در پی درج خبر «چند اتوبوس مدیران تلویزیون در راه هلند؟» در سایت تابناک، روابط عمومی صداوسیما در این باره توضیحاتی ارائه داد که به این شرح است:به این وسیله خبر آن پایگاه اطلاع‌رسانی تحت عنوان «مدیران صداوسیما اتوبوسی به هلند می‌روند؟» تکذیب می‌شود.هرچند حضور فعالان رسانه‌ای در نمایشگاه‌های تخصصی سالانه که در آنجا آخرین دستاوردهای علمی، فنی و فناوری ارائه می‌شود، به خودی خود امری پسندیده است، اما رسانه ملی در این نمایشگاه شرکت نمی‌کند.به همکاران رسانه‌ای توصیه می‌کنیم اخلاق حرفه‌‌ای را رعایت و قبل از انتشار خبرهایی از این دست، صحت و سقم خبر را بررسی کنند.
کد خبر: ۷۱۵۹۴۳
تشکر تابناک از رسانه ملی

سایت تابناک در توضیحاتی نوشت: هرچند عدم حضور سازمان صداوسیما در این نمایشگاه نیز عجیب است و انتظار می‌رفت گروهی از متخصصان فنی سازمان برای آشنایی با تجهیزات و فناوری‌های روز همچون سال گذشته راهی هلند شوند، اما در عین حال «تابناک» به سهم خود از سرعت عمل عزت‌الله ضرغامی، رئیس رسانه ملی در مواجهه با این اتفاق قدردانی می‌کند و این امید وجود دارد که همه مدیران کشور نسبت به بیت‌المال به این میزان حساسیت داشته باشند.

آیت‌الله مکارم: داعش، دولت اسلامی نیست

آیت‌الله مکارم شیرازی در جلسه درس خارج فقه گفت: متاسفانه برخی از رسانه‌های ما جمله «دولت اسلامی» را برای داعش به کار می‌برند در حالی که باید برای این گروه جنایتکار از لفظ جمعیت «خونخوار و تروریست» داعش استفاده شود؛ اینها دولت نیستند.

به گزارش تسنیم، این مرجع تقلید تصریح کرد: خارجی‌ها اصرار دارند از عبارت دولت اسلامی داعش استفاده ‌کنند تا اسلام را بکوبند.

او در بخشی دیگر از سخنان خود به مشکلات فرهنگی اشاره و خاطرنشان کرد: اخیرا دیده‌ایم که دولتمردان می‌گویند متولی مسائل فرهنگی علما هستند و خودشان را می‌خواهند معاف کنند؛ نباید این اشتباه را تکرار کنند و بگویند امور فرهنگی وظیفه علماست.

جزئیات تازه از حمله تروریست‌ها به پاسگاه مرزی سراوان

سردار سرتیپ پاسدار رمضان شریف، مسئول روابط عمومی کل سپاه با اشاره به حمله اشرار و تروریست‌ها به پاسگاه مرزی سراوان گفت: بعد از کشته شدن سرکرده یک گروهک تروریستی در شرق کشور، عوامل این گروهک به دلیل اختلافات داخلی قصد ابراز وجود در عرصه افکار عمومی داشتند تا اختلافات خود را پوشش دهند.

به گزارش ایرنا، وی افزود: در جریان این عملیات یکی از برادران پاسدار به شهادت رسید و دو نفر از نیروهای بسیجی نیز مجروح شدند.

بلومبرگ: اوباما به ایران سفر کند

پایگاه تحلیلی بلومبرگ پیشنهاد کرد، باراک اوباما، مانند نیکسون که در دهه 1970 به چین سفر کرد، به تهران سفر کند.

ایرنا به نقل از این پایگاه نوشته است ، این ایران است که می‌تواند ثبات را به خاورمیانه بازگرداند نه ترکیه و عربستان.

به نوشته این پایگاه، آمریکا نیازمند متحدی است که بتواند ثبات را به منطقه بازگرداند.

بلومبرگ ایران را دموکرات‌ترین و مدرن‌ترین کشور در منطقه دانسته و نوشته این کشور می‌تواند عامل ثبات منطقه شود.

مجمع اصولگرایان؛ سازوکاری جدید برای وحدت

غلامرضا مصباحی‌مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به برگزاری جلسه فوق‌العاده این تشکل روحانی برای وحدت اصولگرایان که هفته آینده برگزار می‌شود، از برگزاری یک همایش با محوریت این موضوع خبر داد.

او به میزان گفت که با گسترش فعالیت‌های مجمع وحدت اصولگرایی در آینده نزدیک همایش بزرگی را برگزار خواهیم کرد.

شکست سامانه «آرو2»

ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، آزمایش مشترک آمریکا و اسرائیل روی سامانه دفاع موشکی «آرو۲» که با هدف مقابله با حملات موشکی احتمالی ایران بوده، با شکست مواجه شد. تسنیم به نقل از پایگاه خبری اسرائیلی «عاروتص شوع»،‌ نوشت که سامانه دفاع موشکی آرو با هدف رهگیری و نابودی موشک‌های بالستیک طراحی شده است.

حدادعادل: سونامی استیضاح، جوسازی است

غلامعلی حدادعادل، رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس در واکنش به برخی گمانه‌زنی‌ها درباره استیضاح وزرای دولت گفت: استیضاح طبق قانون می‌تواند حتی با امضای 10 نماینده به صحن علنی مجلس برسد، اما این فضایی که در برخی مطبوعات ایجاد شده و نام آن را سونامی استیضاح گذاشته‌اند، یک جوسازی مطبوعاتی علیه مجلس است.

به گزارش مهر، او در حاشیه مراسم ختم پدر وزیر پیشین اطلاعات درباره معرفی وزیر پیشنهادی علوم به مجلس هم بیان کرد: معـیارهای مجلس برای رأی دادن به وزیر علوم با توجه به سخنان نمایندگان در روز استیضاح مشخص شده است.

نگرانی ایران از برخوردهای خشونت‌آمیز یمن

مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با ابراز نگرانی از برخوردهای خشونت‌آمیز در قبال اعتراض‌های مسالمت‌آمیز مردم یمن، از دولت، احزاب و گروه‌های یمنی خواست از خود خویشتنداری نـشان دهند.

وی یادآور شد: حل و فصل موضوعات فقط از طریق گفت‌وگو و در روندی سیاسی و مسالمت‌آمیز با مشارکت و حضور همه احزاب، گروه‌ها و جریان‌های سیاسی و اجتماعی می‌تواند ثبات، امنیت و آرامش را به یمن بازگرداند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها