرت آینه یک شماره حساب بانکی در شعبه خیابان رودکی به من داد تا مبلغ 100 میلیون تومان را جهت خرید آئینه به این حساب واریز کنم.

شاکی در خصوص چگونگی اطلاع از کلاهبرداری نیز به کارآگاهان گفت: پس از واریز مبلغ 100 میلیون تومان به حساب شعبه رودکی، دیگر آن جوان پاسخگوی تماس های بعدی من نبود. در حالیکه بستگان نیز پیگیر خرید آینه بودند، چندین بار با شماره های زیرنویس برنامه قدرت پنهان تماس گرفته اما از سوی آنها نیز هیچگونه پاسخ قانع کننده ای دریافت نکرده و متوجه شدم که از من کلاهبرداری شده است.

با آغاز رسیدگی به پرونده در پایگاه هشتم پلیس آگاهی، کارآگاهان با شناسایی صاحب شماره حساب بانکی شعبه «خیابان رودکی» به نام پژمان 25 ساله، وی را در محل سکونتش در خیابان کمیل دستگیر کردند.

متهم گفت: به صورت تصادفی و زمانیکه شبکه های ماهواره ای را چک می کردم ، متوجه تبلیغات برنامه قدرت پنهان در خصوص درخواست همکاری در ایران شدم . آنها پیشنهاد همکاری با پرداخت ماهیانه مبلغ 700 هزار تومان به عنوان حقوق را دادند تا در ازای آن نسبت به انتقال وجوه دریافتی آنها اقدام کنم. من نیز که بیکار بودم پیشنهاد آنها را قبول کرده و پس از توافق اولیه و بنا به درخواست مسئولین برنامه، یک حساب بانکی در خیابان رودکی افتتاح و هر بار که افراد متقاضی خرید آینه های ماورایی اقدام به واریز پول به این حساب می کردند، من نیز از طریق صرافی های سطح شهر تهران پول واریز شده به حساب را به خارج از کشور منتقل می کردم.

سرهنگ میرزکی، رییس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به پخش برنامه قدرت پنهان از طریق شبکه ماهواره ای خارج از کشور، افزود: با بررسی تراکنش مالی حساب بانکی متعلق به متهم و اعترافات صریح این شخص در خصوص واریز وجوه نقد از سوی دهها نفر، از افرادی که بدین شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفتند دعوت می شود تا برای طرح و پیگیری شکایت های خود به شعبه دهم بازپرسی دادسرای ناحیه 10 تهران و یا پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در میدان حر - انتهای خیابان 12 فروردین مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها