جام جم ورزشی: عضو هیات رئیسه سازمان لیگ با بیان اینکه معتقد است کارلوس کی‌روش دیگر برای سرمربیگری تیم ملی به ایران بر نمی‌گردد، گفت: موقع تغییر و تحول در فدراسیون فوتبال رسیده است ولی این تغییر نباید از بیرون به علی کفاشیان دیکته و تحمیل شود.
کد خبر: ۷۱۵۱۷۲
وزارت ورزش دنبال تغییر کل کابینه کفاشیان است

امیر عابدینی درباره اینکه قرار است قرارداد کارلوس کروش امروز توسط علی کفاشیان ایمیل شود، ضمن بیان مطلب فوق گفت: به نظر شخصی خودم، کروش دیگر به ایران بر نمی‌گردد. من قبلا هم گفته بودم اعتقاد ندارم که کروش در ایران موفق بوده است. ضمن اینکه اعتقاد ندارم تمدید قرارداد کی‌روش با آن مبلغ بالا به نفع فوتبال و مملکتمان باشد.

وی تاکید کرد: گاهی اوقات کار کارشناسی را فدای جو ایجاد شده می‌کنیم و روی موج سوار می‌شویم. این خطرناکترین کاری است که می‌‎شود در تصمیم‌گیرهای کلان کرد. نمی‌توان گفت چون یک مربی "خوش خط و خال" است، به نفع فوتبال ما بوده و به کارمان می‌آید.

عضو هیات رئیسه سازمان لیگ در ادامه، یادآور شد: همه دوستانی که دنبال تمدید قرارداد کروش هستند، اسیر این جو شده و موج سواری می‌کنند که من این را به نفع فوتبالمان نمی‌دانم.

وی با بیان اینکه ده‌ها مربی بزرگ خارجی در حال حاضر بیکار هستند، تاکید کرد: اگر ما حتی نخواهیم از مربیان داخلی که زیر و بم فوتبالمان را می‌شناسند و اجازه نمی‌دهند بازیکنان خوب بیرون بمانند استفاده کنیم، باید به سراغ مربیان خارجی برویم که فرهنگ فوتبالشان به ما نزدیک است. از این مربیان هم زیاد داریم. خود کفاشیان و آدم‌هایی که برای سیستم فدراسیون کار می‌کنند می‌توانند در این زمینه کمک کنند.

عابدینی درباره استعفای زلاتکو کرانچار از سرمربیگری تیم سپاهان و احتمال حضور وی در تیم ملی، تصریح کرد: نمی‌دانم. از این ماجرا خبر ندارم. اگر قرار بود کرانچار سرمربی تیم ملی شود، نیاز به استعفا نبود و می‌توانست با حفظ سمت کارش را در تیم ملی شروع کند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره "مشورت‌"های وزارت ورزش برای برکناری فریده شجاعی نایب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: نمی‌دانم چرا هر موقع تصمیم به تغییر و تحول گرفته می‌شود، همیشه از بهترین‌ها شروع می‌کنیم.

مدیرعامل پیشین باشگاه داماش اضافه کرد: همین الان یکی از بهترین وزرای مملکت ما (وزیر علوم) استیضاح شد. وی واقعا فرد خوب و نخبه‌ای بود که به خاطر عدم تحمل بعضی از دوستان حذف شد. حالا در فوتبال خانمی را حذف می‌کنیم که شجره و فامیلش به فوتبال گره خورده و خیلی خوب و منطقی کار کرده است.

وی یادآور شد: حالا اینکه چرا اینطور تصمیم گیری می‌شود را نمی‌دانم. اگر این تصمیمات به علی کفاشیان تحمیل می‌شود، وی باید مقاومت کند. او باید خودش وضعیت فدراسیون را سبک سنگین کند و در صورت نیاز تغییر ایجاد کند. تغییر کابینه فدراسیون فوتبال ضرورت دارد و به این معنا نیست که افراد حاضر در فدراسیون ضعیف هستند.

عضو هیات رئیسه سازمان لیگ ادامه داد: شاید افراد قبلی در فدراسیون حرف جدیدی برای گفتن نداشته باشند. آدم‌های جدید با ایده‌ها و انرژی زیاد می‌توانند به فدراسیون کمک کنند. این به معنای این نیست که قبلی‌ها بد بوده‌اند.

وی همچنین تاکید کرد: الان موقع تغییر و تحول در فدراسیون فوتبال رسیده است ولی نه اینکه این تغییر و تحول از جای دیگر به علی کفاشیان تحمیل و دیکته شود.

عابدینی در پاسخ به این سوال که فدراسیون فوتبال با تغییر فریده شجاعی، وی را قربانی دخالت‌های وزارت ورزش خواهد کرد؟ گفت: اگر وزارت ورزش چنین خواسته باشد که این وزارتخانه نمی‌گوید یک نفر را عوض کنید. وزارت می‌گوید کل کابینه کفاشیان عوض شود. حالا شاید یکی، یکی تغییرات را شروع کرده‌اند.

وی در پاسخ به این سئوال هم که آیا این تغییرات شامل دانه درشت‌های فدراسیون هم خواهد شد یا خیر؟ تصریح کرد: این را کفاشیان باید تصمیم بگیرد. اگر خود کفاشیان به این نتیجه برسد باید تغییرات بدهد که هیچ و اگر به این نتیجه نرسیده، باید از نیروهایش در مقابل دخالت‌ها دفاع کند.

عضو هیات رئیسه سازمان لیگ در پایان با خودداری از صحبت درباره باشگاه پرسپولیس و احتمال تغییرات در تیم فوتبال این باشگاه، گفت: حرف جدیدی درباره پرسپولیس ندارم. اگر در اینباره صحبت نکنم بهتر است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها