مدیرعامل انجمن سینمای جوان و مسئول طرح سینما سلام ضمن اشاره به نقش غیرقابل انکار رسانه ملی در حمایت از سینما و رونق این هنر ـ صنعت، میزان تاثیرگذاری اجرای طرح سینما سلام در آشتی مردم با سینما را 85 درصد عنوان کرد.
کد خبر: ۷۱۵۷۷۵
جمعه، ضیافت بزرگ سینما

حبیب ایل‌بیگی، مجری طرح سینما سلام در گفت‌وگو با جام‌جم از اجرایی شدن این طرح بزرگ سینمایی در روز جمعه که در تقویم به نام روز ملی سینما نامگذاری شده خبر داد و گفت: مردم سراسر کشور می‌توانند با حضور در پردیس‌ها و سالن‌های سینمایی و خرید بلیت نیم‌بها به تماشای فیلم‌های روی پرده بنشینند و روز خوش و خاطره‌انگیزی را رقم بزنند.

ایل‌بیگی ضمن اظهار امیدواری از این‌که روز خوبی برای سینمای ایران باشد، درباره مزایای اجرای طرح سینما سلام گفت: اجرای این طرح به‌طور همزمان به نفع مردم، سینما و مدیران سینمایی است.

فرق اجرای این طرح با روزهای سه‌شنبه که بلیت سینما نیم‌بهاست این است که بسیاری از مردم امکان این‌ را که در وسط هفته به سینما بروند، ندارند، ولی اجرای این طرح در روز تعطیل و در همه سئانس‌ها این فرصت را در اختیار بیشتر خانواده‌ها قرار می‌دهد تا بتوانند به سینما بروند.

او اضافه کرد: در روزهای بلیت نیم‌بهای طول سال 50 درصد فروش فیلم‌ها بین سینماداران و صاحبان فیلم‌ها تقسیم می‌شود، اما در روز جمعه برای کمک به سینماداران و تشویق آنها 50 درصد دیگر را سازمان سینمایی به عنوان هدیه به صاحبان فیلم‌ها و پخش‌کننده‌ها می‌پردازد و به عبارت دیگر آنها پولشان را کامل دریافت می‌کنند.

این مقام مسئول در بخش دیگر از صحبت‌هایش بیان کرد: چون جمعه روز ملی سینماست و بسیاری از سینماگران و هنرمندان در مراسم مهمانی سازمان سینمایی شرکت می‌کنند، بنابراین مثل دهم بهمن سال گذشته که نخستین طرح سینما به اجرا درآمد دیگر شاهد حضور برخی از سینماگران در سینماها در این روز نخواهیم بود. ضمن این‌که امسال در این مقطع زمانی بسیاری از سینماگران مشغول کار در طرح‌‌های مختلف هستند و امکان حضور در کنار مردم را ندارند.

ایل‌بیگی به سینماداران اطمینان‌ داد که مشکلات اجرای این طرح در سال گذشته، امسال دیگر تکرار نشود. او در این باره توضیح داد: ما امسال مسئولیت اجرای این طرح را به خود سینماها سپردیم. ضمن این‌که چون امسال آن بحث رایگان بودن بلیت منتفی است، پیش‌بینی می‌کنیم شاهد برخی از مشکلاتی که سال گذشته شاهد آن بودیم، نباشیم. با این حال نیروی انتظامی هم به دنبال مکاتبات سازمان سینمایی تمهیدات ویژه‌ای را برای حفظ آرامش و امنیت خانواده‌ها و سینماها در این روز پیش‌بینی کرده است.

مجری طرح سینما سلام رونق امسال سینما را نتیجه اجرای این طرح در سال گذشته و راهکارهای دیگری همچون بلیت نیم‌بها در طول سال دانست و گفت: اجرای طرح سینما سلام در بهمن سال گذشته نتایج مثبت فراوانی داشت. ما هم برای بررسی درست عملکرد این طرح در دفاتر انجمن سینمای جوان در سراسر کشور دست به یک نظرسنجی از تماشاگران زدیم تا به برآیند مناسبی برسیم.

ایل‌بیگی در این باره اضافه کرد: نتیجه نظرسنجی از 4520 نفر در سراسر کشور که به نوعی نماینده کل تماشاگران هستند، نشان داد که میزان تاثیرگذاری اجرای طرح سینماسلام که در مرحله اول به‌صورت رایگان برگزار شد، به میزان 85 درصد بوده است.

او افزود: بخش دیگری از این نظرسنجی به دلایل سینما نرفتن مردم پرداخته است که آنها گرانی قیمت بلیت، کیفیت پایین فیلم‌ها و وضع نامناسب سالن‌های سینما را مهم‌ترین عوامل استقبال نکردن از سینما و فیلم‌ها دانستند.

مجری طرح سینما سلام به نقش بالای تبلیغات، اطلاع‌رسانی و رسانه‌ها بخصوص صداوسیما و رسانه ملی درباره اقبال عمومی مردم به این طرح و رونق سینماها اشاره کرد و گفت: صداوسیما سال گذشته با پخش تیزرها و برنامه‌های مختلف اطلاع‌رسانی بسیار خوبی در این زمینه داشت و مردم بسیاری را به سالن‌های سینما کشاند. در واقع مهم‌ترین دلیل استقبال مردم در اجرای این طرح صداوسیماست. امسال هم تیزر خوبی با حضور آقای امین تارخ بازیگر خوب سینما و تلویزیون در این ارتباط تهیه شده که از روز گذشته تا جمعه در نوبت‌های متعدد از شبکه‌های مختلف سیما پخش خواهد شد و مطمئنم که نقش بسیار مهمی در حضور باشکوه مردمی در سینماهای سراسر کشور خواهد داشت.

علی رستگار / گروه فرهنگ و هنر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها