خیلی از رکوردهایی که به ثبت جهانی رسیده، به سرعت مربوط است؛ البته این سرعت با سرعت در مسابقات ورزشی مثل مسابقه دو، تفاوت دارد و رکوردشکنان از سرعت‌عمل خود در کارهای عجیب استفاده می‌کنند.
کد خبر: ۷۱۵۶۷۳

«دینش» و «مانیش آپادهایی» دو هندی هستند که بتازگی نامشان وارد کتاب رکوردها شده است. آنها به صورت تیمی کار می‌کنند و برای گینسی شدن زحمت زیادی کشیدند. رکورد آنها مربوط به سریع‌ترین زمان پوست کندن و خوردن پرتقال با چشمان بسته است. این دو هندی این کار را در 15/17 ثانیه انجام دادند. تا امروز افراد زیادی شانس خود را در این رشته امتحان کرده‌اند و این رکورد بارها جا به جا شده است. اولین رکورد که در این زمینه به ثبت رسید، 35 ثانیه بود، اما بعد از آن 11 تیم دیگر زمان‌های بهتری را کسب کردند تا این‌که بالاخره تیم هندی همه رقیبان را کنار زد.

رکورد سرعت دیگر مربوط به باز کردن قوطی نوشابه است. «آشریتا فارمن» مردی از اهالی نیویورک آمریکاست که توانسته 41 قوطی نوشابه را در 30 ثانیه باز کند و صاحب عنوان شود. رکود قبلی 37 قوطی در 30 ثانیه بود. آشریتا می‌گوید: این کار بظاهر ساده است اما وقتی جلوی جمعی ایستاده‌ای و در شرایط مسابقه هستی، دچار استرس می‌شوی. در این کار تمرکز خیلی مهم است، اگر یک لحظه تمرکزت را از دست بدهی، نمی‌توانی موفق شوی.

«سیلویو سابا» یکی دیگر از رکوردداران سرعت است. تخصص او چیدن مهره‌های دومینو است. او در 30 ثانیه 48 قطعه دومینو را پشت سر هم چید. او می‌گوید: در این کار باید خیلی دقیق باشی چون کوچک‌ترین لغزشی باعث می‌شود دومینوها یکی بعد از دیگری سقوط کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها