جام جم ورزشی: افشین قطبی پس از مدت ها با یکی از رسانه های ایرانی گفت و گویی را انجام داد.
کد خبر: ۷۱۵۱۶۰
قطبی: سرمربی ایران باید ایرانی و عاشق ایران باشد

وی در گفت و گو با یکی از خبرگزاری ها(فارس) حرف های جالبی را درباره تیم ملی ایران و پرسپولیس بر زبان آورده است که خلاصه آن را در ادامه می خوانید:

* خاطرات بسیار شیرینی از قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر ایران در سال 2007 دارم. بدون شک آن روزها را نه من فراموش خواهم کرد و نه هواداران پرسپولیس. روزهایی بود که ما جشن قهرمانی گرفتیم و هواداران میلیونی را خوشحال کردیم.

* مخالف این هستم که در این شرایط حمله علیه علی دایی آغاز شود چرا که هنوز 7 هفته از لیگ برتر ایران گذشته و نباید در چنین وضعیتی دایی را مورد انتقاد‌های تند قرار دهیم. اگر پرسپولیسی‌ها می‌خواهند موفق شوند همه باید دست به دست هم بدهند و دایی را حمایت کنند تا او بتواند نتایج بهتری را کسب کند.

* تیم ملی ایران با کارلوس کی‌روش به جام جهانی 2014 رفت و این کار بسیار بزرگی بود و باید به او تبریک بگوییم. بودن در جام جهانی فرصتی است که هر کشور می‌تواند فوتبالشان را به جهانیان نشان دهد و همین میدان بزرگ یک فرصت استثنایی برای فوتبال ملی هر کشور است و اثرش نیز مثبت خواهد بود.هر مربی‌ و هر فردی عقیده خاص خودش را دارد. نباختن و زیاد گل نخوردن هم عقیده خاص یک مربی است اما من خودم معتقدم اینکه برویم صرفا نبازیم و فقط دفاع کنیم نمی‌تواند ایده مناسبی باشد. با قدرت می‌‌گویم که ما در جام جهانی از بین نیجریه یا بوسنی باید یک بازی را می‌بردیم. اگر بردی به دست می‌آوردیم می‌توانستم بگویم که عملکرد تیم ملی در جام جهانی خوب بود.

* در این سه سال و نیم روزانه بیش از 12 تا 15 ساعت کار کردم. همین کار کردن‌ها مرا قوی‌تر از قبل کرده و من مربی باتجربه‌تری نسبت به قبل شدم حالا شما سوال از بازگشتم به ایران می‌کنید؛ باید بگویم که احساسات مرا مردم کشورم به خوبی درک کرده‌اند. من عاشقانه ایران و سرزمین مادری ام را دوست دارم. این حس از روز تولد تا آخرین نفسم در وجودم خواهد بود. اگر بخواهم که من به ایران برگردم و به تیم ملی کشورم کمک کنم با همه وجودم در خدمت ایران و ایرانی هستم.

* ایرانی‌ها باید سعی کنند هرجا که هستند بیشتر همدیگر را قبول داشته باشند. من در جاهای مختلف جهان کار کرده‌ام و توانایی‌های ایرانیان را از نزدیک دیده‌ام. توانایی‌های ایرانیان بالاست و باید به آنها ایمان داشت. کارلوس کی‌روش با خلاقیت‌های ایرانی فوتبال ایران را بیشتر مطرح کرد اما کسانی می‌توانند بیایند و فوتبال ایران را جذاب‌تر جلوه دهند.


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها