با آزادکاران در 2 رویداد جهانی و بازی‌های آسیایی

پیش به سوی طلا

جام جم ورزشی: کشتی‌گیران پرامید ایران در آخرین مرحله اردوی تمرینی با انگیزه بودند. آنها در گفت و گو با جام‌جم از مدال‌آوری در دو رویداد بزرگ پیش رو گفتند.
کد خبر: ۷۱۳۹۲۴
پیش به سوی طلا

رحیمی: آماده‌ام

57 کیلوگرم: حسن رحیمی (هر دو رویداد)

حسن رحیمی که از سال 2011 با کسب مدال برنز در استانبول، نوید ظهور یک کشتی‌گیر قابل اتکا را در این وزن داد، پس از ارائه کشتی‌های قابل قبول در المپیک لندن سرانجام در جهانی 2013 با اقتدار قهرمان جهان شد و حالا در هر دو رویداد جهانی و بازی‌های آسیایی، امید مسلم کسب مدال طلاست. او در آستانه این رقابت‌ها گفت: تمرینات سخت و پرفشاری را پشت‌سر گذاشتیم و خود را بخوبی برای حضور در جهانی و بازی‌های آسیایی آماده کرده‌ایم. خود من در مجموع از آمادگی بالایی برخوردارم و از لحاظ پایه استقامتی با توجه به تمرینات پرفشاری که داشتیم، شرایط خوبی دارم.

اسماعیل‌پور و اعتماد به نفس بازیافته

61 کیلوگرم: مسعود اسماعیل‌پور (هر دو رویداد)

مسعود اسماعیل‌پور کشتی‌گیری است که وقتی در سال‌های 2008 و 2009 به ترتیب به مدال‌های طلا و برنز جوانان جهان دست یافت خیلی‌ها امیدوار بودند با ادامه درخشش خود به ستاره‌ای کم‌نظیر تبدیل شود. با وجود این اسماعیل‌پور گرچه در سال 2010 قهرمان‌ آسیا شد، اما نتوانست از استعداد خود بخوبی بهره بگیرد و سرانجام وقتی به عنوان یکی از ملی‌پوشان ایران در المپیک کشتی‌های قابل قبولی گرفت، اعتمادبه نفس بالایی به دست آورد و یک سال بعد یعنی در جهانی 2013 بوداپست به مدال برنز دست یافت. اسماعیل‌پور که هم در رقابت‌های جهانی و هم در بازی‌های آسیایی باید روی تشک برود، در این باره تصریح کرد: می‌خواهم مزد زحماتم را بگیرم و مطمئنا اول در رقابت‌های جهانی با وجود داشتن حریفان پرقدرتی از روسیه، آمریکا، آذربایجان و اوکراین می خواهم مدال طلا را کسب کنم.

خیز محمدی برای ادامه درخشش

65 کیلوگرم: سیداحمد محمدی (جهانی)

برخی کارشناسان و ناظران کشتی او را پدیده جدید کشتی ایران می‌دانند کسی که در جام جهانی آمریکا وقتی به دلیل اضافه وزن نتوانست در وزن دوم کشتی بگیرد و به اجبار به 65 کیلو رفت با کشتی‌های فوق‌العاده همه را غافلگیر کرد. این جوان مازندرانی گرچه دقایقی پیش از رقابت‌های انتخابی در سونا دچار جراحت پا شد و نتوانست در پیکارهای انتخابی حاضر شود، اما در رقابت‌های بین‌المللی لهستان نفر اول پیکارهای انتخابی یعنی میثم نصیری را با اقتدار شکست داد. محمدی در آستانه اعزام به تاشکند، این گونه اظهارنظر کرد: شک نکنید، با توجه به زحمات و مشقات زیادی که متحمل شده‌ام روی تشک هیچ چیزی کم نمی‌گذارم.

حسین خانی فرصت‌طلب

70 کیلوگرم: مصطفی حسین‌خانی (هر دو رویداد)

مصطفی حسین‌خانی کشتی‌گیر تهرانی که با اعمال تغییر اوزان کشتی از سوی فیلا خود را در این وزن جا انداخت و پس از سال‌ها حضور در عرصه کشتی در حال اثبات توانمندی‌هایش است. او که در رقابت‌های جام تختی سال گذشته قهرمان، در جام جهانی آمریکا بر همه حریفانش چیره و در رقابت‌های قهرمانی آسیا صاحب مدال طلا شد، در رده‌بندی بهترین کشتی‌گیران آزادکار دنیا در این وزن که از سوی فیلا هر ماه منتشر می‌شود در صدر قرار دارد. در این باره چند روز پیش یکی از پایگاه‌های اینترنتی روسیه در تحلیل رقابت‌های جهانی ازبکستان درباره وزن 70 کیلو، ختاگ تسوبولوف از روسیه، مصطفی حسین‌خانی از ایران، علی شعبان اف از بلاروس و نیک مارابل از آمریکا را مدعیان جدی قهرمانی این وزن دانست. حسین خانی در آستانه پیکارهای جهانی گفت: در تاشکند کشورهای صاحب نام مانند روسیه، آمریکا و آذربایجان و همچنین تیم‌های قوی در ازبکستان حضور خواهند یافت و علاوه بر این، دیگر کشتی‌گیران نیز انگیزه خوبی داشته و غیرقابل پیش‌بینی هستند.

افضلی به دنبال شگفتی‌سازی

74 کیلوگرم: رضا افضلی (جهانی) و عزت‌الله اکبری (بازی‌های آسیایی)

هر چند دیگر خبری از صادق گودرزی، دارنده چهار مدال جهان و المپیک در تیم ملی و در این وزن نخواهد بود، اما همچنان که عزت اکبری، کشتی‌گیر جوان مازندرانی سال گذشته در جهانی خوش درخشید و با مدال نقره خود سند قهرمانی تیم ایران را امضا کرد، اینک یک جوان دیگر داعیه بزرگی و شگفتی‌سازی در این وزن دارد. رضا افضلی، کشتی‌گیر جوان کرمانشاهی که در انتخابی تیم ملی نفس همه رقیبانش را برید هرچند دوبنده تیم ملی در اینچئون را در اختیار عزت اکبری می‌بیند، اما او در جهانی تاشکند روی تشک می‌رود.

افضلی که امیدوار است در نخستین حضور خود در جهانی شگفتی‌ساز شود تا از این نظر نیز نسبت به اکبری شرایط مشابهی داشته باشد، تصریح کرد: مدال مسابقه‌های جهانی از اهمیت به مراتب بیشتری نسبت به بازی‌های آسیایی برخوردار است و به همین دلیل انگیزه زیادی برای کسب مدال در تاشکند دارم، هر چند رقیبان قدرتمندی چون جردن باروفس آمریکایی و دنیس چارگوش روس را پیش رو دارم.

انگیزه‌های متفاوت محمدیان و جوکار

86 کیلوگرم: محمدحسین محمدیان (جهانی) و میثم مصطفی جوکار (بازی‌های آسیایی)

محمدیان، کشتی‌گیر جوان در رقابت‌های انتخابی تیم ملی توانست بر همه رقیبانش از جمله میثم مصطفی جوکار غلبه کند تا جواز حضور در پیکارهای جهانی را به دست بیاورد و جوکار نیز به دلیل تجربه بیشتر، راهی بازی‌های آسیایی خواهد شد.

محمدحسین محمدیان از آن جهت که فرزند عسگری محمدیان، ستاره سابق کشتی آزاد ایران و دارنده دو مدال نقره المپیک 1988 سئول و 1992 بارسلوناست، با توجه به نام پرافتخار پدرش در تاریخ کشتی ایران و صحنه زیبایی که پدر پس از شکست مقابل سرگئی بلاگازوف، اعجوبه وقت کشتی جهان در فینال المپیک او را به پاس همه افتخارات و قدرت برترش بغل کرده و به دور تشک چرخاند، وظیفه سنگینی دارد. او هم باید بسان پدر بدرخشد و هم منش اخلاق محور پدر را ادامه دهد. محمد حسین محمدیان با علم به این دو مسئولیت سنگین در آستانه اعزام به تاشکند گفت: می‌دانم کار بسیار سختی در مسابقه‌های جهانی دارم و همه حریفان را جدی می‌گیرم. همه دغدغه من این است که با ارائه کشتی‌های هجومی و زیبا، پاسخ خوبی به اعتماد مربیان و شورای فنی بدهم. همچنین میثم مصطفی جوکار که دو هفته دیگر باید در بازی‌های آسیایی روی تشک برود، در این باره گفت: نقره و برنز بازی‌های آسیایی ارزش خاصی ندارد به همین دلیل خیلی زحمت کشیده‌ام تا به مدال طلا برسم.

در انتظار هت‌تریک‌های ستاره

97 کیلوگرم: رضا یزدانی (هر دو رویداد)

یزدانی ستاره بلامنازع کنونی کشتی ایران است؛ مردی که دو طلای جهان و دو طلای بازی‌های آسیایی را در کارنامه دارد برای هت‌تریک در هر دو میدان خیز برداشته است. او در آستانه این رقابت‌ها به جام‌جم گفت: تمام هدفم این است که عنوان قهرمانی سال قبل را در مسابقه‌های جهانی جبران کنم و در اینچئون هم طلا بگیرم. همه توانم را به کار گرفته‌ام که در دو مسابقه طلا بگیرم، اما همان طور که می‌دانید کشتی ورزشی غیررکوردی است و نمی‌توان پیش‌بینی کرد در نهایت چه نتیجه‌ای حاصل می‌شود. اما واقعا من همه توانم را برای رسیدن به این دو هدفم به کار گرفته‌ام و امیدوارم با مشکلات ناخواسته‌ای همچون مصدومیت ـ که در المپیک گریبانم را گرفت ـ دوباره سراغم نیاید. بنابراین اگر اتفاق خاصی رخ ندهد با تمام وجود برای قهرمانی می‌جنگم.

سنگین وزن‌های با انگیزه

125 کیلوگرم: کمیل قاسمی (جهانی) و پرویز هادی (آسیایی)

در دسته سنگین وزن، دست کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد پر بود و وقتی پرویز هادی در رقابت‌های انتخابی توانست از کمیل قاسمی سبقت بگیرد و قهرمان شود مشخص بود دو رویداد جهانی و بازی‌های آسیایی بین این دو کشتی‌گیر تقسیم خواهد شد. پرویز هادی، دارنده دو مدال طلای رقابت‌های قهرمانی آسیا که حضور در المپیک را حق خود می‌دانست به اینچئون می‌رود و کمیل قاسمی دارنده برنز المپیک لندن، دو برنز جوانان جهان و یک طلا و یک نقره رقابت‌های قهرمانی آسیا به پیکارهای جهانی خواهد رفت. قاسمی در این باره گفت: تنها برای کسب مدال طلا به مسابقه‌های جهانی می‌روم، چرا که امسال انگیزه زیادی دارم تا عنوان قهرمانی را از آن خود کنم. متاسفانه سال گذشته در مسابقات جهانی حذف شدم، اما امسال با توجه به تمرینات خوبی که داشتم می‌خواهم ناکامی سال قبل را جبران کنم.

همچنین پرویز هادی درباره حضورش در اینچئون تصریح کرد: زحمات زیادی کشیده‌ام تا به این موفقیت برسم. ان‌شاءالله در فرصت باقیمانده با ادامه تمریناتم بتوانم به آمادگی صددرصد برسم و مدال طلای بازی‌های آسیایی را به دست بیاورم. از لحاظ روحی و جسمی شرایط خوبی دارم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها