بر اساس نتایج یک تحقیق که به تازگی منتشر شده است، مهارت کودکان امروزی در استفاده از تلفن هوشمند بهتر از سایر مهارت های مهم زندگی مانند شنا کردن، بستن بندهای کفش و گفتن زمان است.
کد خبر: ۷۱۵۵۸۱
توانایی کودکان در استفاده از موبایل بیشتر از بستن بند کفش

کودکان دو ساله اکنون قبل از یادگیری مهارت های مهم زندگی در حال یادگیری استفاده از تلفن های هوشمند و تبلت ها هستند.

بر اساس این تحقیق که توسط متخصصان چشم مستقر در لندن انجام شد، استفاده از تبلت برای بیش از نیمی از کودکان دو تا 10 ساله راحت تر از شنا کردن ، گفتن زمان و بستن بندهای کفش است.

این مطالعه که بر اساس نظرسنجی از دو هزار پدر و مادر کودکان دو تا 10 ساله در انگلیس انجام شد، نشان داد که استفاده از تلفن همراه نسبت به خواندن کتاب اعتماد به نفس بیشتری به کودکان می دهد.

در این بررسی محققان از والدین سوال کردند که کودکان آنان چه فعالیت هایی را می توانند با اعتماد انجام دهند.

این تحقیق نشان داد که دوچرخه سواری با 60درصد در صدر فهرست و پس از آن استفاده از تبلت و تلفن هوشمند با 59 درصد قرار داشت.

بستن بند کفش ها با 53 درصد ، شنا کردن 52 درصد و گفتن زمان با 49 درصد در آخر این فهرست قرار داشتند.

این نتایج همچنین نشان داد که از هر سه کودک زیر چهار سال یک نفر یک تبلت دارد و 10 درصد آنان معمولا از تلفن همراه استفاده می کنند.

بر اساس این گزارش، یک سوم کودکان دو تا چهار ساله که تبلت دارند هر روز بطور متوسط دو ساعت و 35 دقیقه خود را صرف استفاده از این گجت می کنند که این می تواند به دید و سلامت چشم آنها تاثیر بگذارد.

این متخصصان چشم می گویند، در دو سالگی دید چشم کودکان برای استفاده از این گجت ها به اندازه کافی رشد کرده است اما برای جلوگیری از آسیب رسیدن به چشم تعداد دفعات استفاده از این گجت باید کوتاه باشد و تحت نظارت والدین انجام شود.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها