معرفی نرم‌افزار Quick user manager

مدیریت حرفه‌ای کاربران ویندوز

اختصاص رمز عبور به هریک از کاربران در سیستم‌عامل ویندوز موجب می‌شود تا پیش از ورود به سیستم‌عامل، این رمز درخواست شود و به این ترتیب امنیت اطلاعات کاربر تا حدی تامین شود.
کد خبر: ۷۱۴۵۲۰
ورود بدون رمز عبور

گاهی یک کاربر به تنهایی و کاملا شخصی از رایانه‌ خود استفاده می‌کند و در این شرایط نیازی نمی‌بیند هر بار برای ورود به سیستم‌عامل مجبور به وارد کردن رمزعبور باشد. اگر شما هم این‌طور فکر می‌کنید و برای حفاظت اطلاعات ذخیره شده در رایانه، نیازی به رمز عبور ندارید می‌توانید، با استفاده از روش زیر مرحله‌ درخواست رمز عبور را غیرفعال کنید تا سیستم‌عامل بدون وقفه بوت شود و عملیات ورود به آن نیز صورت گیرد:

توجه: گاهی رمزعبوری برای یک کاربر تعریف نشده است، اما پنجره‌ درخواست رمز یا انتخاب کاربر برای ورود به‌نمایش درمی‌آید. روش زیر برای ورود خودکار به سیستم‌عامل در این موارد نیز کاربرد دارد.

1 ـ برای اجرای این روش نیازمند ورود به بخش مدیریت حرفه‌ای کاربران هستید و دسترسی به این بخش در ویندوزهای مختلف روش متفاوتی دارد. باتوجه به سیستم‌عامل نصب شده روی رایانه‌ خود، یکی از مراحل زیر را انجام دهید.

ـ ویندوز اکس‌پی: روی گوی استارت کلید کرده، ابزار Run را اجرا کنید و پس از وارد کردن دستور control userpasswords2 کلید اینتر را فشار دهید.

ـ ویندوز ویستا و 7: روی منوی استارت کلیک کرده، در کادر جستجو عبارت netplwiz را تایپ کنید و کلید اینتر را فشار دهید.

ـ ویندوز 8 و 1/8 : ماوس خود را به یکی از چهار گوشه‌ صفحه حرکت داده، روی Search کلیک کنید و عبارت netplwiz را در کادر جستجو وارد کنید. در ادامه از بخش app روی نتیجه‌ یافت شده با همین عنوان کلیک کنید.

2 ـ با اجرای موفقیت‌آمیز مرحله‌ بالا، پنجره‌ User Accounts برای شما به‌نمایش درخواهد آمد. در این پنجره فهرستی شامل کاربران ویندوز در اختیارتان قرار می‌گیرد. کاربر موردنظرتان را انتخاب و علامت چک‌مارک کنار گزینه‌ Users must enter a user name and password to use this computer را غیرفعال کنید.

3 ـ با غیرفعال کردن گزینه‌ بالا و کلیک روی گزینهOK و ‌ Apply، رمز عبور فعلی کاربر انتخاب شده از شما درخواست می‌شود. رمز را وارد کنید تا تغییرات تائید شود.

4 ـ از حالا به بعد عملیات ورود به سیستم‌عامل بدون نیاز به رمز عبور صورت می‌گیرد و برای فعال‌سازی مجدد درخواست رمز باید ضمن تکرار مراحل بالا، علامت چک‌مارک گزینه‌ users must enter a user name and password to use this computer را دوباره فعال کنید. (ضمیمه کلیک)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها