کنفرانس خبری رئیس جمهور فرانسه و نخست وزیر عراق

العبادی: بعضی کشورهای منطقه از تروریسم حمایت می‌کنند

رئیس جمهور آمریکا فردا چهارشنبه استراتژی این کشور برای مقایله با گروه تروریستی داعش را اعلام می کند، اما روزنامه نیویورک تایمز اقدام به پیشگویی در مورد این راهبرد کرده است، پروژه ای که ممکن است سه سال طول بکشد.
کد خبر: ۷۱۵۲۳۳
جزئیات راهبرد 3 مرحله ای آمریکا علیه داعش

روزنامه نیویورک تایمز در گزارش خود می نویسد: دولت آمریکا در حال آماده‌ سازی خود برای اجرای کارزاری گسترده علیه گروه داعش در عراق و سوریه است که شامل سه مرحله بوده و اجرای کامل آن ممکن است سه سال طول بکشد.

به نوشته این روزنامه اجرای این استراتژی سه گانه حتی تا پایان دوران ریاست جمهوری باراک اوباما طول می کشد.

اوباما قرار است امروز سه شنبه با رهبران کنگره آمریکا از هر دو حزب جمهوریخواه و دموکرات دیدار و یک روز بعد یعنی در سیزدهمین سالگرد حمله تروریستی ۱۱ سپتامبر، راهبرد خود برای نبرد با داعش را اعلام کند.

بر اساس این گزارش، جزئیات استراتژی سه گانه اوباما برای مقابله با داعش به صورت زیر است:

مرحله اول، حملات هوایی علیه مواضع داعش در شمال و غرب عراق که در حمایت از اقوام و اقلیت های دینی این کشور و نیروها و تسهیلات نظامی، دیپلماتیک و اطلاعاتی آمریکایی مستقر در عراق خواهد بود.

این عملیات از ماه گذشته آغاز شده و در این مدت نیروی هوایی آمریکا، بیش از ۱۴۵ حمله علیه نیروها و مواضع داعش انجام داده است.

مرحله بعد که قرار است پس از تشکیل دولت فراگیر در عراق آغاز شود، شامل شدت بخشیدن به تلاشها برای آموزش، مشاوره و تجهیز نیروهای مسلح عراق، پیشمرگ های کرد و احتمالا قبایل سنی این کشور خواهد بود.

نیویورک تایمز در ادامه می نویسد: سخت ترین و جنجالی ترین مرحله این عملیات، نابودی پناهگاه ها و مقرهای عملیاتی داعش در داخل سوریه است که ممکن است تا پیش از پایان دوران ریاست جمهوری باراک اوباما تمام نشود.

چگونگی مبارزه با داعش یکی از محورهای اصلی اجلاس اخیر رهبران سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در ولز بریتانیا نیز بود و پس از اتمام آن اوباما از تشکیل ائتلافی جهانی برای مقابله با آن خبر داد و گفت که در این ائتلاف دست کم 9 کشور حضور دارند. (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها