رأی اعتماد پارلمان به کابینه جدید

دولت عراق تشکیل شد

هوشیار زیباری:اختلافات همچنان پا برجا است

جلسه کردها برای حضور یا عدم حضور در دولت العبادی

وزیر امور خارجه عراق از جلسه اضطرای همه جریانهای سیاسی کردستان در شهر سلیمانیه درباره حضور یا عدم حضور کُردها در دولت آینده خبر داد.
کد خبر: ۷۱۴۹۰۳
جلسه کردها برای حضور یا عدم حضور در دولت العبادی

هوشیار زیباری وزیر امور خارجه عراق و رئیس هیات مذاکره کننده کُردها در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در بغداد اظهار داشت: اختلافات کردها با ائتلاف همپیمان ملی همچنان پا برجا است و تا ظهر امروز به صورت نهایی حل نشده است.

وی افزود: شرکت کُردها در دولت آقای العبادی منوط به ارسال بودجه قطع شده اقلیم ، برگزاری همه پرسی و اجرایی مادە ١٤٠ قانون اساسی عراق و حل مشکلات مالی پیشمرگه های کُرد است.

وزیر امور خارجه عراق تصریح کرد: هیئت ائتلاف همپیمان ملی تاکنون به هیچکدام از درخواست‌های ما پاسخ مثبت نداده است و ما نیز در هیئت ائتلاف کردستان ظهر امروز بغداد را به سمت سلیمانیه ترک کردیم.

به گفته زیباری، قرار است عصر امروز و راس ساعت 15 به وقت محلی عراق ، جلسه اضطرای همه جریانهای سیاسی کُردستان در شهر سلیمانیه برگزار شود تا در آن جلسه درباره حضور یا عدم حضور کُردها در دولت آینده تصمیم گیری شود.

هوشیار زیباری خاطرنشان کرد، حضور کُردها در کابینه جدید دولت در هاله ای از ابهام قرار دارد و قرار است امروز درباره آن تصمیم گیری شود.

بر اساس گزارش‌های دریافتی از شهر سلیمانیه، جلسه سران سیاسی کردستان با حضور نماینده سازمان ملل و سفارت آمریکا برگزار خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها